V prípade firemných vozových parkov sú náklady na vlastníctvo automobilov jedným z najdôležitejších kritérií. A ukazuje sa, že napriek vyšším obstarávacím nákladom by mohli byť elektromobily z tohto hľadiska veľkým prínosom. To, ako aj problematiku dojazdu v rámci flotíl, sa pritom snaží ozrejmiť tiež Tesla, a to aj prostredníctvom svojich webinárov určených pre firmy.
Základným predpokladom pre uplatnenie elektromobilov v rámci firemných flotíl je okrem lepšej ekonomickej či environmentálnej stránky (čoraz viac firiem dbá na svoju „eko-stopu“) ich dostatočný dojazd. No a spoločnosť eIQ Mobility, ktorá sa venuje dátovej vede a ktorá spolupracuje s Teslou, v tejto súvislosti vypracovala štandardizovanú metriku, ktorá prináša veľmi zaujímavé zistenia.
Túto metriku nazýva „EV Design Mileage„, pričom na základe nej sa má dať určiť, či dokáže dojazd elektromobilov uspokojiť denné prevádzkové požiadavky existujúceho spaľovacieho vozidla.
Do úvahy sa pritom berie distribúcia denného nájazdu spaľovacieho vozidla, voľnobeh spaľovacieho vozidla, nižší výkon batérie elektromobilu v extrémnych klimatických podmienkach (chladné alebo horúce počasie) a používanie kúrenia alebo klimatizácie pre zabezpečenie komfortu cestujúcich.
Tesla Model 3 LR dokáže „nahradiť“ 89 % spaľovákov
Podľa údajov eIQ Mobility najazdí 89 % firemných vozidiel v rámci metriky „EV Design Mileage“ denne manej ako 310 míľ (499 km), čo dokáže zabezpečiť na plne nabitú batériu elektromobil Tesla Model 3 LR. Ďalšie 4 % navyše dokáže v tomto smere uspokojiť podstatne drahšia, ale aj väčšia Tesla Model S. Výsledky pritom nie sú „radikálne“ horšie ani v prípade lacnejších elektromobilov s nižším dojazdom.

Zdroj: eIQ Mobility via Medium.com
Štúdia teda ukázala, že drvivá väčšina zahrnutých vozidiel z firemných flotíl môže byť nahradená elektromobilmi bez toho, aby bolo potrebné zmeniť zaužívané jazdné návyky. Takže manažéri vozových parkov môžu začať uvažovať o nasadení elektromobilov a pustiť sa do ekonomických prepočtov.

Zdroj: eIQ Mobility via Medium.com
Množstvo analýz pritom ukázalo, že elektromobily sa z hľadiska celkových nákladov môžu oplatiť viac ako porovnateľné spaľováky, a to v rámci rôznych aplikácií. Obzvlášť pri nadštandardnom nájazde, čo sa môže týkať aj firemných flotíl.
Toto si pritom uvedomuje aj Tesla, ktorá usporadúva firemná webináre, v ktorých informuje o všetkom, čo je potrebné vedieť o elektromobiloch v rámci ich prevádzkovania vo firemných flotilách. A aktuálne pripravuje už 4. webinár s týmto zameraním. Takže ide zrejme o ďalšiu oblasť, vďaka ktorej môže v budúcnosti stúpať dopyt po jej či iných elektromobiloch.
Zdroje: Electrek, eIQ Mobility via Medium
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Policajné oddelenie má vďaka Tesle Model 3 ušetriť vyše 20 000 $ za 6 rokov
Elektromobily sú celkovo o niečo lacnejšie ako spaľováky, uvádza LeasePlan
Oplatia sa elektromobily „taxi“ službám? | Štúdia T&E
5 komentárov
Potrebujú predávať asi tak pobijú každý vie že elektro auta sú nepraktické
Tak sú rôzne firemné auta. Sú auta co behajú po meste pár km a na to je asi tesla za 35+tisic zbytočná, pripadne aj lacnejšie elektro okolo 25. Na to sú väčšinou fabie, ceed, atď ktoré pre firmy stoja možno 15 tis a tých 10tis sa za 5 rokov nevráti pri krátkych jazdách a malých nájazdoch, a potom sú ďalšie firemné auta ktoré na jazdia kvantum km a tam je treba dojazd. Osobne zvyknem služobne občas od jazdiť 500km denne a neviem si predstaviť hľadať niekde nabíjacíu stanicu a strácať čas. A kúpiť si teslu S je zbytočné, pretože na ten dojazd stále bez problémov stačia tie auta so spaľovacím motormi ktoré začínajú na cca 8 tis Dacia.
tak ako kazdy vie ze ty si primitiv…
Opica náhodne poskládala písmená
Ehmno, zaujímavá štúdia.. Ale mám pocit, že trochu zabudli na to nabíjanie.. Mali aj o tom spraviť porovnanie..
A napokon zistiť, že teslu stačí nabíjať presne toľko (10min), čo trvá aj bežná tankovacia prestávka pri nutnosti prejsť tých zvyšných 11% firemných jázd, ktoré prevyšujú dojazd 499km. A teda hýbu sa niekde okolo 600km.
A potom, načo porovnávať neporovnateľné?
EV sú vo všetkých stránkach lepšie, tichšie, komfortnejšie.. A momentálne trošku drahšie pri prvotnej kúpe, ale následne náklady idú dole.. Pri vhodnom použití samozrejme