Tesla predstavila verejnosti svoju nemeckú továreň v rámci festivalu. Čo sme sa dozvedeli od Elona Muska?

6

Tesla včera otvorila brány svojej novej továrne „Giga Berlin“, ktorá sa nachádza v nemeckom Grünheide, pre verejnosť v rámci podujatia „Gigafest“. V rámci neho vystúpil aj Elon Musk, pričom sme sa dozvedeli viacero zaujímavých informácií.

Musk na podujatí Gigafest úvodom uviedol, že misiou spoločnosti Tesla je urýchliť prechod sveta na trvalo udržateľnú energiu, píše CleanTechnica. Podľa šéfa Tesly je pritom nutné „dramaticky rozšíriť elektrické vozidlá“. A továreň Giga Berlin „je o veľkoobjemových a dostupných elektromobiloch“ a bude snáď aj o batériách a možno aj solárnych produktoch, dodal.

Musk tiež povedal, že jeho spoločnosť má v úmysle vybudovať krásnu továreň, ktorá je v harmónii s okolím. Sľúbil, že vysadia ďalšie stromy a že továreň bude používať „veľmi málo vody“.

Výzva pre talenty

Továreň Tesly v Nemecku má vytvoriť najmenej 12 000 pracovných miest. Musk však vyjadril obavy z nedostatku pracovníkov, preto vyzval talentovaných ľudí z celej Európy či odinakiaľ, aby prišli Tesle pomôcť s budovaním novej budúcnosti.

Ako vieme, v Giga Berlin sa bude spočiatku vyrábať crossover Tesla Model Y. V pláne je aj kompaktný model, ktorý sa zaradí pod modely Y a 3. Model 3 by mal byť tiež súčasťou produkcie, aj keď zatiaľ nebol potvrdený. Elon Musk odpovedal aj na otázku ohľadom európskej verzie veľkého pickupu Tesla Cybertruck. Podľa neho to bude výzvou aj kvôli povoleniam a dodal, že pre Európu by mohla byť vytvorená menšia verzia. Šéf Tesly tiež uviedol, že v Nemecku budú vyrábať aj ďalšie „vzrušujúce“ produkty. A zrejme s humorom spomenul elektricky fúkač lístia, ktorý už prisľúbil v minulosti. Snáď sa ale dočkáme podstatne vzrušujúcejších produktov.

Musk spomínal aj špeciálne viacvrstvové farby, za ktorými bude stať „najmodernejšia lakovňa na svete“. Podľa šéfa spoločnosti Tesla sa môžeme tešiť aj na „karmínovú“ farbu. Podľa Alexa Voighta, ktorý sa zúčastnil Gigafestu, je v pláne tiež špeciálna modrá farba. A zverejnil fotografiu vozidla, ktoré malo v rámci Gigafestu  zrejme prezentovať schopnosti lakovne:

Batérie

Musk taktiež potvrdil, že v Giga Berlin sa budú batérie aj recyklovať, čo nie je prekvapenie vzhľadom na ich všeobecný zámer lokálnej recyklácie. Kým však budú mať čo recyklovať, ubehne ešte množstvo času. A dodal, že materiály batérií môžu byť v konečnom dôsledku recyklované v podstate donekonečna.

Otázkou ohľadom batérií prvého modelu z Giga Berlin, Modelu Y, je, aké batérie sa v ňom budú používať na začiatku. Podľa pôvodné plánu to mali byť nové štrukturálne batérie s novým článkami formátu 4680. Objavili sa však správy, že tie nebudú k dispozícii v potrebnom množstve, a tak sa použijú štandardné články 2170 a zrejme aj štandardná konštrukcia vozidla.

Používateľ siete Twitter, DerCasper, ktorý absolvoval prehliadku Giga Berlin, ale uviedol, že Model Y sa bude od konca roka vyrábať s novou batériou aj jednoliatou prednou a zadnou časťou. A keďže produkcia by mala v nemeckej továrni Tesly, ako uvádza Insideevs, začať v novembri (dodávky vozidiel spustené v decembri), mohlo by to znamenať, že nové batérie by mohli byť použité od začiatku. To by bolo zrejme dobrým znamením ohľadom produkcie nových článkov 4680 v americkom závode Kato Road.

Nová štrukturálna batéria s článkami 4680 vystavená v rámci Gigafestu

Každopádne v rámci prehliadky Giga Berlin Tesla tiež prezentovala batériový pack s článkami 2170, na čo upozornil web Teslarati. Ale ťažko povedať, či to nejako súvisí s produkciou Modelu Y v Nemecku a ako to v tomto smere napokon bude.

Objem produkcie

Ohľadom objemu produkcie v Giga Berlin Tesla uvádza, že vďaka armáde robotov (výrobný proces má na starosti 445 robotov) sa v nemeckej továrni vyrobí 1 karoséria vozidla každých 45 sekúnd. Elon Musk to dodatočne komentoval slovami, že časom by mohli dosiahnuť špičkovú produkčnú kapacitu okolo 10 000 áut za týždeň, čo by teoreticky znamenalo 520 000 áut ročne. To však zrejme ešte potrvá, keďže šéf Tesly očakáva, že do konca budúceho dosiahnu 5 000 kusov Modelu Y týždenne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy
Tesla: Dočasné zvýšenie cien, zmena sídla, štvorkolka Cyberquad či oneskorenie modelov
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

Pridajte komentár