Tesla má dnes veľký deň. Odovzdá prvé autá vyrobené v Európe. Prečo je to dôležité?

14

Po rôznych problémoch a byrokratických ťahaniciach sa dostáva prvý európsky produkčný závod spoločnosti Tesla do finále. A dnes na pôde Giga Berlin prebehne slávnostne odovzdanie prvých elektromobilov Tesla „Made in Germany“. Elon Musk aj známy „Tesla analytik“ pritom v skratke uviedli, prečo je to pre Teslu dôležitý míľnik.

Výstavbu závodu Giga Berlín sprevádzajú rôzne problémy, čo podstatne oneskorilo jeho spustenie. Pôvodne sa tak malo stať v polovici minulého roka, mešká teda cca trištvrte roka. Tesla pritom získala environmentálne povolenie len začiatkom marca.

V tom čase sa však tiež hovorilo o tom, že Tesla musí ešte splniť cca 400 podmienok, aby mohla spustiť výrobu. To však mala americká spoločnosť podľa vtedajších vlastných slov zvládnuť v priebehu nasledujúcich 2 týždňov. No a pred pár dňami brandenburgská vláda informovala, že továreň Giga Berlin môže byť uvedená do prevádzky, upozornil web Tesmanian.

V čom má byť najväčší prínos Giga Berlin?

Včera Elon Musk potvrdil, že dnes budú odovzdané prvé produkčné elektromobily Tesla vyrobené v Giga Berlin. Konkrétne pôjde o Model Y, ktorý je prvým modelom Tesla „Made in Germany“. Neskôr by sa mal v tomto závode dostať do výroby aj Model 3.

Známy analytik Dan Ives zo spoločnosti Wedbush, ktorý sa venuje Tesle, reagoval na Muskove oznámenie vyjadrením, že „otvorenie závodu Giga Berlin považujú za jeden z najväčších strategických počinov spoločnosti Tesla za posledné desaťročie.“ A to preto, že je to „kľúčové pre rozširovanie jej výroby“. Závod by mal pritom podľa pôvodných plánov časom dosiahnuť produkčnú kapacitu 500 000 áut ročne.

Musk následne na Ivesove vyjadrenie odvetil, že „je obrovský rozdiel v kapitálovej efektívnosti, keď je výroba lokalizovaná v rámci kontinentu“. Šéf Tesly pritom už v minulosti uviedol, že chcú mať lokálnu výrobu v každom relevantnom regióne. Takže „Gigafactory“ budú pribúdať. O tej ďalšej má Tesla informovať tento rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model Y vyrábaná v Nemecku dostane nové batérie až neskôr. Prednosť má Giga Texas
Prečo sa Tesla vzdala miliardovej dotácie na batériovú továreň podľa nemeckých ministrov?
Tesla predstavila verejnosti svoju nemeckú továreň v rámci festivalu. Čo sme sa dozvedeli od Elona Muska?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Takže konečne nastal deň „T“ Tesly v Európe! Od dnes uvidíme, ako sa bude Tesle dariť výroba a predaj áut v Európe, a ako bude dusiť domácu konkurenciu. Už sa teším na výsledky …

    • Je to super, ešte by mohli rozbehnúť ten lacnejší model za 25 tisíc. Možno ho vyrobia v Gigafactory na Slovensku, strednej a východnej Európe by sa zišiel ako soľ.

    • Tá vojna na Ukrajine je niečo hrozné, pomáhajme ako sa dá, ale kvôli nej nesmú zastať dobré veci. Rozmach elektromobility, ktorý Tesla Nemecku a celej Európe prinesie, zníži spotrebu fosílnych palív, dovoz ropy a popri ostatných pozitívach to bude aj nepriama pomoc Ukrajine.

  2. Pre elektromobilitu je spustenie továrni zlomový psychologický bod pre celú Európu. Už to totiž nie je vzdialená hrozba pre ropnú a ICE lobby, ale veľmi hmatateľná a rovno na domácej pôde. Nepríjemným impulzom pre transformáciu v Európe je nepochybne vojna na Ukrajine. Dôsledkom bude ešte rýchlejšia zmena dopytu z ICE na BEV. Vojna v Ukrajine pomôže nepriamo zvýšiť konkurencieschopnosť EU aj proti nastupujúcim Čínskym automobilkám. Asi sa potvrdzuje známe pravidlo, výrazné konflikty akcelerujú technologický skok. Snahy o energetickú sebestačnosť EU je krok správnym smerom. Konečne to získava širšiu podporu! Na rade sú racionálne ekonomické a technické kalkulácie a realizácia .

    • Milý IK nebude to jednoduchá cesta !!! Nemci odstavili 3, a majú odstaviť ďalšie 3 atomky! My máme palivové články z Ruska! Rýchlemu rastu počtu BEV za chvíľu nebudú stačiť kapacity a okamžité výkony siete. Neviem, či nejaký čas nebudú najlepšie šliapacie autíčka …..

      • Odstavili skoro všetky AE, mali ich tuším 23, keď začali odstavovať. Možno ich ešte sprevádzkujú, keď bude najhoršie. Zelení sú prvý krát vo vláde a výsledok? Predĺženie prevádzky hnedouhoľných elektrární a dotácia fosílnych palív cez zníženie daní na benzín a naftu a kompenzačné príspevky za zvýšené ceny palív automobilistom a firmám.

  3. Oveľa viac by som sa potešil, keby sa na Slovensku otvorila automobilka s výrobou lacných elektroáut od 10 do 20- tis. eur ! A určite by mala odbyt aj v EU ! Tešiť sa z e-áut za 60 -tis. a viac sa mi zdá v EU smiešne !?

    • To auto za 60 tisíc si na seba môže zarobiť, keď spočítate úsporu na spotrebe a údržbe a zisk zo zapojenia do zdieľania áut a zapojenia do virtuálnej elektrárne. Tešíme sa z toho, že v Európe bude pribúdať 500 tisíc elektromobilov ročne a neskôr ešte viac, Giga Berlín sa bude rozširovať. A stavia sa tam aj baterkáreň a Intel postaví fabriku na čipy.

  4. Môžeme sa na to pozrieť aj z iného uhla ?! Totiž ,za cenu 60-tis. si môžem kúpiť 3 – autá -nové a je tu neporovnatelne širší výber koncepcie auta ??! A to zapojenie do “ virtuálnej elektrárne – to auto najprv musíte nabiť – to platí stále ,bez nabitej batérie nejde nič ! Pri realite na Slovensku je stále suma 60-tis. šialená !

Pridajte komentár