Tesla má „zatiaľ“ komfortný náskok pred konkurenciou, tvrdí UBS

3

Analýza UBS mala aj na základe rozboru batérií a ďalších e-mobility technológií ukázať, že Tesla si aj naďalej udržuje pohodlný náskok pred konkurenciou. Automobilky ako VW Group však majú byť jej rýchlymi „nasledovníkmi“.

Nadnárodná investičná banka UBS sa v rámci svojej analýzy zamerala aj na výrobné náklady a technológie výrobcov elektrických automobilov. Batérie sú pritom jedným z hlavným ukazovateľov konkurencieschopnosti. Preto podrobili hĺbkovej analýze batériové články od 7 najvýznamnejších výrobcov batérií, ktoré nájdeme vo vozidlách spoločností Tesla, VW Group, GM, BMW, Toyota a ďalších.

Podľa UBS sa opäť ukázalo, že Tesla má v tejto oblasti navrch. Jej náskok má byť však malý, nakoľko využíva batériové články od dodávateľov CATL, LG Chem a Panasonic, ktorí spolupracujú aj s ďalšími automobilkami. Tesla však v spolupráci s Panasonicom, ktorý pre ňu vyrába batériové články 18 650 a 2170, svoje cylindrické články vylepšuje na základe „vlastného“ výskumu, resp. výskumu laboratória NSERC/Tesla-Canada.

„Aj keď spoločnosť Tesla naďalej vedie vďaka najlepšej celkovej technológii hnacieho ústrojenstva, jej náskok v oblasti nákladov na batériové články je v súčasnosti malý a v budúcnosti bude závisieť od ich nového proprietárneho dizajnu článkov,“ uvádza UBS.

Na základe pomerne nedávno predstavenej „štrukturálnej“ batérie s novými článkami 4680 sa pritom aktuálne zdá, že Tesla by mohla ujsť v oblasti batériových, ako aj súvisiacich produkčných technológií, poriadne ďaleko. Veď v prípade novej batérie sľubuje napríklad celkové zvýšenie dojazdu o 54 %, celkové zníženie výrobných nákladov o 56 % či obrovský objem produkcie.

VW ako „najrýchlejší nasledovník“

O významné znižovanie nákladov či zabezpečenie dostatočného množstva batérií sa však nesnaží len Tesla. UBS uvádza, že v kontexte prudkého znižovania nákladov a zlepšujúceho sa regulačného prostredia je nevyhnutné pokračovať v stratégii zameranej výlučne na elektromobily, tak ako to robí VW Group. Stratégie orientované len na plnenie emisných noriem by totiž podľa UBS mohli viesť k neúspechu.

„Spoločnosť Tesla pravdepodobne zostane referenčnou v oblasti nákladov a technológií ešte niekoľko rokov a (koncern) Volkswagen je jej najrýchlejším nasledovníkom v rámci globálneho meradla. Investície (VW) do elektromobilov v hodnote 33 miliárd € v priebehu 5 rokov sú totiž stále bezkonkurenčné,“ dodáva UBS.

Zdroj: Business Insider

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Keď takúto analýzu zverejní nadnárodná investičná banka UBS, je to pre Teslu obrovská reklama.
    Oveľa účinnejšia ako bežná reklama.
    A navyše zadarmo!
    A navyše všetko, čo je tam uvedené, je úplná pravda!
    Nadnárodná investičná banka si predsa nebude robiť z huby iný orgán, to by bol začiatok jej konca…

  2. No zatiaľ sa VW veľmi nepredviedol. ID.3 je o niečo lacnejší než model 3 ale ponúkne oveľa menej. Hlavne tá spotreba je šialená a na diaľnicu to ani nebrať. Hlavne čo sa týka software je Tesla úplne inde než tradičné automobilky ktoré sa zatiaľ len trápia. Myslím že vďaka tomu ako Tesla funguje budú mať ostatné automobilky stále problém začať reálne zarábať na elektromobiloch. Myslím že battery day jasne ukázal že Tesla má stále navrch a ak by sa podarila len polovica vecí stále to bude viac než dostatočný náskok.

Pridajte komentár