Atény sa stanú sídlom inžinierskeho tímu, ktorý sa bude špecializovať na výskum a vývoj elektrických motorov spoločnosti Tesla. Tá chce taktiež využiť potenciál mladých talentov, ktoré produkuje tamojšia Národná technická univerzita.
Spoločnosť Tesla sústreďovala pomerne dlhú dobu svoj výskum, vývoj a výrobu len v rámci USA. A to najmä v domovskej Kalifornii. V poslednom období však začína využívať aj potenciál európskych krajín. Po Veľkej Británii a Nemecku bude mať inžiniersky tím aj v historických Aténach.
Tesla nemá aktuálne v Grécku oficiálne zastúpenie. Aj z tohto dôvodu sa môže zdať budovanie nového centra pre výskum a vývoj elektromotorov v tejto krajine prekvapujúcim krokom. Tesla však vie čo robí. Veď až traja z jej najlepších inžinierov, ktorí sa venujú elektrickým motorom, sú „odchovancami“ Národnej technickej univerzity v Aténach.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako obstojí Tesla Model 3 v pouličnom závode so „6-litrovým 8-valcom“? | VIDEO
Tesla Semi “drví” asfalt a podľa Daimleru popiera zákony fyziky | VIDEO
Výkon Tesly Model 3 po prvýkrát zmeraný pomocou dynamometra | VIDEO
Úzko špecializovaný tím
Základ novovznikajúceho tímu bude tvoriť hlavný návrhár motorov Konstantinos Laskaris a konštruktéri Konstantinos Bourchas a Vasilis Papanikolaou. Tesla sa takisto netají tým, že chce využiť aj mladé talenty, ktoré vyprodukuje miestna uznávaná univerzita. Bude tak rovno pri zdroji, pričom domáce talenty nebudú musieť kvôli kariére upustiť svoje domovy.
„Tesla buduje v Aténach malé vývojové pracovisko pre vysoko kvalifikovaný 10-členný technický tím. Ten sa bude zameriavať len na špecifické výskumné a vývojové aktivity, ktoré urýchlia vývoj technológie elektrických motorov. Kooperovať budú pritom s tímom v USA,“ povedal hovoria Tesly.
Špička v oblasti elektromotorov
Elektromotory spoločnosti Tesla sú považované za špičku vo svojej oblasti. Ich schopnosti využívali či využívajú aj modely ako Toyota RAV4 Electric, Mercedes-Benz B Electric Drive a Smart Electric Drive. Najnovšiu generáciu elektromotorov Tesla využíva Model 3, pričom rovnaké budú použité aj v elektrickom ťahači Tesla Semi.
Zdroj: Electrek, titulný obrázok: Tesla