Šéf Tesly radí začínajúcim automobilkám ako neskrachovať

3

Šéf spoločnosti Tesla Elon Musk a jej bývalý technický šéf JB Straubel poradili automobilovým startupom, čo robiť v začiatkoch a akých chýb sa vyvarovať, aby neskrachovali.

Elon Musk už viackrát povedal, že spoločnosť Tesla bola v minulosti blízko krachu. Počas svojej existencia narobila množstvo chýb, z ktorých sa však zjavne poučila. Aj na ich základe nedávno Musk a bývalý technický šéf (CTO) Tesly JB Straubel (dnes šéf spoločnosti Redwood Materials) uviedli niekoľko rád pre začínajúce automobilové spoločnosti, informoval portál Cleantechnica na základe vystúpenia oboch pánov na summite Financial Times – „Future of the car“.

JB Straubel na začiatku upozornil, že mnohé spoločnosti vidia len úspech Tesly, a tak si povedia, urobme to aj my alebo to rovno skopírujme. Podľa bývalého CTO Tesly si však neuvedomujú, aký zmätok a aké množstvo chýb, ako aj peňazí tomuto úspechu predchádzali.

Straubel si tiež myslí, že dnešné startupy zamerané na elektromobily to budú mať oveľa náročnejšie z hľadiska konkurencieschopnosti, pretože musia nájsť medzeru, vďaka ktorej sa presadia na trhu, kde pôsobí Tesla a množstvo tradičných automobiliek. Pred 17 rokmi nebola v tomto smere v podstate žiadna konkurencia, čo poskytlo Tesle priestor robiť chyby a aj napriek tomu fungovať ďalej, dodal Staubel. Takže e-mobility startupy by si mali veľmi dobre rozmyslieť, na čo konkrétne sa zamerajú.

Elon Musk na to nadviazal slovami, že on ani JB Straubel by si nechceli prejsť extrémnym utrpením súvisiacim s vybudovaním spoločnosti na výrobu elektromobilov, ak by v tej dobe tradičné automobilky vyrábali elektromobily. Ale ak chceli dať svetu šancu na prechod k trvalo udržateľnej technologickej budúcnosti, museli sa do toho pustiť, napriek všetkým nepríjemnostiam.

Najďalej od „jednoduchých peňazí“

Musk tiež uviedol, že oni si v rámci Tesly rozhodne nemysleli, že pustiť sa do elektromobilov je „super lukratívny nápad“. A to aj preto, že história automobilových startupov je krutá, keďže takmer všetky skrachovali. Podľa Muska je pritom začínajúca automobilka „svetom plným bolesti“. Je to asi najďalej od toho, ako zarobiť „jednoduché peniaze“, dodal šéf Tesly.

Musk pritom automobilové startupy varoval, aby do podnikania neskákali po hlave a nesnažili sa hneď vytvoriť veľkoobjemové vozidlo, keď predtým žiadne vozidlá nevyrábali. Prirovnal to k niekomu, kto nerobí atletiku a chce uspieť v tomto športe na olympiáde.

Podľa Muska by mali startupy začínať v malom, aby sa aj chyby robili v malom meradle, pričom netreba zabúdať ani na množstvo rezervného kapitálu. A samozrejme sa treba poučiť z týchto chýb a „časom byť menej hlúpy“. Automobilový priemysel je totiž „hyper-konkurenčný“, čo nedáva množstvo priestoru na chyby. Obzvlášť, keď tradičné automobilky môžu stavať na verných zákazníkoch a predajcoch, ako aj zavedených službách a továrňach či existujúcich odborných znalostiach, dodal Musk.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Tesla Owners Club Belgium/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mysli ako Elon Musk: 3 tipy ako byť úspešný podnikateľ
Bývalý technický šéf Tesly odhaduje životnosť batérií v elektromobiloch
Elon Musk chce priniesť podzemnú dopravu s rýchlosťou zvuku – Hyperloop

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Elon by sa mal venovať hlavne Tesle a jej úspechu a nie konkurenčným start-upom, Twitteru a Marsu, lebo investori už jeho širokospektrálnemu humanizmu majú dosť a cena akcie Tesly klesla o cca 25 %. Práve úspech Tesly, jej globálne rozšírenie môže byť jeho najväčším príspevkom k prežitiu ľudstva.

Pridajte komentár