Elon Musk nedávno potvrdil, že Tesla chystá elektromobil s cenou (od) 25 000 $ (bez DPH), ktorý má prísť cca o 3 roky. Automobilový odborník Sandy Munro však spochybnil prínos tohto modelu pre samotnú spoločnosť a jej investorov a dodal, že by nemusel naplniť očakávania zákazníkov.
Sandy Munro je uznávaný expert v oblasti optimalizácie výroby automobilov. Je konštruktívnym kritikom Tesly aj obdivovateľom technologických inovácií, ktoré prináša. Nedávno pritom v rámci webináru určeného investorom, ktorý prebiehal pod taktovkou spoločnosti Bernstein Research, vyjadril názor, že oznámený menší a lacnejší model by mohol byť pre spoločnosť Tesla kontraproduktívny. Vyplýva to zo správy, ktorú zverejnil portál The Korea Times.
„Zákazníci Tesly chcú všetko“
Podľa Sandyho Munra môže byť problémom, že zákazníci Tesly majú chcieť všetko, pričom v prípade „25-tisícového“ elektromobilu im to Tesla nebude môcť dať. Dodal, že dosiahnuť takýto cenový bod bude náročné, preto nebude musieť vozidlo zodpovedať očakávaniam zákazníkov.
My si myslíme, že mnoho zákazníkov uvíta aj prípadne „orezaný“ elektromobil značky Tesla, keď bude vyhovovať ich potrebám a bude ponúkaný za primeranú cenu. Elon Musk navyše v súvislosti s týmto modelom povedal, že bude „presvedčivý“ a autonómny, takže by nemuselo ísť o žiadne „orezávatko“.
Je zaujímavé, že tesne po Battery Day bol Munro nadšený z celého ekosystému novej batérie, ktorú Tesla predstavila, pričom uviedol, že vďaka nej je elektromobil Tesla za 25 000 $ reálny. Je však možné, že batériové články do tohto modelu, bude Tesla odoberať od spoločnosti CATL. A to články typu LFP, ktorých výrobné náklady by však taktiež mali byť výrazne pod priemerom na trhu.
Sme zvedaví ako sa to v tomto smere vyvinie, keďže ani v prípade Modelu Y sa po informáciách z Battery Day neočakávalo nasadenie nových batérií, vrátane článkov „Tesla 4680“. Avšak na základe dodatočného Muskovho vyjadrenia ich tento model dostane (spočiatku len európska verzia).
„32 000“
Munro tiež povedal, že Tesla pravdepodobne zvládne vyrobiť menšie a lacnejšie vozidlo. Nie je však presvedčený o tom, že zákazníci z neho budú nadšení. Nehovoriac o investoroch Tesly, ktorí sa môžu pýtať „prečo?“ „Prečo ísť na trh s malým autom, s malými ziskami a množstvom ďalších problémov,“ keď predajú všetko, čo majú. A to tak rýchlo, ako je to len možné.
Munro tiež vyjadril názor, že Tesla sa v prípade tohto modelu nemôže dostať pod 32 000 $. Je však možné, že mal na mysli vozidlo podobných technologických a „výbavových“ štandardov, na aké sú zvyknutí doterajší zákazníci.
Nuž veríme, že ani v prípade elektromobilu Tesla „za 25 000 $“ to nebude inak a spoločnosť Elona Muska opäť prekvapí mnohých skeptických odborníkov a analytikov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk potvrdil 2 menšie elektromobily Tesla, vrátane „európskeho“
Elona Muska trápia vysoké ceny elektromobilov Tesla. Chce to zmeniť
Nová batéria Tesly: Pre investorov sklamanie, pre expertov „kvantový skok“. Prečo?
6 komentárov
munro netrep kraviny…
Tesla je predražené a nekvalitné vozítko
ja sa rád nechám E-Muskom prekvapiť! Asi by som bral tú Teslu aj za $ 26.000, aby boli investori spokojný!
Tentoraz nesúhlasím s vyjadrením „Zákazníci Tesly chcú všetko“.
Iste áno, ale iste nie všetci!
Ja by som to upravil: „Zákazníci Tesly chcú Teslu!“ Nemám pravdu?
Veď predsa, kto sa chce voziť na aute, tak si kúpi auto! A keď nemám na Mercedes, tak si kúpim Daciu, alebo Fabiu…
Aj keď je tá výbava poplatná cene, ale to predsa nevadí! Mám auto!
A teraz to celé preložím a prepíšem:
Veď predsa, kto sa chce voziť na Tesle, tak si kúpi Teslu! A keď nemám na Model S, X, 3, Y, tak si kúpim tú novú za tých 25 tis.!
Aj keď je tá výbava poplatná cene, ale to predsa nevadí! Mám Teslu!
Iste! Aj Mercedes vyrába malé a (relatívne) lacné modely!
Ja nemusím mať ani Teslu. Stačí mi hocaké e-orezávatko. Len aby to na jedno nabitie prišlo z TN do Tatier, uviezlo to lyže, nabíjanie bolo z boku a dľžka max 4100 mm. No a cena stlačená čo najnižšie. Ešte keby v kompletnom balíku ponúkali solárnu strechu + baterku do ktorej by sa počas dňa plnila čistá elektrika zo slnka a v noci by som ju dobíjal do auta, neváham.