Tesla si vyšla na nákupy. Získala aj spoločnosť Hibar Systems

5

Len nedávno sme sa dozvedeli, že Tesla mala kúpiť startup DeepScale a už tu máme správu o akvizícii spoločnosti Hibar Systems. Tá sa pritom špecializuje na zariadenia pre výrobu batérií. Takže je to jasné…

Portál Electric Autonomy informuje, že kanadská spoločnosť Hibar Systems aktuálne figuruje ako dcérska spoločnosť Tesly. A dcérou Tesly sa mala stať v tichosti medzi júlom a októbrom tohto roku. Spoločnosť Hibar Systems pritom po 16. septembri zrušila svoj oficiálny web, pričom ponechala na sieti len jednoduchú informačnú stránku.

Na pôvodnej stránke pritom uvádzala, že je „skutočne jedinečná svojou schopnosťou poskytovať popredným výrobcom inovatívne pokročilé automatizačné riešenia, ktoré sú navrhnuté tak, aby vyhovovali ich špeciálnym požiadavkám na automatizáciu výroby.“

Kanadská spoločnosť bola založená v 70. rokoch nemecko-kanadským inžinierom Heinzom Barallom, pričom sa stala lídrom vo výrobe malých batériových článkov pomocou vysoko mechanizovaného systému vstrekovania. Pomerne nedávno získala dotáciu vo výške 2 mil. $ na vývoj zariadenia pre výrobu li-ion energetických úložísk.

Tesla sa vrhá do batérií vo veľkom

Hibar Systems má závody v Severnej Amerike, Európe, Číne, Južnej Kórei, Japonsku a Malajzii. Takže nejde o žiadnu malú neznámu „firmičku“. Tesla tak bude mať na čom stavať. Táto akvizícia len potvrdzuje to, že kalifornská spoločnosť chystá vlastnú výrobu batériových článkov. A to vo veľkom.

Chce sa tak stať úplne nezávislou v rámci produkcie tohto pre ňu kriticky dôležitého komponentu. Svedčí o tom aj pomerne čerstvé „tajné“ laboratórium neďaleko továrne vo Fremonte či kúpa spoločnosti Maxwell, ktorá okrem iného vyvinula tzv. suché elektródy.

Ďalšími neklamnými znakmi jej zámeru sú aj nové pracovné miesta, ktoré sa točia okolo výroby batériových článkov. Navyše to naznačili aj viacerí predstavitelia spoločnosti Tesla„V rámci Dňa Batérií sa chystáme komplexne prehodnotiť batérie na úrovni chémie článkov, modulov, celého balenia, architektúry a výrobného plánu, ktorý bude smerovať k produkcii 1 TWh batériových článkov ročne,“ povedal v júli Elon Musk.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Tesla môže pri vývoji batériových článkov rátať aj s pomocou najrenomovanejšieho vedca z oblasti vývoja li-ion batérií, Jeffa Dahna, ktorý je šéfom združenia NSERC / Tesla Canada. Ten pritom nedávno ohlásil, že jeho laboratórium otestovalo technológiu batérie, ktorá má v rámci elektromobilov zvládnuť nájazd 1 600 000 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V elektromobiloch Tesla by sa mohli objaviť prevratné li-metal batérie
Elektromobily Rivian ponúknu najväčšie batérie na trhu. Čo Tesla?
Batéria Tesly Model S stratila podľa majiteľa za 7 rokov len 2 % kapacity

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Všetko na svete je úžasne relatívne. Darujte bezdomovcovi 50 eur a bude vám od šťastia ruky aj nohy bozkávať. Ani si nebude vedieť predstaviť tú obrovskú hromadu krabicového vína, ktorú si za to môže kúpiť.
    A skúste darovať arabskému šejkovi 500 tisíc eur. Asi sa bude na vás dosť čudne pozerať, čo ho otravujete s drobnými, keď mu každú hodinu prúdia na účty milióny dolárov za ropu…
    Nákupy sú tiež relatívne. Firma, v ktorej pracujem, nakupuje suroviny, el. energiu, obalové materiály a spústu ďalších vecí, aby mohla fungovať.
    To isté robí aj Tesla – tiež ako aj iné firmy.
    Relatívnosť nákupov je však v tom, že Tesla nakupuje iné firmy.
    A prečo to robia? Predsa sú to neskutočne dobre investované prašule. Proste – budúcnosť…

      • Ja ti to vysvetlím. Ale sa neuraz.
        Keby si si mohol vybrať, čo by si si vybral – rozum alebo peniaze?
        Veľká väčšina ľudí automaticky odpovie – predsa rozum, nie?
        Ja by som si vybral peniaze.
        A vieš prečo?
        Každý si vyberá to, čo nemá…

  2. Jednoducho Tesla potrebuje firmy co maju co ponuknut , nietore maju zazemie v celom svete , niektore maju technologie , tak ide po tom ma kopu cas usetreneho

Pridajte komentár