Prečo sa Elon Musk až tak neobáva klamlivých negatívnych správ na adresu Tesly?

0

Tesla je veľmi častým terčom tzv. FUD (fear, uncertainty, doubt), čiže negatívnych správ, ktoré majú vzbudiť strach, neistotu a pochybnosti. Avšak na základe aktuálneho vyjadrenia sa zdá, že Elon Musk si z toho nerobí moc ťažkú hlavu a v skratke vysvetľuje prečo.

Dobre informovaní ľudia, ktorí sa zaoberajú problematikou elektromobility, pričom dobre poznajú aj spoločnosť Tesla, sa často nestíhajú čudovať, aké nezmyselné, prekrútené či vymyslené tvrdenia sa v rámci tejto oblasti objavujú najmä v mainstreamových médiách.

Rozobrať dôvody, prečo k tomu dochádza, by bolo na sériu samostatných článkov. Každopádne, keď sa nad tým zamyslíme, príde nám až neuveriteľné, ako sa napriek všetkým nezmyslom a FUD okolo Tesly darí tejto spoločnosti. Tesla pritom vôbec nevyužíva tradičné formy reklamy a neinvestuje do nej milióny až miliardy ako jej konkurenti.

A zrejme aj to je jeden z dôvodov, prečo jej nie sú naklonené mainstreamové média. Prieskumy totiž naznačujú, že existuje vzťah medzi tým, ako sa o automobilkách a ich produktoch informuje, a tým, v akej miere tieto automobilky využívajú inzerciu v daných médiách. No a Tesla neinzeruje vôbec.

Tesle však zjavne robia dobrú reklamu nielen ich produkty, ale aj tí zo zrejme najpovolanejších a najdôveryhodnejších. A to samotní zákazníci. Tesla pritom v prieskumoch spokojnosti majiteľov áut pravidelne obsadzuje prvú priečku, a to aj napriek možným problémom, ktoré súvisia s výrobnou kvalitou, resp. kvalitou vyhotovenia. Zjavne tak ide o detaily, ktoré nemajú vplyv na funkčnosť vozidla a spokojnosť majiteľov.

Tesla aj bez klasického PR

V časoch, keď Tesla oznámila ďalšie rekordné predaje svojich elektromobilov, čo predznamenávalo jej dobre hospodárske výsledky za prvý kvartál tohto roka (a z toho vyplývajúci možný rast hodnoty akcií), ktoré sa zverejňujú niekoľko týždňov na to, sa nám zdalo, že FUD správ na adresu Tesly sa objavuje ešte podstatne viac ako obvykle.

A to isté sa zdalo aj Garymu Blackovi, ktorý v apríli vyzval Elona Muska, aby Tesla zvážila prijatie osoby zodpovednej za PR (pozn.: Tesla už dlhšie nemá „centrálne“ PR oddelenie), a to v rámci boja s rastúcimi správami typu FUD. Na to Elon Musk reagoval vyjadrením: „Ostatné spoločnosti míňajú peniaze na reklamu a manipuláciu s verejnou mienkou, spoločnosť Tesla sa zameriava na tento produkt.“ A dodal: „Mám dôveru v ľudí.“

Aktuálne o FUD

No a šéf Tesly aktuálne v podstate vysvetlil, čo mal na mysli tou dôverou v ľudí. Na tweet od Tesla Owners of Silicon Valley ohľadom toho ako sa Tesle darí aj napriek všetkým klamstvám a FUD totiž odpovedal nasledovne: „FUD (správy) sa stále trochu dejú, ale nerezonujú až tak, keď vlastní produkt dostatočné množstvo ľudí.“

Tým mohol mať na mysli aj to, že reálne skúsenosti zákazníkov s produktami od Tesly sú tým najpodstatnejším a keď je zákazníkov dostatok, tí dokážu do značnej miery „prebiť“ FUD správy tlmočením svojich osobných skúseností.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Maurizio Pesce/Flickr (CC BY 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla a Elon Musk ohrozujú „Aligátorov“ na trhu. Koľko peňazí je v hre?q
Nemecký inštitút podporuje systém Tesla Autopilot, lebo významne znižuje nehodovosť
Tesla vydala správu o nehodovosti a požiaroch svojich elektromobilov
Nie je dôvod zakazovať elektromobilom vjazd do parkovacích domov, hovoria odborníci aj poisťovne

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár