V Teslách čelia vodiči cca o polovicu nižšiemu riziku havárie ako v iných autách, uvádza CMT

0

Výskum spoločnosti Cambridge Mobile Telematics (CMT), porovnávajúci aspekty bezpečnosti elektromobilov a spaľovacích áut, dospel k zaujímavým zisteniam. Elektromobily majú byť rizikovejšie z hľadiska akcelerácie a ten istý vodič má mať takmer o 50 % menšiu šancu na nehodu v elektromobile Tesla ako v inom vozidle.

Spoločnosť CMT, ktorá sama seba opisuje ako najväčšieho svetového poskytovateľa telematických služieb, zverejnila zaujímavú upútavku na svoj výskum bezpečnosti vozidiel, ktorý skúma aj špecifiká vyplývajúce z druhu ich pohonu. Údaje pre výskum pritom pochádzajú „z miliónov vozidiel v rámci platformy CMT DriveWell“.

Jedným z cieľov výskumu bolo zistiť, ako by mohli poisťovne a odborníci na bezpečnosť cestnej premávky znížiť riziko dopravnej nehody v elektrických vozidlách. Preto zisťovali špecifiká jazdy v elektromobiloch, hybridoch a spaľovákoch z hľadiska bezpečnosti.

Výskumníci sa zamerali na viacero premenných, vrátane únavy vodiča, dojazdu vozidla, rozptýlenia vodiča a prekročenia rýchlosti. Tí mali pritom možnosť porovnať aj vodičov, ktorí jazdia na elektromobiloch Tesla a zároveň aj na iných automobiloch.

„U týchto vodičov je takmer o 50 % nižšia pravdepodobnosť havárie počas jazdy na vozidle Tesla ako na akomkoľvek inom vozidle, ktoré prevádzkujú,“ uvádza CMT. Toto zistenie v rámci svojej tlačovej správy, ktorá slúži aj ako upútavka na súvisiacu prednášku v rámci Centra výskumu vozidiel IIHS-HLDI, však žiaľ CMT bližšie nekomentuje.

Spoločnosť CMT tiež skúmala vodičov, ktorí jazdili na automobiloch značky Porsche a zároveň aj na iných vozidlách. Tu zas zistila, že títo vodiči majú v autách Porsche o 55 % vyššiu pravdepodobnosť havárie ako v iných vozidlách.

Riziková akcelerácia

V rámci „teaser“ správy CMT sa taktiež uvádza, že „vodiči elektromobilov sú vystavení o 180 % až 340 % vyššiemu riziku zrýchlenia, ako keď riadia tradičné spaľovacie vozidlá.“

Tu ide zrejme o to, že elektromobily vo všeobecnosti ponúkajú pomerne vysoký maximálny krútiaci moment už od prvej otáčky, takže akcelerácia je okamžitá, čo môže byť v istých prípadoch a za istých okolností rizikové. Na druhej strane si však myslíme, že to môže byť výborný pomocník v rámci bezpečného predbiehania či radenia sa do „rýchlych“ pruhov, ktoré majú prednosť v jazde.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemecký inštitút podporuje systém Tesla Autopilot, lebo významne znižuje nehodovosť
Tesla vydala správu o nehodovosti a požiaroch svojich elektromobilov
Elektromobily Tesla po stránke bezpečnosti vychádzajú z reálnych scenárov a nie len zo štandardizovaných crash testov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár