Šampionát elektrických monopostov Formula E považujú zúčastnené automobilky za nástroj výskumu a vývoja svojich bežných osobných elektromobilov, Tesla však nie je jeho súčasťou. Šéf šampionátu teraz uviedol, že môže dôjsť k zmenám, vďaka ktorým by sa mohla pripojiť aj kalifornská spoločnosť.
Formula E naberá každým rokom na popularite a je veľmi dobrým nástrojom nielen na propagáciu elektromobility a udržateľnosti. Šéf šampionátu Jamie Reigle v tejto súvislosti hovorí, že výrobcovia používajú ich sériu aj ako nástroj pre výskum a vývoj svojich elektrických vozidiel.
Formulu E tvorilo v tejto sezóne 12 tímov a 24 jazdcov. V rámci tímov bolo pritom zapojených viacero automobiliek. A to Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Nissan, Jaguar, DS (PSA), Mahindra a NIO (e-mobility startup).
Je vidno, že o rozvoj svojich e-mobility technológií v rámci motoristického športu majú veľký záujem nemecké prémiové značky s motoršportovou tradíciou. Nemci pritom pomerne často hovoria o prekonávaní spoločnosti Tesla, ktorá je považovaná za lídra v oblasti elektromobility. Pripojenie sa Tesly by aj preto šampionát Formula E určite výrazne zatraktívnilo. A aktuálne sa zdá, že vstup Tesly nemusí byť v budúcnosti vylúčený.
„Samozrejme, že by sme chceli mať Teslu v šampionáte,“ povedal v júni minulého roku zakladateľ Formuly E, Alejandro Agag. A dodal: „Elon Musk mi však povedal, že o pretekaní naozaj neuvažuje, pretože potrebuje, aby sa jeho inžinieri a tímy aj naďalej zameriavali na dodávky vozidiel, výrobu atď. To je to, na čo sa chcú sústrediť, čo je úplne v poriadku.“
Má to byť o batériách
Reigle teraz hovorí, že exituje technický dôvod, prečo Tesla nie je súčasťou Formuly E, čo by sa však mohlo podľa neho zmeniť v nie príliš vzdialenej budúcnosti, informuje Sportbusiness. Spomínaným technickým dôvodom má byť to, že všetky tímy používajú rovnakú „štandardnú“ batériu, pričom Tesla považuje technológiu batérií za jedným z kľúčových rozdielov oproti konkurencii.
Šéf šampionátu dodáva, že je to tak trochu o rozličnej filozofii. Mohlo by sa pritom zdať, že Tesla skôr nechce plytvať svojimi prostriedkami na šampionát, v rámci ktorého nie je možné vyvíjať a testovať túto kriticky dôležitú súčasť elektromobilov.
V tomto smere by sa však časom mohla nastať zmena. Reigle totiž tiež povedal, že nedávne rozhovory s partnermi Formuly E ukázali záujem o možnosť prispôsobovania batérií súťažných monopostov, a teda aj konkurovania na ich základe.
Možnosť vyvíjať a testovať pre elektromobilitu kriticky dôležité batériové technológie v rámci náročných podmienok motoristického športu by tak mohla pritiahnuť aj spoločnosť Tesla, ktorá je čoraz väčšia a stabilnejšia. Spomínané slová Elona Muska by tak neskôr už nemuseli byť relevantné.

Špecifikácie 2. generácie monopostu Formula E. Zdroj: Formula E
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Motoršport umožňuje oveľa kratší vývojový cyklus elektromobilov, hovorí šéf Jaguaru
Chystá sa šampionát extrémnych e-kolobežiek s „maximálkou“ cez 100 km/h
Odyssey 21: Extrémny elektrický offroad pre šampionát Extreme E
Jeden komentár
Elon Musk má 100 % nú pravdu. Pretože keď:
– všetky tímy používajú rovnakú „štandardnú“ batériu,
tak to potom všetky tímy môžu trebárs používať aj:
– rovnaký „štandardný“ motor
– rovnaké „štandardné“ riadenie
– rovnaké „štandardné“ brzdy
– rovnaké „štandardné“ pneumatiky
– rovnakú „štandardnú“ elektroniku
– atď.
Skrátka – potom to už môžu byť – rovnaké „štandardné“ autá vyrobené v – rovnakej „štandardnej“ fabrike.
A budú sa odlišovať iba nálepkami jednotlivých súťažných tímov…