Tesla: Súčasné modely ponúknu dojazd cca 700 km, nové modely až 1 000 km

19

Elon Musk aktuálne prezradil, že čoskoro sa dočkáme elektromobilov Tesla, ktoré sa priblížia dojazdu 700 km. V prípade vyvíjaných modelov zas máme v rámci dlhodobejšieho horizontu očakávať dosiahnutie 1 000-kilometrového dojazdu. A taký má podľa šéfa Tesly časom ponúknuť aj ťahač Semi, o ktorom prezradil viac.

Musk sa aktuálne nechal počuť, že Tesla prinesie vylepšené verzie svojich existujúcich modelov. Ich dojazd má atakovať hodnotu 700 km, zrejme podľa pomerne realistického cyklu EPA. A v rámci chystaných modelov značky avizuje dojazd 1 000 km, informuje Bloomberg.

Dojazd 1 000 km pritom Tesla spomínala už v roku 2017, kedy predstavila funkčný prototyp modelu Roadster 2. Ten sa však bude týkať aj iných modelov. Vrátane elektrického ťahača triedy 8 – Tesla Semi.

Novinky ohľadom Tesly Semi

Elon Musk v súvislosti s ich ťahačom aktuálne informuje, že dosiahnutie dojazdu 500 km pri náklade s hmotnosťou okolo 40 ton, je jednoduché. Tesla Semi vo „vyššej“ verzii má byť však vhodná aj na dlhšie trasy, keďže podľa Muska ľahko zvládne dojazd 800 km.

A v Tesle vidia cestu k budúcemu približne 1 000-kilometrovému dojazdu modelu Semi. Veríme pritom, že spomínané hodnoty dojazdu sú myslené v rámci pomerne realistického „amerického“ cyklu EPA. Musk zas verí, že ich Tesla Semi bude nielen vďaka dojazdu „konkurencieschopným a presvedčivým“ nákladným vozidlom pre dopravné spoločnosti, píše Teslarati.

Šéf Tesly sa tiež vyjadril na adresu maximálnej prepravnej kapacity. Celková maximálna hmotnosť Tesly Semi aj s nákladom by mala byť okolo 40 ton. V podstate má zvládnuť prepraviť rovnaký náklad ako naftové ťahače tejto triedy, resp. „možno o necelú 1 tonu menej“. Z dlhodobého hľadiska však očakávajú rovnakú prepravnú kapacitu ako v prípade ekvivalentných dieselov, uvádza Electrek.

Elon Musk taktiež potvrdil, že Tesla Semi bude používať novú „štrukturálnu“ batériu s novými batériovými článkami 4680. Na základe jeho ďalších vyjadrení sa pritom zdá, že samotné články by spočiatku mali mať energetickú hustotu okolo 300 Wh/kg.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce získať dopravnú výnimku pre svoj elektrický ťahač Semi
Elektromobily ako Tesla Semi by sa mohli uplatniť aj v americkej armáde
Dojazd a účinnosť elektromobilov Tesla: Vývoj v priebehu času

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. Podľa môjho EPA žerie model X v lete 30 kw a v zime 40 kw na 100 km
    To mi oznamuje môj elektromer a tie nezmysli z dojazdom 400 -500 km si strčte za klobuk.To sa da dosiahnuť len v ideálnych podmienkach bez zastavenia a v žiadnom pripade nie keď jazdite po 30 km deňne.
    Tesla je ako vampír vysáva baterku nonstop. 2 kw za 24 hod.A v zime aj 4 kw keď temperuje baterku
    Škoda že ľuďom nepišete realne skusenosti ale len laboratórne výsledky. To ma irituje keď to čítam.

  2. Je to smutné, že aj na týchto odborných stránkach sa hlavne niektorí anonymovia správajú, ako naši politici ….! Nešlo by vyjadriť iný názor bez tých osočovaní?! Aspoň by nám tu bolo trochu lepšie, či krajšie, kým prídu E-autá našich snov! ….

  3. Peter,presne si to povedal.Zúrivých imbecilov je ešte na Slovensku stále dosť!Ale kveci:Presne to čo píše Voloďa ma tiež v poslednej dobe zaujalo.Je to samovybíjací proces batérií.Pri takom obrovskom množstve jednotlivých článkov,z ktorých sa autobaterka v elektromobile skladá,musí dochádzať k samovibíjaniu ajkeď sa tvrdí že lion batérie netrpia samovybíjaním!!Presne to čo píše Voloďa,tých 2000w /alebo 2kw/,je reálny pokles v Tesle X,za 24-hodín a samozrejme,že v zime to bude ešte viac!To je zatial problém u elektromobiloch oproti benzínovým autám,kde zásoba benzínu v klude/aj týždeń…/nikde nezmizne!Je to reálne preto,že Tesla X má dosť velkú baterku a teda tých samotných článkov je tam veĺa/rád by som vedel ten počet tých článkov,aby sme si vedeli urobiť akú takú predstavu?? /

Pridajte komentár