Ex-šéf Fordu hovorí, že Tesla je „ikonickou“ značkou s veľkou výhodou

2

Bývalý šéf automobilky Ford, Mark Fields, je ďalším vysokým (ex)predstaviteľom automobilového priemyslu, ktorý sa pozitívne vyjadril na adresu Tesly. Vyzdvihol pritom jej silné stránky.

V novembri minulého roka predstavil Ford nádejný elektromobil Mustang Mach-E, ktorým chce odštartovať svoju novú elektrifikovanú éru. Elon Musk pritom toto vozidlo, ktoré bude konkurovať Tesle Model Y, pochválil prostredníctvom príspevku na soc. sieti Twitter.

„Gratulujem k Mach-E. Udržateľné/elektrické automobily sú budúcnosť!! Oznámenie Fordu vo mne vzbudzuje nadšenie, pretože povzbudí aj ostatných výrobcov, aby išli do elektromobilov,“ napísal. „Vďaka Elon. Nemôžeme viac súhlasiť. Vidíme sa na nabíjacej stanici,“ odpovedal Ford.

A nedávno si zas chválu vyslúžila spoločnosť Tesla, a to od bývalého šéfa Fordu, Marka Fieldsa, ktorý opustil najvyššiu pozíciu v tradičnej americkej automobilke v roku 2017. Pre CNBC pritom povedal, že Tesla vytvorila ikonickú značku.

Tesla podľa neho urobila veľmi dobrú prácu v rámci skorých osvojiteľov a budovania značky. Rozhovory so zákazníkmi Tesla majú odhaľovať, že si vozidlá kupujú aj kvôli značke. Dôležitý pritom má byť aj „cool“ faktor a snaha o pomoc životnému prostrediu.

Hlavný tromf – softvér

Hlavným tromfom Tesly však má byť softvér, ktorý je obzvlášť veľmi dôležitý pri elektrifikovaných produktoch s rozsiahlym softvérovým manažmentom. Fields tiež hovorí, že Tesla má v tomto smere veľkú výhodu v porovnaní s tradičnými OEM výrobcami, keďže mnoho z nich ešte len začína vyrábať svoje elektromobily, pričom sa má ešte len ukázať, či to vôbec zvládnu.

Fields poukázal aj na nedávne stretnutie so šéfom Volkswagenu. Herbert Diess pritom pripustil, že boli v oblasti softvéru pozadu a musia ju pozdvihnúť na vyššiu úroveň. No a zdá sa, že problémy s chystaným elektrickým hatchbackom ID.3 sú toho dôkazom.

Ďalšou výhodou Tesly majú byť autonómne vozidlá. A to najmä preto, že má na ceste množstvo vozidiel, ktoré môžu vytvoriť sieť poskytujúcu rôzne služby. Fields sa tiež vyjadril na adresu rastúcej trhovej hodnoty kalifornskej spoločnosti. Povedal, že Tesla nie je len automobilkou, keďže podniká aj v oblasti solárnych zariadení a batériových úložísk. Za katalyzátory rastu jej trhovej hodnoty označil zväčšujúci sa e-mobility trh a nové továrne v Číne a Európe (zatiaľ prebiehajú len prípravné práce).

Zdroj: Evannex

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Ford postaví dostupnejšie elektrické „Mustang-SUV“, a to na platforme od VW
Lucid tvrdí, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár