Šéf Tesly kritizoval nemeckú byrokraciu a potvrdil oneskorenie výroby európskeho Modelu Y

12

V ostatnej dobe sa objavujú správy ohľadom oneskorenia európskej továrne spoločnosti Tesla, od ktorej závisí aj to, kedy bude pre Európanov dostupný veľmi očakávaný Model Y. No a s najnovšími informáciami v tejto veci aktuálne prichádza Elon Musk, ktorý v rámci svojej návštevy rozostavanej Giga Berlin kritizoval tamojšiu byrokraciu.

Dá sa povedať, že Tesla až šokovala tým, ako rýchlo vybudovala a spustila svoju továreň v Číne. Na to chcela samozrejme nadviazať aj v rámci svojej európskej továrne v Nemecku. Zdá sa však, že nepočítala, pričom v niektorých prípadoch ani nemohla počítať, s mnohými prekážkami, ktoré sa vyskytli na ceste k plánovanému spusteniu výroby v júli tohto roka. A jednou z nich je zrejme byrokracia.

Tesla už v rámci zverejnenia svojich hospodárskych výsledkov za 1. štvrťrok 2021 nepriamo naznačila, že by mohlo dôjsť k posunu spustenia továrne „Giga Berlin“, a tým aj výroby Modelu Y. Ohľadom termínu bola totiž veľmi všeobecná a uviedla, že sa tak stane tento rok.

Teraz Elon Musk v rámci návštevy rozostavaného európskeho závodu hovorí, že je veľmi ťažké presne predpovedať, kedy bude Giga Berlin v prevádzke, ale že by mohli byť schopní spustiť výrobu koncom tohto roka, informuje Reuters.

Musk sa sťažoval na byrokraciu

Elon Musk tiež uviedol, že nebyť toľkej byrokracie, bolo by to lepšie. A v tejto veci dodal, že by mal existovať nejaký aktívny proces na odstraňovanie pravidiel, pretože časom sa ich nahromadí tak veľa, že už nebude možné robiť nič. Určite mal pritom na mysli odstraňovanie zbytočných pravidiel, ktoré nemajú žiadny prínos.

Je zaujímavé, že čínska vláda bola kvôli Tesle ochotná urýchliť byrokratické procesy a urobiť aj takú veľkú výnimku, akou je založenie čisto zahraničného automobilové podniku na území Číny bez nutnej spoluúčasti miestnych výrobcov áut.

Zdá sa tiež, že miestna vláda vychádza Tesle v ústrety aj v rámci jej najnovšej továrne, ktorú buduje v americkom štáte Texas. Vyzerá to pritom tak, že Giga Austin/Texas by pokojne mohla predbehnúť európsku továreň, aj keď sa začala pripravovať podstatne neskôr.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly hovoril o novom elektromobile navrhnutom pre Európu
V Európe vyrábaná Tesla Model Y bude vybavená novou štrukturálnou batériou
Tesly vyrábané v Európe dostanú unikátne farby vďaka „najpokročilejšej lakovni na svete“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Nevieme nič konkrétne o byrokracii Nemcov. Nie všetci sú, resp. musia byť Muskovi priaznivci! Nič tým nezabrzdia až tak, aby uprednostnili vlastné automobilky. Tesly z GIGA Berlin určite prinesú na trhu v EU oživenie, a možno to čoskoro prinesie predaj a servis aj na Slovensko!

      • Drahý neznámy anonym, ja hovorím za seba! S Nemcami spolupracujem desiatky rokov …. Nechcem sa ich zastávať, ale ani nevylučujme, že pri rýchlej výstavbe Giga Berlin, bude zo strany TESLY vždy a všetko „v cajchu“! Svet nie je čierno-biely ……

  2. Nepochybujem, že nemecké elity presne vedia odhadnúť aktuálnu situáciu a hrozby od Tesly a hlavne od čínskej konkurencie. Nič sa nedeje len tak náhodne. Automobilový priemysel je poslednou veľkou vlajkovou loďou nemeckého priemyslu. Spomeňme si, ako automobilových supermanažérov premiérka Merkelová kritizovala niekoľko rokov dozadu o zaostávaní v EV. Keď s arogantnými nafúkancami nepohla, zatlačila na Euro 7 (ide o decentné hry TOP politik vs TOP automotive oligarchovia). Podklady na takéto rozhodnutia mala od ekonomickej rozviedky, ktoré dlhodobo monitorovali čínske strategické rozhodnutia v oblasti plánu „Novej energie“. Tento rozsiahly plán má samozrejme verejnú a neverejnú časť. Aj verejná časť dáva veľmi podrobnú predstavu o mimoriadne komplexnej konverzii čínskeho hospodárstva s dopadom na svetovú ekonomiku. To že Číňania sú v EV absolútna jednička (okrem špecifickej Tesly, obdobné ako Apple a Android) je dôsledkom dvadsaťročného plánovania a schopnosti realizovať predstavy. Teraz keď došlo k prelomeniu parity ICE vs BEV to bude pre verejnosť EU šok a mainstreamu to dodnes v podstate nedošlo. Nekompetentné a neschopné EU elity to však veľmi dobre vedia, ale nemajú žiadny nástroj, ako operatívne zvrátiť zaostávanie. Čaká nás pád, katarzia a možno sa potom znova postavíme svetovej konkurencii kvalitou a nie arogantnou namyslenosťou. Pravdepodobne budeme musieť vystavať ďaleko silnejší a integrovanejší blok EU-USA. A vymeniť naše zdegenerované elity, ktoré amatérsky prehrávajú s o triedu lepšími Číňanmi, ktorým sme exemplárne hlúpo poslali do náručia Rusko a ich strategické suroviny…

    • Áno, svet je plný politikov a manažérov, ktorí strácajú kontakt s realitou, a správajú sa bohorovne!
      To platí aj pre EU! Zažil som „zopár“ takýchto manažérov v nemeckých, ale aj našich firmách! ….

Pridajte komentár