Tesla prichádza s vianočnou nádielkou v podobe nových funkcií a vylepšení

5

Je známe, že spoločnosť Tesla svoje elektromobily neustále vylepšuje. A to aj tie už predané, prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku. V aktuálnom období pritom prichádza s mnohými novými funkciami a upgradmi. Samostatne aj v podobe pravidelného balíka „Holiday Update“.

Nedávno začali hlásiť prví majitelia elektromobilov Tesla s verziou softvéru 2021.44.5, že ich vozidlo upozornilo na nerovnomerné opotrebenie pneumatík alebo nedostatočnú hĺbku dezénu, upozornil portál Drive Tesla Canada. A to s odporučením navštívenia servisu. Pridanie tejto funkcie pritom doteraz nebolo avizované.

Otázkou je, ako to dokáže palubný systém vozidla rozpoznať. Drive Tesla Canada vysvetľuje, že to môže byť pomerne jednoduché. Keď pneumatika stráca časť dezénu, zmenšuje sa a začína sa otáčať rýchlejšie, čo zrejme dokážu zaznamenať senzory vozidla a aj porovnať s ostatnými pneumatikami.

Aktívne potláčanie hluku

Ďalšou novou zaujímavou funkciou je aktívne potláčanie hluku, o čom informoval web Teslarati. Funkcia sa však vzťahuje len k novým „faceliftovaným“ modelom Tesla Model S a Model X, ktoré sú vybavené potrebným hardvérom, ktorý bol nedávno „aktivovaný“ prostredníctvom softvérovej aktualizácie 2021.44.5.

V popise funkcie od Tesly sa uvádza, že systém dokáže aktívne znižovať nízkofrekvenčný hluk z vozovky pri jazde po nerovnom povrchu. Používa pritom mikrofóny integrované do sedadiel a na základe ich výstupu  generuje cez reproduktory zvuk, ktorý potláča neželaný hluk.

„Holiday Update“

Tesla už pravidelne v predvianočnom období zavádza cez OTA balík mnohých funkcií a vylepšení, ktorému sa zvykne hovoriť „Holiday Update„. O tom aktuálnom informoval aj používateľ siete Reddit, Emulsifide, na čo upozornil Electrek. Dozvedáme sa pritom, že v rámci aktualizácie 2021.44.25 dostali elektromobily Tesla nasledovné.

Mnohí isto dobre poznajú jeden z tzv. „Easter Egg-ov“, ktorým už roky zabáva Tesla Model X. Vďaka nemu dokáže vozidlo hlasne hrať vybranú skladbu a zároveň do rytmu blikať svetlami a hýbať dverami. No a niečo podobné bude po novom zrejme možné aj v prípade ostatných modelov Tesla, samozrejme v rámci ich možností.

Aktualizácia priniesla aj vylepšenia systému funkcionalít, ktoré súvisia s chladným počasím. Po novom bude možné vyhriať kabínu na diaľku prostredníctvom mobilnej aplikácie, aj keď má batéria menej energie.  A predné sedadlá sa budú vedieť vyhriať automaticky v závislosti od tepla v kabíne a teploty nastavenej v rámci HVAC systému.

Vďaka aktualizácii budú mať vodiči k dispozícii aj živý pohľad z kamery, ktorá sníma mŕtvy uhol, a to na displeji vozidla, keď sa aktivuje smerové svetlo. „Holiday Update“ tiež prináša zjednodušenie prístupu k obľúbeným aplikáciám prostredníctvom spodnej lišty displeja infotainmentu, možnosť manuálnej aktivácie tmavého „inverzného“ režimu displeja, aktualizáciu pomerne „čerstvej“ funkcie WayPoints, pridanie arkádových hier a siete TikTok v rámci platformy Tesla Theater, vylepšenie prehliadača videí z palubnej kamery či možnosť skryť podrobnosti mapových podkladov pre lepšiu prehľadnosť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly Model Y a Model 3 sa dočkajú viacerých vylepšení, odhaľuje európsky dokument
Blíži sa „Tesla Network“, ktorá umožní majiteľom Tesiel zarábať zdieľaním svojich áut?
Šéf Tesly ohlásil novú 4-motorovú verziu Cybertrucku a nové „vychytávky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. To nerovnomerné opotrebenie pneumatík mi pripadá ako pekná somarina. Pneumatiky z výroby majú hĺbku dezénu cca 9 mm. A dezén sa zvyčajne opotrebuje na všetkých „gumách“ rovnomerne.
    Žeby sa jazdilo na pravej strane pravými pneumatikami po „šmirgľovom papieri“ a ľavými po dokonale hladkej vozovke? Ťažko. A aj keby bol rozdiel v hĺbke dezénu dajme tomu 5 mm – čo je to oproti celkovému priemeru pneumatík?
    Navyše kolesá v zákrute sa na vonkajšej strane zákruty otáčajú podstatne vyššou rýchlosťou ako kolesá na vnútornej strane zákruty. Pár mm rozdielu opotrebenia absolútne nehrá rolu. Tak ako to chce ten softvér vyhodnocovať?
    A „nedostatočná hĺbka dezénu“ – tak tu je softvér absolútne mimo. To by museli mať pneumatiky v sebe nejaké „senzory opotrebenia“, ako to majú napríklad brzdové platničky. A to určite nemajú.
    Drive Tesla Canada chce byť iba zaujímavá. A to určite je!

  2. to, ze si ty nevies predstavit ako to funguje, este neznamena, ze to nefunguje 😉 nastastie Elon nie je limitovany tvojou predstavivostou 😉

    • Určite máš pravdu. Elon nie je limitovaný ničím, akurát že aj Tesly majú chyby. Schválne som si otvoril originálny článok a tam v komentároch diskutujúci (zrejme majitelia Tesiel) preberajú, že má na to vplyv tlak v pneumatikách, presnosť snímačov tlaku atď.
      Jeden tam napísal, že mu systém detekoval chybu opotrebenia, aj keď mal obuté originálne pneu na originálnych diskoch.
      Nič nie je dokonalé, vážený anonym…

  3. Ten pohľad na záver z blond spot kamery na displeji je odkukane z Hyundai/Kia group.. mohol by aj Hyundai odkukat viac vychytávok z Tesly.. zákazníci budú z toho len profitovať..

Pridajte komentár