Počet elektrických modelov na trhu rastie, pričom vznikajú alebo sa rozširujú segmenty, v rámci ktorých si tieto vozidlá viac či menej konkurujú. Tesla sa však na svoju konkurenciu pozerá inak ako konvenčné automobilky.
V roku 2014 Elon Musk publikoval blogový článok, v ktorom napísal, že spoločnosť Tesla bola založená s cieľom urýchliť príchod udržateľnej dopravy. Taktiež v ňom uviedol, že Tesla sa rozhodla sprístupniť svoje patenty, pretože sama nedokáže vybudovať dostatočne rýchlo potrebné množstvo elektromobilov, aby odvrátila „uhlíkovú krízu“.
Aktuálne je už na trhu viacero elektrických modelov, ktoré viac či menej konkurujú aj spoločnosti Tesla. A zdá sa pritom, že by sme sa už konečne mohli dočkať skutočného konkurenčného boja.
Tesla si určila jasného súpera č. 1
Vo svojej správe k hospodárskym výsledkom za 1. štvrtok 2021 Tesla uvádza, že v rámci globálneho predaja automobilov za rok 2020 bolo 97 % spaľovákov. A dodáva, že *98 % jej zákazníkov, ktorí si kúpili Model 3 alebo Model Y za ostatné 2 roky, vlastnilo predtým spaľovacie auto (*do štatistiky neboli zahrnutí zákazníci, ktorí predtým už vlastnili elektromobil značky Tesla).
Tesla ďalej uvádza, že čoraz viac automobiliek sa pripája k jej poslaniu. Preto verí, že dôvera spotrebiteľov voči elektromobilom bude kontinuálne rásť a čoraz viac zákazníkom bude ochotných prejsť k tomuto druhu vozidiel. Aj z tohto dôvodu sa Tesla podľa vlastných slov snaží zvyšovať svoju výrobnú kapacitu čo najrýchlejšie.
Komu „kradne“ Tesla amerických zákazníkov?
V rámci spomínanej správy Tesla tiež zverejnila graf, v ktorom uvádza automobilové značky, od ktorých prišli jej zákazníci. Z grafu vyplýva, že v prípade „neprémiových“ značiek to v najväčšej miere boli Toyota, Honda a Ford. V prípade „prémiových“ značiek k Tesle najčastejšie prechádzali zákazníci BMW, Lexusu a Audi.
Dodávame, že graf vychádza z výsledkov, ktoré sa vzťahujú k trhu v USA a k zákazníkom, ktorí si kúpili Teslu Model 3 alebo Model Y za ostatné 2 roky. Zo spomínaných údajov a grafu pritom Tesla vyvodzuje záver, že jej konkurenciou je aktuálne 98 % spaľovacích automobilov.
Z toho teoreticky môže vyplývať, že sa viac zameriava na to, aby presvedčila majiteľov spaľovákov k prechodu na jej elektromobily, ako na to, aby títo motoristi uprednostnili jej elektromobily pred elektromobilmi iných výrobcov.
To by pritom korešpondovalo aj s vyhlásením Elona Muska z roku 2019, kedy uviedol, že ich skutočnou konkurenciou nie je „malý pramienok“ elektromobilov od iných výrobcov, ale skôr obrovská záplava spaľovacích vozidiel, ktoré sa „vylievajú“ každý deň z tovární po celom svete.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 „kradne“ európskych zákazníkov najmä nemeckým značkám
Elon Musk vyjadril nadšenie z nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E
Elon Musk chváli Porsche Taycan, chce ho ale pokoriť za pomoci víťaza F1
3 komentáre
Aj TESLA musí myslieť na budúcnosť a jej miesto v nej! Bystrá myseľ a „iskra“ v oku povedú k úspechu! Kto zaspí, zaspí sladko a naveky! …
Palec hore, úplne perfekt, Elon.
Zrovna som bol služobne v Stuttgarte a čírou náhodou som išiel okolo servisného strediska Tesly po Motorstrasse. Taká klasika – veľa zaparkovaných Tesiel tak trochu „bez ladu a skladu“.
Bolo mi smutno, takýto pohľad na Slovensku nie je možný. Bohužiaľ. Zatiaľ.
Na druhej strane je mi jasné, že showroomy a servisné strediská sa budujú podľa akejsi šablóny, ktorá podlieha určitým prísnym a presným pravidlám.
Podľa ktorých zatiaľ zrejme ešte nie sme „na rade“.
V minulosti, keď sa robili prieskumy akceptácie nových technológií na Slovensku vyšlo nasledovné poznanie. Slováci majú vysokú schopnosť adopcie nových technológií. Bola jednou z najvyšších v rámci Európy. Jediným problémom bolo, že si ich nemohli dovoliť kvôli všeobecne nízkym príjmom (v rámci EU). Preto sa často používa malé Slovensko, ako testovací trh pre korporácie. Sme mini, ale maxi milujeme techniku.
Keď bude Tesla a vôbec všetky EV cenovo dostupnejšie o úspech na Slovensku sa nemusia báť.