Konzorcium Ionity, ktoré založilo 5 veľkých automobiliek s cieľom vybudovať európsku sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc (350 kW), sa rozšíri o ďalších výrobcov. Záujem má aj Tesla. Jej elektromobily by tak mohli byť dovybavené o druhý nabíjací konektor typu CCS.
Zakladateľmi Ionity sú automobilky BMW Group, Daimler, Ford, Audi a Porsche. Podľa nemeckých médií konzorcium rokuje o vstupe ďalších spoločností. V tejto súvislosti sa spomína Volvo, FCA (Fiat/Chrysler), PSA (Peugeot, Citroen, Opel, DS), Jaguar Land Rover, ako aj Tesla. To by znamenalo, že prístup k sieti Ionity by mali aj elektromobily týchto výrobcov.
400 staníc s výkon až 350 kW
Cieľom Ionity je vybudovanie 400 nabíjacích staníc popri najdôležitejších európskych trasách. Každá stanica bude v priemere vybavená 6 nabíjacími bodmi. Prvé z nich budú mať výkon 150 kW, čo je viac ako v prípade nabíjačiek Tesla Supercharger (120 až 145 kW). Budú však upgradovateľné na 350 kW.
Nabíjacie stanice, ktoré sa budú budovať v čase, kedy už budú na trhu elektromobily s podporou rýchlejšieho nabíjania, budú mať rovno výkon 350 kW. Prvá stanica Ionity už stojí v Nemecku. Kompletná sieť bude hotová do roku 2020.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ionity zverejnilo mapu svojich budúcich ultranabíjačiek. Slovensko bude tvoriť hranicu
Greenway uvádza na Slovensku do prevádzky 5 nových rýchlonabíjacich staníc
9 projektov, ktoré prinesú Európe a Slovensku obrovský počet nabíjacích staníc
Tesla s 2 konektormi? Nič výnimočné
Nabíjacia sieť Ionity bude podporovať nabíjanie prostredníctvom konektora CCS. Ten sa stal v podstate európskym štandardom pre DC nabíjanie. Európske verzie elektromobilov Tesla však disponujú nabíjacím portom typu Type 2.
Ak sa Tesla napokon stane súčasťou Ionity a bude chcieť využívať sieť pre svoje vozidlá, bude ich musieť dovybaviť o port typu CCS. To by však nemal byť problém. Veď čínske verzie sa začali dodatočne vyrábať s 2 typmi portov – Type 2 a lokálnym GB. Viď titulnú fotografiu.
Tesla Model 3 by tak na európsky trh mohla prísť teoreticky rovno s 2 konektormi – súčasným Type 2 a CCS. Mimochodom Tesla je už členom konzorcia Charin, ktoré podporuje štandard CCS pre Európu aj USA. Ďalším riešením môže byť adaptér po vzore CHAdeMO nadstavca.
Zdroj: SuedDeutsche, titulná ilustračná fotografia: Tesla