Tesla opäť v strate. Dosiahla však množstvo pozitívnych rekordov

2

Tesla má za sebou ďalší hektický štvrťrok, ktorý priniesol množstvo pozitívnych finančných aj iných rekordov. Na prvý pohľad bol však paradoxný, keďže 2. kvartál 2019 bol pre kalifornskú spoločnosť stratový. Zdá sa však, že Elon Musk má dobrú náladu.

Napriek obrovským príjmom strata

Spoločnosť Tesla sa v rámci zverejnenia hospodárskych výsledkov za 2. štvrťrok 2019 pochválila rekordnými peňažnými tokmi (poníženými o kapitálové výdavky) vo výške 614 mil. $, aj vďaka rekordnej výrobe a dodávkam elektromobilov. Aktuálne pritom disponuje aj rekordnou hotovosťou a jej ekvivalentmi – 5 mld. $ (2,4 mld. z dofinancovania). Jej hrubá marža sa pohybuje v okolí 19 %.

Jej príjmy sú taktiež obdivuhodné, veď za 3 mesiace dosiahli sumu 6,35 mld. $. Napriek tomu vykázala Tesla stratu – prevádzková strata: 167 mil. $, čistá strata: 408 mil. $ (vrátane reštrukturalizačných a ďalších výdavkov).

Tesla sa už financuje sama

Táto strata by teoreticky nemala byť takým problémom, ako sa zdá, nakoľko spoločnosť neustále expanduje, čo stojí množstvo peňazí. Dôležité je, že Tesla sa nemusí obávať o dopyt. Elon Musk na margo finančných výsledkov pritom uviedol, že Tesla sa teraz financuje sama, pričom by to tak aj malo ostať. Výnimkou majú byť fázy, kedy bude zavádzať nové produkty.

Teslu ťahá Model 3, neskôr pomôže Model Y

Tesla uvádza, že na americkom trhu predala v segmente prémiových sedanov strednej triedy viac áut ako konkurencia dokopy, a to bez ohľadu na typ pohonu. Až 60 % zákazníkov, ktorí si kúpili Teslu Model 3 údajne predtým nevlastnilo vozidlo prémiovej značky. Takže sa zdá, že ľudia sú ochotní zaplatiť za Model 3 viac, ako za svoje doterajšie vozidlá.

Priemerná predajná cena Tesly Model 3 sa pritom pohybuje v okolí 50 000 $ bez dane. Tesla tiež hlási znižovanie výrobných nákladov a zvyšovanie produkcie. Do konca roka chce vyrábať 10 000 áut týždenne. Nová továreň Tesla Gigafactory 3 v Číne má začať produkovať Model 3 do konca roka.

Jej produkčný proces „2. generácie“ má byť pritom oveľa jednoduchší a efektívnejší. Výrobná kapacita čínskeho závodu má dosiahnuť úroveň 150 000 vozidiel ročne. Od 1. júla 2019 do 30. júna 2020 chce Tesla vyrobiť celosvetovo pol milióna elektromobilov.

Jej predaje by mali byť neskôr výrazne podporené modelom Tesla Model Y. Prípravy na jeho výrobu už prebiehajú. V americkom Fremonte by mala byť jeho produkcia spustená na jeseň 2020. Tesla očakáva, že vzhľadom na veľkosť trhu s SUV vozidlami, efektivitu produkcie a vyššie marže bude výnosnejším produktom ako Model 3.

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Energetická divízia

Tesla tiež uvádza, že v Q2/2019 zaviedla batériové úložiská Powerpack a Powerwall s rekordnou kapacitou 415 MWh. To pritom predstavuje 81 % nárast. Nasadila však menej solárnych zariadení, a to 29 MW. V tejto súvislosti hovorí, že je v procese zlepšovania mnohých aspektov, ktoré by mali zabezpečiť rast.

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla rekordný štvrťrok z hľadiska výroby a dodávok vozidiel
Tesla pokračuje vo svojej misii aj vďaka spaľovacím autám
Nemecké elektromobily by mohli napomôcť rastu spoločnosti Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár