V apríli zhorela v Šanghaji odparkovaná Tesla Model S. A od mája sa niektorí majitelia elektromobilov Tesla sťažujú, že aktualizácia softvéru im obmedzili dojazd a spomalili nabíjanie. Začínajú sa pritom objavovať špekulácie, že tieto 2 veci by mohli súvisieť.
Výmena batérie a nižšia kapacita
Nórsky web Tek informuje, že majiteľ Tesly Model S P85, Cato Standal, dal svoj elektromobil do servisu potom, čo obdržal hlásenie o chybe v rámci batérie. Keď dostal vozidlo späť, zistil, že batéria bola vymenená. Palubný systém však ukazoval, že nová batéria má kapacitu len 67 kWh, pričom pôvodná batéria disponovala kapacitou 85 kWh.
Ťažko povedať, akú batériu Standal dostal, faktom však je, že 85 kWh batérie sa už nevyrábajú. Je si však istý, že kapacita novej batérie je softvérovo obmedzená. A to z dôvodu, že palubný systém mu hlási plnú rekuperáciu energie, aj keď je vozidlo plne nabité, čo sa mu predtým nikdy nestalo.
Tek pritom informuje, že Standal nie je jediným majiteľom, ktorému sa prihodilo niečo podobné. Má však ísť o krajné prípady. Ostatní zasiahnutí majitelia uvádzajú, že po aktualizáciách 2019.16.1 alebo 2019.16.2 im klesol dojazd približne o 10 %. Podľa Electrek prišli niektorí majitelia z USA na dojazde o 19 až 46 km.
- Jeden z najvyšších zaznamenaných poklesov dojazdu. Zdroj: David Rassmussen cez Electrec.co
- Jeden z najvyšších zaznamenaných poklesov dojazdu. Zdroj: Insideevs.com
Aj pokles rýchlosti nabíjania
Majitelia niektorých elektromobilov navyše hlásia aj pokles rýchlosti nabíjania. Najviac sa to má prejavovať pri nabíjaní na nabíjacích staniciach Supercharger, keď kapacita batérie presiahne úroveň 70 %. Majiteľ Modelu S z Portugalska dokonca hovorí o predĺžení doby nabíjania až o 30 – 45 min.
Podľa fóra, ktoré sa venuje tomuto problému, sa spomínané aktualizácie softvéru negatívnym spôsobom dotkli najmä Modelu S/X P85D. Zasiahnuté však mali byť aj vozidlá so 60, 70 a 90 kWh batériami. Jeden z používateľov fóra pritom špekuluje, že problém by mohol súvisieť so starou chémiou batérií.
Čo na to Tesla?
Portál Insideevs v tejto súvislosti oslovil spoločnosť Tesla. Tá zareagovala vyjadrením, že problémová aktualizácia nesúvisí s požiarom Modelu S v Šanghaji, ktorý má mať na svedomí jeden z batériových modulov. Dodala, že „malé“ zníženie dojazdu vplyvom spomínaných aktualizácií sa dotklo „len veľmi malého počtu majiteľov starších modelov S a X.“
Dôvodom aktualizácie mala byť podľa nej ochrana batérie a životnosti. Pracuje pritom na znížení jej negatívneho vplyvu. Veríme, že je to tak a že sa dotknutí majitelia dočkajú nápravy už čoskoro.
A čo vy? Týkajú sa vás spomínané nepríjemnosti?
Zdroj: Insideevs, titulná fotografia: ChinaDaily
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vydala správu o nehodovosti a požiaroch svojich elektromobilov
Tesla identifikovala príčinu silne medializovaného požiaru Modelu S
Tesla bezplatne zavádza 2 bezpečnostné funkcie zo systému Autopilot
Jeden komentár
To je cena za tuto technologiu ,rychlonabijanie znizuje pocet cyklov baterie rychlejsie. Baterie stracaju kapacitu ,maximalny nabijaci prud i vybijaci . To znamena ze casom budu dlhsie nabijat a dojazd bude mensi . Tym ze predlzia nabijanie a znizia dojazd zvysia bezpecnost baterie i zivotnost .
Pocet cyklov sa zmensuje tiez pri nabijani az do maximalneho napatia baterie ,mozno v softveri znizili maximalne dobijacie napatie co sa odztkadli na dojazde a nemuseli vymienat baterie