Tesla po 2 pozitívnych kvartáloch opäť v strate. Čo je príčinou?

5

To, čo Elon Musk avizoval v rámci nedávneho zverejnenia výsledkov produkcie a dodávok elektromobilov Tesla, sa oficiálne potvrdilo. Tesla aktuálne v rámci správy o svojich hospodárskych výsledkoch za 1. štvrťrok 2019 informuje, že toto obdobie bolo pre ňu stratové.

V úvode tejto správy zdôrazňuje, že stále disponuje dostatočnou hotovosťou a jej ekvivalentmi, a to v celkove výške 2,2 miliardy $. To je o 1,5 miliardy menej ako mala k dispozícii na konci roka 2018. Dôvodom je splatenie konvertibilných dlhopisov v hodnote 920 miliónov $ a nárast vozidiel, ktoré boli v tranzite koncom 1. štvrťroka.

Problémové dodávky na nové trhy

Príčinou straty je podľa Tesly aj spustenie dodávok Tesly Model 3 na európsky a čínsky trh, ktorý priniesol mnohé výzvy a nepredpokladané problémy. To bolo pritom jedným z dôvodov, prečo Tesla dodala v 1. štvrťroku 2019 o 31 % svojich elektromobilov menej ako v predchádzajúcom kvartáli (63 000 – Model 3: 50 900 ks, Model S + Model X: 12 100 ks).

Ku koncu štvrťroka bolo na ceste k zákazníkom až 10 600 vozidiel, ktoré sa do kvartálnych štatistík nezapočítali. Tesla pritom informovala, že dosiahla v rámci predaja Modelu 3 priemernú maržu 20 %.

Celková štvrťročná strata Tesly dosiahla 702 miliónov $, pričom spoločnosť dodáva, že k nej prispeli aj výrazné cenové akcie na Model S a Model X, ktoré ju stáli 121 mil. $. Ďalších 68 mil. $ mala na svedomí reštrukturalizácia a iné jednorázové výdavky.

Skromný rast produkcie Modelu 3

Tesla tiež hovorí len o skromnom náraste produkcie Modelu 3, a to o 3 %. Dôvodom nízkeho rastu malo byť zavádzanie zmien vo výrobnom procese, ktoré si vyžiadala výroba nových variantov, a to „Standard Range“ a  „Standard Range Plus“, ako aj zníženie počtu pracovných hodín a obmedzenia zo strany dodávateľov.

Rapídny pokles predaja vlajkových lodí

Tesla sa snažila vysvetliť aj rapídny pokles predaja Modelu S a Modelu X, ktorý sa prepadol zhruba na polovicu (12 100 ks). Príčinou mala byť sezónnosť, zníženie daňových dotácií v USA či stiahnutie najlacnejších verzií so 75 kWh batériou z ponuky.

Tesla však už urobila aktívne opatrenia pre zvýšenie atraktivity jej vlajkových lodí. Tie dostali nové pohonné ústrojenstvo, adaptívny podvozok a podporujú rýchlejšie nabíjanie. A do ponuky opäť pribudli lacnejšie verzie Standard Range. Viac…

Zdroj titulnej fotografie: EPA-EFE / Roman Pilipey

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Musk: “Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne”
Poľský premiér rokoval s Elonom Muskom. O európskej Tesla Gigafactory?
Tesla vydáva pozoruhodnú správu o svojom príspevku k ochrane planéty

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

      • Z kratkodobeho hladiska to je pravda, ludia skratka nakupili Modely S/X este minuly rok aby dostali 7500 spat zo zaplatenych dani namiesto 3750. Z dlhodobeho hladiska na tom nezalezi, Modely S/X sa budu predavat aj bez 7,5% zlavy. Skor je problem v tom, ze Tesla nezvladla priniest verziu s vyssim dojazdom skor a to nehovorim o novom interiery, na ktorom stale len robia, takze toto je z kratkodobeho hladiska velky fail…

  1. Elon je génius, vizionár a človek, ktorý lieta stále v oblakoch. Len akurát – občas sa treba aj zniesť na zem…
    Starí Židia hovorili – predám milión lacných výrobkov, na každom zarobím jednu korunu a je zo mňa milionár.
    Je jasné, že Tesla nechce vyrábať a predávať lacné ľudové vozítka (nejaké novodobé Trabanty), ale pravdu je potrebné hľadať niekde uprostred.
    Preto je ťažko pochopiteľné, že ohlásené lacné TM3 už nie sú, ale zato si povinne priplatíte 2000 za Autopilota, (ktorý má síce hodnotu 3000, ale čo keď ja to jednoducho nepotrebujem a nechcem), že prémiovky Model S a Model X so 75 kWh batériou už nekúpim…
    A čo keď práve toto rozhodlo, že tieto „detaily“ ma odradili od kúpy? (Nemyslím konkrétne mňa, ale kvantá potenciálnych zákazníkov?) Prekročili určitú pomyselnú hranicu – veď, ja túto baterku vlastne nepotrebujem a na túto drahšiu verziu ani nemám, resp. nie som ochotný investovať…

    • 35 tisicova verzia urcite na seba nezaraba, bola predstavena len na zaklade Elonovych slubov, teraz ked si odskrtne, ze slub dodrzal, budu sa skratka zameriavat na take konfiguracie/ceny, co budu tvorit marzu. 39,5K je fajn cena na auto s dojazdom 240 mil, s plnou vybavou a AP.

Pridajte komentár