Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy

15

Na nedávnom výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti Tesla sa zaujímavými vyhláseniami neprezentoval len Elon Musk, ale aj predsedníčka predstavenstva Robyn Denholmová. Tá totiž uviedla naozaj ambiciózny cieľ svojej spoločnosti z hľadiska predaja elektromobilov.

Na minuloročnom „Battery Day“ Tesla prezentovala v skutku ambiciózne plány súvisiace s vlastnou výrobou batérií. Tento rok mala v pláne dosiahnuť kapacitu produkcie svojich nových batériových článkov 4680 na úrovni 10 GWh ročne. Sú tu ale náznaky, že sa jej to nepodarí. Každopádne treba počkať, ako sa to napokon vyvinie.

Už budúci rok chce pritom Tesla podľa pôvodných plánov dosiahnuť kapacitu 100 GWh ročne, čo je naozaj vysoké číslo vzhľadom na súčasné pomery vo svete. No a plán na rok 2030 znie ešte neuveriteľnejšie, a to 3 TWh (3 000 GWh) ročne.

V rámci Battery Day sme sa však napr. nedozvedeli, aké kapacity má Tesla v pláne v prípade svojich elektromobilov, resp. koľko elektromobilov plánuje predávať v rámci dlhodobejšieho horizontu. Na spomínanom výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti Tesla bola však reč aj na tému.

Predsedníčka predstavenstva Robyn Denholmová totiž uviedla, že do roku 2030 cielia na predaj 20 mil. elektrických vozidiel ročne, upozorňuje Evannex na základe záznamu zo stretnutia akcionárov Tesly. Pre ilustráciu „ambicióznosti“ tohto plánu uvádzame, že 2 najväčšie automobilky z hľadiska predaj áut, Toyota a VW Group, predali minulý rok dokopy cca 18,2 mil. áut, pričom pred koronakrízou to bolo okolo 20 – 21 mil. kusov.

Tesla má pred sebou ešte dlhú cestu

Tesla v minulom roku predala cca 500 000 svojich elektromobilov a tento rok to vyzerá povedzme na predaje do 900 000 ks. Tesla na stretnutí akcionárov pritom ukázala aj graf so zloženou ročnou mierou rastu 71 % od Q4/2016.

tesla elektromobily predaj vyvoj

Zdroj: Tesla via Evannex.com

Musk na margo toho uviedol, že by mohlo ísť o najrýchlejší rast produkcie veľkého predmetu/veci, resp. minimálne jeden z najrýchlejších. A dodal, že majú veľkú šancu to udržať do budúcnosti, aj keď sú na druhej strane „závislí od dodávateľských výziev“. Šéf Tesly si je napriek tomu istý, že rast dokážu udržať celkom dlhú dobu aspoň nad 50 %.

Pomôcť má k tomu aj predpokladaný úspech najnovšieho modelu Tesla Model Y. Ten má v predajoch prekonať celosvetový elektrický bestseller za roky 2018, 2019 a 2020 – Teslu Model 3. Už budúci rok by podľa Muska mohol byť Model Y automobilom č. 1 na základe tržieb a v roku 2023 dokonca na základe počtu predaných kusov, tzn. najpredávanejším modelom automobilu na svete bez ohľadu na druh pohonu.

No a v najbližších rokoch podporia predaje Tesly nové elektromobily. Najskôr pickup Cybertruck, ťahač Semi, športiak Roadster 2 a zrejme najmä kompakt s neoficiálne používaným názvom Model 2 (mimochodom Musk aktuálne vylúčil tento názov pre toto vozidlo) vyrábaný v Číne. Potom by mal prísť aj ďalší kompaktný model (t.j. o triedu menšie vozidlo ako modely 3 a Y) produkovaný v Nemecku. Spomína sa tiež van/dodávka. A to nemusí byť do roku 2030 všetko. Mnohí by určite uvítali aj menšie vozidlá, ako je „Model 2“.

20 mil. áut ročne sa už spomínalo

Zaujímavé je, že zmienka o predaji elektromobilov Tesla na úrovni 20 mil. ks ročne, ktorá svojho času v podstate nezarezonovala, padla nie dlho po Battery Day. V októbri 2020 totiž Elon Musk cez Twitter uviedol, že Tesla by mohla dosiahnuť produkciu/predaje na úrovni 20 mil. ks ročne pravdepodobne pred rokom 2030 a celkové predaje elektromobilov by mohli v roku 2026 či 2027 dosiahnuť 30 mil. ks ročne, pričom je možný, aj keď nepravdepodobný, už rok 2025. A dodal, že 1 rok robí obrovský rozdiel z hľadiska exponenciality.

Nuž sme naozaj veľmi zvedaví na ďalší vývoj predajov elektromobilov, ako aj vozidiel Tesla. Aktuálne sa spomínané čísla môžu zdať veľmi „prestrelené“, ako však už Elon Musk naznačil, vývoj v tejto oblasti by mal mať exponenciálnu rastovú krivku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 bola v júni 2. najpredávanejším autom v Európe bez ohľadu na druh pohonu
Predaje elektromobilov Tesla opäť nad očakávaniami a s ďalšími historickými rekordmi
Tesla a čínske značky dominujú tohtoročným globálnym predajom áut do zásuvky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. Naozaj schuti som sa zasmial pri prečítaní nadpisu tohto článku:
    „Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy“

    Nedávno bol totiž napísaný článok o predajoch Tesly za prvé 3 Q. 2021:

    https://www.teslamagazin.sk/tesla-predaje-elektromobilov-q3-2021/

    a ja som tam napísal komentár:

    „A týmto tempom to zrejme nepotrvá dlho, až sa Tesla stane najväčšou automobilkou na svete.“

    No a – už je to tady, ako by povedali bratia Česi!

