Tesla „šokovala“ nečakaným ziskom, a to pri poklese príjmov

2

Hospodárske výsledky spoločnosti Tesla za 3. štvrťrok priniesli viacero finančných, ale aj iných prekvapení. Nenaplnilo sa pritom viacero prognóz finančných analytikov. Okrem rekordov z hľadiska predaja elektromobilov a nasadenia batériových úložísk sa podarilo Tesle oživiť aj svoj solárny biznis. Tesla tiež hovorila o Modeli Y či európskej a čínskej továrni.

Analytici očakávali, že 3. kvartál tohto roka prinesie Tesle nižšie príjmy. A tak sa aj stalo (6,303 mld. $), pričom tie boli pomerne výrazne nižšie ako očakávali niektoré finančné subjekty. V porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom išli príjmy Tesly dole o 1 %, medziročne však až o 8 %.

A to ja napriek rekordnej výrobe a dodávkam elektromobilov. Dôvod pritom treba hľadať v celkovom poklese priemernej predajnej ceny jedného vozidla. Medziročne zrejme vplyvom predaja lacnejšieho Modelu 3 na úkor Modelov S a X a štvrťročne zrejme vplyvom zvýšenia podielu predaja lacnejších verzií Modelu 3 či zníženia cien a zliav.

Prekvapujúci zisk

Po dvoch pomerne výrazne stratových štvrťrokoch, Tesla do istej miery šokovala finančný svet, keď v 3. kvartáli vykázala nečakaný zisk. Samotný Elon Musk pritom pred 3 mesiacmi avizoval, že v 3. kvartáli očakáva vyrovnané hospodárenie okolo nuly. Čistý zisk pritom predstavoval 143 mil. $.

Dá sa tiež povedať, že finančná situácia Tesly je opäť o niečo stabilnejšia, keď si v rámci hotovosti a jej ekvivalentov polepšila o 383 mil. $, pričom aktuálne disponuje 5,3 mld. $.

Vyššie marže

Na prvý pohľad je ďalším paradoxom to, že Tesla dosiahla pri nižšej priemernej predajnej cene svojich elektromobilov vyššie priemerné hrubé marže (22,8 %). Dôvodom je podľa Tesly odstránenie podstatných nákladov v rámci jej podnikania, pričom dosiahla najnižšie prevádzkové náklady od začiatku výroby Modelu 3.

Gigafactory 3 a Model Y

Tesla tiež oznámila, že sa jej podarilo postaviť výrobný závod v čínskom Šanghaji len za 10 mesiacov a je pripravená na spustenie produkcie. Výroba Modelu 3 má byť pritom cca o 65 % lacnejšia ako v USA (capex na jednotku kapacity). Pozitívne správy sa týkajú aj začiatku produkcie nového modelu – Tesla Model Y.

Výrobné plány tohto elektrického crossoveru pritom podľa Tesly napredujú podstatne rýchlejšie ako sa čakalo. Ten sa začne produkovať budúci rok v americkom Fremonte, pričom výrobné náklady (capex na jednotku kapacity) by mali byť cca o 50 % nižšie ako v prípade výrobného systému Modelu 3 v rovnakej továrni.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Európska továreň

Tesla opäť oznámila, že je v záverečnej fáze výberu miesta, kde vyrastie jej prvá európska továreň Gigafactory. Podľa jej aktuálnych slov sa v nej budú vyrábať elektromobily Tesla Model 3 a Model Y.

Tesla Energy

Darilo sa divízii Tesla Energy, ktorá dosiahla v rámci nasadenia svojich batériových úložísk Tesla Powerpack a Powerwall historické maximum 477 MWh. Tesle sa tiež podarilo vzkriesiť upadajúci solárny biznis, keď objem inštalácie jej solárnych produktov zaznamenal medzikvartálny rast o 48 % (43 MW).

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km a na batérii to skoro nepoznať
Tesla news: Zvýšenie dojazdu aj ceny, zníženie zálohy či nová výbava
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Mame este sancu na Gigafactory? Bolo by to skvele.
    A keby tesla si zo SR spravila pokusneho kralika ako Orange kedysi, ked nas Orange s optikou potiahol medzi tie vyspelejsie krajiny.

    Na SR by zvladla v kazdom okresnom meste postavit supercharger a keby s vladou dohodne dotaciu na kazdy predany a pouzivany kus na SR, tak by sa to tu teslami zacalo hemzit 🙂

    • To asi ťažko… Nemám nič proti cudzincom, ale naši sú už skoro ako Angličania. Nechce sa im pracovať a agentúry využívajú situáciu a dovážajú sem cudzincov na pracovný pomer… Bohužiaľ to sú fakty, ktoré ovplyvňujú tkvz. Megainvestorov ďalej rozvíjať svoje kapacity v SR… A dohodnúť sa s našimi drahými politikmi? Haha to asi všetci vieme ako by to dopadlo… Ale podaj by si mal pravdu… Odovzdám živnosť a idem do Tesly robiť…
      Priemerná mzda obyčajného Slováka 650€ ( a darmo mi tu bude niekto vyskakovať že štatistiky ukazujú väčšie čísla, keď to aj sám vie že píšem pravdu) nie je dostačujúca, ale už je preplnená s ľuďmi s nižším vzdelaním… Pre cudzincov s výplatou v ich krajine 150 až 300€ je to kráľovstvo… Teraz si predstav Tesla Giga factory naplnené s cudzincami… Príde mi to trošku smiešne… Ale agentúram by to bolo priam megauspech… Zase… Nereálne… No nič, budem čakať na odporcov mojej teórie 🙂

      A niečo aj k článku :)… Sú to pekné čísla no… Priam nepredstaviteľné pre bežného smrteľníka… Asi to tí novinári píšu preto aby nás provokovali… Ď..

Pridajte komentár