Tesla chystá kamerový systém pre kontrolu výrobnej kvality a má zvolať 158 000 áut

1

Spoločnosť Tesla plánuje zaviesť inšpekčný kamerový systém, ktorý bude dohliadať na výrobnú kvalitu jej elektromobilov produkovaných v hlavnom závode vo Fremonte. Ďalšia novinka súvisiaca s Teslou sa týka návrhu NHTSA, aby kalifornská spoločnosť zvolala 158 000 starších modelov S a X. A to kvôli pomerne dobre známym problémom s pamäťou eMMC.

Prieskumy aj používateľské skúsenosti môžu naznačovať, že výrobná kvalita vozidiel z novej továrne Tesla Shaghai je značne lepšia ako v prípade vozidiel z amerického Fremontu. To nemusí byť až takým prekvapením, keďže Tesla implementuje inovácie aj v rámci svojich závodov. Novšie továrne tak majú výhodu.

Každopádne sa Tesla musí snažiť zabezpečiť vysokú kvalitu výroby v každom svojom závode. Určite aj v tom fremontskom, ktorý zdedila po tradičných automobilkách. Ten je pritom dlhodobo pod veľkým tlakom, nakoľko musí na základe neustále sa zvyšujúceho dopytu zvyšovať svoju produkciu. Môže sa pritom zdať, že sa tak deje až príliš rýchlo, čo by mohlo mať negatívny vplyv na kontrolu kvality.

A aktuálne zverejnená nová pracovná pozícia, na ktorú upozorňuje Electrek, ukazuje, že Tesla nechce nechať nič na náhodu a plánuje v rámci výrobných liniek zaviesť vlastný inšpekčný kamerový systém pre kontrolu výrobnej kvality vo Fremonte.

Tesla totiž hľadá do svojho tímu inžiniera kontroly kvality, ktorý by mal na starosti implementáciu spomínaného systému v rámci exitujúcich výrobných liniek. Náplňou jeho práce bude aj navrhovanie nových automatizovaných systémov kontroly kvality, ktoré budú využívať znalosti Tesly v oblasti vízie. Tesla tak môže chystať ďalší vlastný inovatívny systém, ktorý bude vychádzať aj zo skúseností vývojárov Autopilota/FSD. Nuž, uvidíme.

Návrh na stiahnutie 158 000 Tesiel

Od Electreku sa tiež dozvedáme, že Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) formálne požiadal spoločnosť Tesla, aby zvolala 158 000 starších elektromobilov Model S a Model X (so staršou jednotkou MCU). Dôvodom je pamäť eMMC (tu nájdeme napr. aj v smartfónoch), ktorá môže spôsobovať problémy.

Ide o pomerne známy problém vedúci v krajnom prípade k zlyhanie systému, ktorým sa prostredníctvom dotykovej obrazovky ovláda množstvo funkcií vozidla. Tesla pritom len pomerne nedávno uznala tento problém a predlžila záruku na pamäť eMMC, ktorá môže zlyhať v dôsledku dlhodobého veľkého vyťažovania.

Po vznesení oficiálneho návrhu NHTSA má teraz Tesla 2 týždne na odpoveď alebo akceptovanie tohto návrhu.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť najhoršia aj najlepšia v rámci „výrobnej“ kvality áut. Podľa toho kde
Tesla predposledná v prieskume spoľahlivosti CR, napriek nie moc závažným problémom
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Nuž, kontrola kvality je mimoriadne dôležitá. Kto robí (alebo niekedy robil) vo fabrike mi dá určite za pravdu.
    Trochu ma prekvapuje, že Tesla na to prichádza až teraz…

Pridajte komentár