  2. A teraz si predstavte, ako sa tvária v Toyote, VW a u iných dinosaurov pri čítaní týchto správ 🙂
    To najhoršie však iba príde. Tesla tak divoko inovuje a škáluje výrobu, že ich zaostávanie sa permanentne zvyšuje. Ako Elon správne povedal, najväčšie riziko sú čínske značky…

    • „V snahe urobiť svet lepším a čistejším, spoločnosť Tesla už od svojho počiatku v oblasti elektromobilov zverejňuje všetky svoje patenty pre kohokoľvek. Akýkoľvek výrobca tak môže využiť všetky technológie Tesly bez toho, aby naňho bola podaná žaloba.“

  3. Pochybujem ze bude realne velke cisla znasobovat tak ako tie male.
    Do toho ta cinska konkurencia.
    A stale si myyslim ze Tesla narazi az jej dojdu zakaznici-fanusikovia. Bezny ludia budu vyzadovat servis na aky su zvyknuty od dinosaurov.

    • 1. Tesle zákazníci nikdy „nedojdu“.
      2. Znásobovať veľké čísla je oveľa jednoduchšie ako malé.
      3. Čínska konkurencia je jediný problém.

      • Ja vravim ze ked Tesle dojdu fanuskiovia/nadsenci ktori Tesle trpia jej ndostatky a ich pristup k zakznikom, tak sa rast predaja spomali a nebude rast tak rapidne ako si Elon pekne maluje. Kazda znacka ma svojich fanusikov a vernych zakaznikov ale pre rast musi ziskavat aj tych ostatnych nerozhodnutych alebo od konkurencie a tych musi presvedcit. A 20 milionom rocne nebudu stacit len technicke vychytavky a fasa infotaiment.

    • lenze ten servis sa dobuduje ked pribudne pocet automobilov…to ze je na slovensku ziadny neznamena to iste v inych krajinach, nezabudajte ze elektromobil potrebuje menej pravidelnych servisnych ukolov ako spalovak… na teslu som nasraty,ze na slovensku zastupenie ani servis nema, na druhej strane to povazujem za logicke, nakolko zatial preda vsetko, co vyrobi -myslim model 3 a Y,, kedze je aj ziskova,moze si dovolit ist s marzami a cenou dole do buducnosti,,,co vsak zatial nerobi,kedze je dopyt dostatocny..,.. uz len samotna vyroba v eu pomoze,nakolko clo je pri dovoze do eu aj z ciny aj z usa 10percent, tak pri vyrobe v eu mozu ist s cenou teoreticky o 10 percent dole… takto za rok v obdobi plnej prevadzky gigaberlin to myslim mozeme vyhodnotit spolu,ale pokojne sa stavim,ze modelu ypsilon sa preda v europe ovelia viac ako vsetkych variantov ID4/q4 a enyaqov dokopy a nasobne viac ako elektromobilov od toyoty :)))))

      • Nejde len o plosne pokrytie, ale aj pocet servisov na pocet vyrobenych aut. Ak na jeden servis pripadaju tisice aut tak je jasne ze to nemozu stihat. Preto im v servisoch uz teraz stoja auta ja vyse tyzdna kym sa vobec nanho pozru. A bude horsie lebo vyrobu znasobuju podstatne rychlejsie ako pocet servisov. Vsetko sa neda opravit cez OTA. Mozno maju v plane outsourcovat servis, ale aj Feriho v garazi treba zaskolit, vybavit a to nebude za den. 🙂
        Viac predanych Tesiel bude viac burat a ked sa nebodaj prida nejaka mechanicka zvolavacka, tak sa bude na servis cakat mesiace a nie tyzdne ako teraz. No ved uvidime.

        • Nerozumiem, prečo „maľujete“ čierne scenáre. Tesla sa nezvykne správať tak, aby skrachovala (napríklad z dôvodu nedostatku servisov). Skôr naopak – Tesla „rastie“ priamo exponenciálne a všetko rieši „za pochodu“.
          Máte snáď Teslu, ktorá čaká na opravu 2 mesiace? Tak sa jej rýchlo zbavte a kúpte si trebárs Škodu. Jeden známy si kúpil novú Fabiu (nechcem nič a nikoho ohovárať, sú to holé fakty) a po 3 mesiacoch zostal stáť na ceste. Auto bolo „mŕtve“, odišla centrálna riadiaca jednotka. Zavolal do Škodovky, okamžite prišla odťahovka a auto mu opravili. A – nestálo ho to ani cent. Dobré, že? Presne podľa vašich predstáv.
          Alebo si kúpte Trabanta. Trabanty predbehli dobu, boli bezúdržbové. Nemali chladenie kvapalinou, nemali mazací okruh atď. Iba trošičku smrdeli…

          • A este hadam aj ekologicke boli tusim zo zivice+bavlna 🙂 Trabant bol super, v kombiku sme sa raz odviezli 13ti. 🙂

            A co sa tyka Tesly, tak pisem ze ved uvidime ci v euforii nezaspia na vavrinoch, ale servisov maju uz teraz malo a podla planov ich vela nepribudne najblizsi rok kdezto chrlit auta maju v plane vela.

          • Nikto vám, TAUR, tú Teslu nevnucuje. Kúpte si Daciu a je vymaľované. A máte to aj s hromadou servisov…

        • no to ma doteraz od kupy tesly odradzalo najviac.. ,,,mam malu nadej,ze kvalita vyrobou v eu podrastie,ze tesla preplati skusenych ludi zo zabehnutych vyrobnych zavodov inych znaciek v nemecku… neviete ako je to s teslou v inych krajinach? predajna a servisna siet je komplet v rezii tesly alebo je to aj formou „fransize“ ako to maju ostatne znacky?

Pridajte komentár