Tesla znižuje ceny lacnejších modelov. V Japonsku až o 25 %

6

Tesla pristúpila k zníženiu cien svojich lacnejších modelov na niektorých trhoch. V USA sa k priblížila „magickým“ 35 000 $, v Japonsku došlo dokonca k zlacneniu až o 25 %. Čo Európa?

Tesla neustále zvyšuje svoju produkciu, a to aj s dôrazom na efektivitu, čím klesajú jednotkové výrobné náklady. Dosahuje pritom nadštandardné marže, a tak pre ňu nie je zásadným problémom znižovať ceny svojich elektromobilov. Musí mať však k tomu dôvod.

A zdá sa, že konečne začína byť aktuálny ten najdôležitejší a pre záujemcov o elektromobily najzaujímavejší dôvod. A to konkurenčný boj, nakoľko elektrické modely neustále pribúdajú, pričom ich cena sa z hľadiska získanej hodnoty vo všeobecnosti znižuje.

Takže aj to môže byť jedným z dôvodov, prečo Tesla pristúpila k zlacneniu svojich cenovo dostupnejších modelov na vybraných trhoch. Doma v USA sa pritom priblížila ku kedysi dávno sľubovanej cene 35 000 $ (bez DPH) za Model 3.

Model s takouto cenovkou síce už bol v ponuke, ale len veľmi krátko, pričom sa z neho stalo „podpultové“ vozidlo na špeciálnu objednávku. A aktuálne už nie je v ponuke vôbec. Nahradený bol vylepšenou verziou Standard Range Plus (SR+), ktorá teraz po zlacnení (1 000 $) stojí 36 990 $ bez DPH (cca 30 600 €), informuje Teslarati.

Základná Tesla Model Y zlacnela o 2 000 $ na 39 990 $ (bez DPH). Naopak najvýkonnejšie a najdrahšie verzie  oboch modelov „Performance“ sú po novom ešte drahšie, a to o 1 000 $ – 55 990, resp. 60 990 $. Dobrou správou pre Američanov tiež je, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou dočkajú obnovenia tzv. daňových kreditov, ktoré znížia ceny elektromobilov Tesla o 7 000 $.

Napr. štát Kalifornia pritom už teraz poskytuje zvýhodnenie 1 500 $, takže Model 3 SR+ pred daňovými dotáciami vyjde na 35 490 $. Summa summarum, po započítaní pravdepodobnej „dotácie“ a po prepočte a pripočítaní DPH vo výške 20 %, základný Model 3 vyjde v USA na 29 800 €, resp. 28 800 € (v Kalifornii), čím dokáže konkurovať aj neprémiovým spaľovákom vo svojej triede.

Japonci budú ťažiť z čínskej produkcie

Čínska továreň Tesly už vyrába Model 3 aj pre iné trhy, vrátane Japonska. To spolu s nie príliš veľkým dopytom „v krajine vychádzajúceho slnka“ zrejme stojí za aktuálnym výrazným znížením cien. Verzia SR+ pritom zlacnela po prepočte na USD o viac ako 7 000 $ na necelých 41 000 $ (cca 34 000 €, zrejme bez DPH) a verzia Long Range išla dole dokonca o 15 000 $ na cca 47 000 $ (cca 38 900 €), informuje Insideevs. Tzn. pokles o 25 %.

Čo Európa?

Napríklad na najväčšou európskom automobilovom trhu, t.j. v Nemecku, sa podľa portálu Electrive ceny zatiaľ nezmenili. Išli však dole pomerne nedávno, a to v januári (napr. Model 3 SR+ stojí 39 990 € s DPH). Slovenska, na ktorom Tesla nemá oficiálne zastúpenie, sa však toto januárové zníženie nedotklo a v základe stále vyjde na v Európe nadpriemerných 49 200 € s DPH (s ďalšími poplatkami dokonca 50 200 €).

Budeme pritom veľmi zvedaví, ako ovplyvní európske ceny elektromobilov Tesla spustenie ich výroby v nemeckej továrni. Veď Tesla avizuje, že jej továrne budú lepšie a lepšie z hľadiska efektivity, čo prinesie zníženie nákladov. Ďalšie úspory môžu vyplynúť z lokalizovaného dodávateľského reťazca, nižších prepravných nákladov, nulových colných poplatkov a určite aj novej konštrukčnej technológie Modelu Y, ktorý bude prvým modelom „Made in Germany“ a ktorý bude nasledovaný Modelom 3. Dúfame pritom, že v tomto kontexte nezohrajú príliš dôležitú rolu pomerne vysoké náklady na pracovnú silu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ceny elektromobilov Tesla v jednotlivých krajinách: Kde sú najlacnejšie a kde najdrahšie?
Znižovanie cien áut Tesla „MIC“ bude pokračovať aj naďalej, uvádza viceprezident Tesly
Tesla už zarobila na Bitcoine stovky miliónov. Elon Musk avizuje MarsCoin

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Európa nie je technologický líder. Preto bude nasledovať trendy vo vyspelejších krajinách. V prípade batérii majú jednoznačný náskok Čína, USA, Kórea a Japonsko.
    To že sa EU prebrala z letargického spánku zistíme, keď politici budú behať po stavbách. Poklopkávať základný stavebný kameň pre kamerami. Určite na to bude nakúpené množstvo inzertného priestoru v médiách. Ktoré ale nebude označené ako inzercia .

Pridajte komentár