Na základe slov Elona Muska sa zdá, že by sme sa mohli dočkať menšieho elektrického hatchbacku značky Tesla, ktorý bude navrhnutý a skonštruovaný v Nemecku.
Šéf Tesly v minulosti uviedol, že Tesla chce budovať nové továrne na lokálnej úrovni. Tzn., že napr. európske verzie elektromobilov Tesla, resp. spočiatku vybrané modely sa budú vyrábať v Európe. Rovnako tak čínske v Číne a pod. Vyzerá to však tak, že na z časti podobnom princípe by mohli vznikať aj budúce modely od Tesly.
Elon Musk začiatkom roka v Šanghaji povedal nasledovné: „Myslím, že v Číne zriadime dizajnérske a inžinierske centrum, ktoré by navrhlo originálne vozidlo pre globálny trh. Myslím, že to bude veľmi vzrušujúce. Čína je z hľadiska umenia jednou z najlepších krajín na svete, preto si myslím, že by to ocenil celý svet. Mali by sme to urobiť a my to aj urobíme.“
A neostalo len pri rečiach, čo potvrdili následné aktivity Tesly v Číne, v rámci ktorých začala prijímať návrhy na „čínsky model“ určený pre globálny trh. Zdôraznila pritom, že dizajnéri by mali mať pri svojej návrhárskej práci na pamäti Čínu.
Kalifornská spoločnosť pritom nespomenula, o aký typ či segment vozidla by malo ísť. Logicky sa však objavili špekulácie, že pôjde o dávnejšie sľúbený „kompakt“ (nižšia stredná trieda, resp. segment C), pričom sa počítalo najmä s hatchbackom.
Ten by však napokon mohol byť navrhnutý a skonštruovaný v Nemecku, kde Tesla aktuálne stavia svoju prvú európsku továreň „Gigafactory„, tzv. Giga Berlin. Svedčia o tom slová Elona Muska, ktorými reagoval na otázku, či Tesla príde s menším hatchbackom v európskom štýle.
Probably a good one to design & engineer in Germany
— Elon Musk (@elonmusk) July 10, 2020
Čo prípadná cena?
Tesla už skôr potvrdila, že v Nemecku vznikne aj jej ďalšie výskumné a vývojové centrum, ktoré by malo program hatchbacku určite na starosti. Mohlo by ísť pritom o model, ktorý Musk prvýkrát naznačil v roku 2018 na stretnutí akcionárov Tesly, kde čelil otázke, či sa spoločnosť chystá vyrábať kompaktné alebo malé elektrické auto. “Myslím, že do piatich rokov zrealizujeme kompaktný automobil,” odpovedal.
O niečo neskôr, v rozhovore s Marquesom Brownleem, šéf Tesly uviedol nasledovné: “Mohli by sme urobiť vozidlo za cca 25 000 $ (bez DPH). Na to však budeme potrebovať asi 3 roky, ak budeme pracovať skutočne tvrdo.” V marci minulého roka Musk potvrdil lacnejší model. Konkrétne povedal, že za 2 až 3 roky roky bude dostupná „lacnejšia Tesla“ ako Model 3 za 35 000 $ (bez DPH). Dodal, že pravdepodobne to bude bližšie k 3 rokom.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spoločnosť Tesla oficiálne vstúpila na európsky energetický trh
Tesla patentuje solárnu strechu v EÚ a znižuje ceny solárnych „panelov“
Tesly „Made in EÚ“ s kvalitnejším lakom. Cybertruck bez laku, avšak s polepmi
Jeden komentár
Už teraz sa naň teším. To je presne ten segment, ktorý chýba v ponuke.