Elon Musk bol opäť aktívny na sieti Twitter, a tak sme sa dozvedeli aj novinky z kuchyne spoločnosti Tesla. Jej šéf pritom vysvetlil, prečo Tesla v ostatnej dobe zdražila svoje elektromobily, ako aj to, prečo odstránila v rámci niektorých modelov bedrové opierky. A tiež hovoril o výkone infotainmentu vo vynovených vlajkových lodiach.
Tesla na niektorých trhoch, vrátane domáceho, v ostatnej dobe minimálne dvakrát zvýšila ceny niektorých svojich modelov (slovenská cena Modelu 3 zostáva aj naďalej nezmenená). Vzhľadom na predchádzajúce väčšinou zlacňovanie to nebolo nič až tak zásadné, niektorí sa však začínajú pýtať, čo je za tým.
A Elon Musk na to aktuálne zareagoval slovami: „Ceny sa zvyšujú dôsledkom veľkého cenového tlaku v rámci dodávateľského reťazca v celom priemysle. Týka sa to najmä surovín.“
Musk tiež reagoval na výčitku, že Tesla odstránila z Modelu Y bedrovú opierku. Uviedol pritom, že tú odstránili v rámci sedadla spolujazdca v modeloch 3 a Y, pretože ich záznamy ukázali, že sa takmer vôbec nepoužíva. A dodal, že jej nasadenie z hľadiska ceny a hmotnosti nestojí za to.
Extra výkonný systém infotainmentu
Elon Musk a šéfka spoločnosti AMD Lisa Su aktuálne tiež potvrdili, že elektromobily Tesla majú extra výkonný hardvér aj v oblasti informačno-zábavného palubného systému vozidla, ktorý sa označuje aj ako infotainment.
Najskôr Lisa Su na podujatí Computex uviedla, že ich grafickú architektúru RDNA 2, ktorú nájdeme aj v najnovšej generácii výkonnej hernej konzoly PlayStation 5 (PS5), využívajú aj elektromobily Tesla, upozornil portál Teslarati. A to následne potvrdil aj šéf Tesly, keď na tieto správy reagoval tweetom: „Áno, nové modely S a X majú infotainment s výpočtovým výkonom na úrovni PS5.“
A to sa môže hodiť napr. nielen v rámci podrobného zobrazovania máp, okolia či toho, čo vidia a robia systémy ako Autopilot a FSD. Veď Tesla do svojich elektromobilov „pumpuje“ čoraz viac počítačových hier, ktoré môžu byť po grafickej stránke čoraz náročnejšie. Tie je pritom možné ovládať prostredníctvom bezdrôtových ovládačov, keď vozidlo stojí.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ceny elektromobilov Tesla v jednotlivých krajinách: Kde sú najlacnejšie a kde najdrahšie?
Znižovanie cien áut Tesla „MIC“ bude pokračovať aj naďalej, uvádza viceprezident Tesly
Tesla znižuje ceny lacnejších modelov. V Japonsku až o 25 %
Jeden komentár
BEV sa menia na pojazdné infocentrá … To čo súvisí priamo s jazdnými výkonmi včítane orientácie v prostredí je jednoznačne O.K. To čo viac zabáva, ako radí a riadi posádke ma už tak ako súčasť auta nenadchýna! Ušetrené by tak mohlo trochu mierniť to zdražovanie surovín ….