Tesla vraj zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu a keď príde, tak z Číny, tvrdí expert

11

Automobilový expert Sandy Munro prichádza s ďalším zaujímavým tvrdením, ktoré dáva kredit spoločnosti Tesla  a čínskym výrobcom elektromobilov. Nadväzuje ním na svoje slová o tom, že „Číňania nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky“.

V mainstreamových médiách sa neustále objavujú titulky o tzv. „Tesla killeroch“, a to takmer vždy, keď niekto predstaví nový elektrický model, čo i len v koncepčnej podobe. Odborníci však vo všeobecnosti zvyknú mať iný názor, pričom niektorí uvádzajú, že Tesla má niekoľkoročný náskok pred svojou konkurenciou.

Sandy Munro, ktorý je uznávaným odborníkom na automobilový priemysel a zefektívňovanie výroby áut, je pritom jedným z tých, ktorí dávajú Tesle v rámci elektromobility obrovský kredit. Aj keď Tesla na neho neurobila dobrý prvý dojem kvôli kvalite vyhotovenia jedného z prvých kusov Modelu 3. Kalifornská spoločnosť si ho však veľmi rýchlo získala, a to najmä vďaka technologickým inováciám, rýchlosti vylepšovania svojich produktov či jazdným vlastnostiam svojich áut.

Každopádne elektrické modely rýchlo pribúdajú, pričom ich úroveň s ohľadom na cenu rastie. Niektorí analytici si preto myslia, že časť trhového koláča Tesly sa bude zmenšovať. To však nemusí byť pre Teslu žiadnou tragédiou, pretože jej predaje a dopyt po jej produktoch neustále rastú. Prudko pritom stúpa aj všeobecný záujem o elektromobily. Takže trh by mal byť dostatočne veľký na to, aby „uživil“ množstvo dobrých hráčov.

Hrozba má prísť z Číny

Konkurencia v oblasti elektromobility teda rastie, avšak Sandy Munro si nemyslí, že Tesla má aktuálne nejakého skutočného konkurenta. „Neexistujú žiadni konkurenti Tesly. Ale keď prídu, budú to Číňania,“ povedal Munro počas relácie otázok a odpovedí v rámci svojho Youtube kanála Munro Live, upozorňuje Business Insider.

A dodal, že Ford Mustang Mach-E sa najviac približuje Tesle a že čínski výrobcovia ako Nio, Xpeng, BJEV či Geely budú predstavovať najväčšiu hrozbu nielen pre Teslu, ale aj tradičné automobilky. „Úprimne povedané, okrem Tesly a Rivianu a možno niekoľkých ďalších, všetci ostatní výrobcovia by tomu mali venovať väčšiu pozornosť. Pretože čínske elektromobily sú postavené rovnako dobre ako čokoľvek, čo tu máme, avšak s podstatne nižšími nákladmi,“ vysvetlil Munro.

Týmito vyhláseniami v podstate nadviazal na svoje nedávne slová. V marci totiž uviedol, že tradičné automobilky v rámci elektrifikácie zlyhali, nakoľko túto vlnu nezachytili tak, ako by mali. A teraz musia doháňať zameškané. Preto niektoré z nich budú podľa neho nakopané čínskymi automobilkami do zadku.

Čo sa týka Tesly, Munro aktuálne tiež uviedol, že Tesla je 10 rokov pred konkurenciou, v prípade niektorých elementov priemyselnej výroby.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má „zatiaľ“ komfortný náskok pred konkurenciou, tvrdí UBS
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Každý, kto sa zaujíma o túto problematiku, to dobre vie. Tieto veci sú viac ako jasné.
    Napriek tomu sa to veľmi dobre číta! …

    • Nečíta sa to dobre, lebo mňa sa to ešte netýka. Cez to všetko to čítam, aby som vedel správne zareágovať, keď nastane ten správny čas.

    • Nechcem hodnotiť, a ani polemizovať náskok TESLY. V minulých dvoch týždňoch sa objavili v autosalónoch BEV a v médiach testy z koncernu VW. Neboli nepriaznivé …… Uvidíme čo na to trh!

    • 10 rokov, pri v súčasnosti rýchlo sa vyvíjajúcich okolnostiach, bude trochu prehnané. Uvedomme si čo bolo pred 10 rokmi, a čo očakávame, že o 10 rokov bude. Tak si dá každý sám odpoveď ….

  2. Vrele odporúčam si pozrieť videá so Sandy Munro. Veľmi osobne napríklad hovoril o prielome japonských áut na Americkom trhu počas ropnej krízy. Pekne popisoval obdobné zlyhania amerických automobiliek pri EV. Predovšetkým nakladal „geniálnym“ manažérom s primitívnym krátkodobým konaním. Kruto sa im to vypomstilo a história sa znova opakuje. Takýchto múdrych ľudí, ako je Sandy je málo. Ale asi stále platí, tisíc blbcov je vždy múdrejších, ako jeden génius.

    Jeho kritické slová o US firmách však plne platia aj pre EU.

    A pre ilustráciu, keď niekoľko rokov dozadu prednášal o Tesle v Číne, boli preplnené sály a ľudia stáli až na ulicu. V Amerike v tých časoch prišlo na jeho prednášku pár ľudí. Aj to svedčí o enormnom záujme Číňanov o moderné technológie. V počte patentov už vedú, nový svetový hegemón je Čína.

      • Určite bola jednička. Situácia sa však mení. Keď teraz registrujú najviac patentov, zákonite otočia a budú presadzovať ochranu. Už sa tak niekoľko rokov deje.
        Ja sa však na patentové právo pozerám veľmi kriticky. Dnes slúži hlavne ako nástroj pre korporácie, ako zabrániť vstupu konkurencii na trh. Významne sa teda narušuje hospodárska súťaž. Zároveň sa výrazne spomaľuje celosvetový rozvoj. Ukážkovým príkladom boli zaoblené rohy tabletov od Applu. Je to nehorázne, kde to až zašlo. Podobne boli blokované patenty na ICE. Zabránili vytvorenie novej veľkej automobilky na 50 rokov. Prerazila to až Tesla s EV. Ale spomeňte si na dlhu blokáciu patentov na batérie, organizovanú ropnými firmami. Porazili a preplatili ich IT giganti. Následne tieto batérie poslúžili Tesle. Nie nadarmo sa používa tvrdý termín „patentové vojny“.

        • Nechcem polemizovať o technike a patentoch. Ja mám skôr obavu z príchodu tých horších až temných stránok a zvykov čínskeho spoločenstva spolu s tou technikou a výrobkami k nám. Vie mi to niekto vyvrátiť?! …

          • A čo sú to tie „horšie až temné stránky a zvyky čínskeho spoločenstva“? Mohli by ste to trochu objasniť?

        • Patenty by mali byť chránené len tie, ktoré sa využívajú. Keď niekto kúpi patent, aby ho roky držal v šuflíku, tak by nemal požívať žiadnu ochranu.

Pridajte komentár