Experti odhaľujú „tajomstvo“ bezkonkurenčného dojazdu elektromobilov Tesla

5

Skúsení experti z automobilového priemyslu hovorili o tom, v čom spočíva „tajomstvo“ bezkonkurenčného dojazdu elektromobilov značky Tesla. Kalifornská spoločnosť má v tomto smere profitovať najmä zo špeciálnych platforiem a inovatívnych technológií batérií na každej úrovni.

Podľa „veteránov“ automobilového priemyslu, Sandyho Munra a Marka Ellisa z Munro & Associates, je jednou z výhod Tesly to, že konštruuje svoje modely „od piky“ ako elektromobily. Mnohé tradičné automobilky pritom postavili svoje prvé elektromobily na upravených platformách pre spaľovacie autá.

Tým samozrejme ušetrili náklady na vývoj novej a určite drahej platformy. Munro však hovorí, že ak výrobca navrhuje niečo radikálne odlišné a chce vytvoriť úspešné vozidlo, toto je tá najhoršia cesta. Špecialista na efektívny dizajn a batériový konzultant Mark Ellis dodáva, že „Elon Musk navrhol“ každý aspekt svojich elektromobilov tak, aby boli čo najúčinnejšie.

„Tajná omáčka“

No a „tajnou omáčkou“ elektromobilov Tesla majú byť inovatívne riešenia ich batérií. A to na každej úrovni, od batériových článkov až po celé balenie. Ellis pritom uviedol, že Tesla Model 3 má najlepší dizajn batérií, aký kedy videl. Má podľa neho vynikať nad elektromobilmi ako Jaguar I-Pace, BMW i3, Nissan Leaf či Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e.

Inovatívne má byť pritom umiestnenie batériových článkov vo vzťahu k prúdovým kolektorom. Ďalšou výhodou Tesly má byť to, že používa cylindrické (valcovité) batériové články, na rozdiel od konkurencie. Iní výrobcovia pritom zvyknú využívať prizmatické články.

Tie sa však pri nabíjaní a vybíjaní zväčšujú, resp. zmenšujú. Tzn., že je tomuto javu nutné prispôsobiť konštrukciu celej batérie, čo zvyšuje jej hmotnosť. A to sa potom v konečnom dôsledku prejaví aj na celkovej účinnosti vozidla.

No a v neposlednom rade má stáť za vysokou efektivitou a vysokým dojazdom elektromobilov Tesla aj vynikajúca chémia batérie. Vďaka nej majú mať batérie vyššiu energetickú hustotu, ako je tomu v prípade konkurencie. A Tesla svoje batérie neustále vylepšuje.

A to zrejme aj vďaka objavom najuznávanejšieho vedca v oblasti vývoja li-ion batérií, Jeffa Dahna, ktorý pracuje v rámci združenia NSERC/Tesla Canada Industrial Research. Tesla pritom chystá aj vlastný vývoj batériových článkov, ako aj ich samostatnú výrobu. A už budúci rok sa podľa slov Elona Muska dočkáme batérie novej generácie.

Zdroj: Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batéria Tesly Model S stratila podľa majiteľa za 7 rokov len 2 % kapacity
Tesla by mala mať k dispozícii nové batérie so životnosťou cez 1 600 000 km
Elektromobily Rivian ponúknu najväčšie batérie na trhu. Čo Tesla?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No kde ste zastancovia muzejnych spalovakov ?…davno vravim …spalovacie auta patria do muzea…uz aj novy spalovak co vyjde z linky je vlastne v ten moment muzejny exponat…

  2. …a hlavne ked sa vznieti, americkí hasiči by ti vedeli o tom hovorit. Nechcel by som byt uveznený tri dni horiacom aute a potom ešte ponorený do vody aby to auto vôbec zhaslo. Kontaminovaná pôda, voda, vrak ako nebezpečný odpad. Ešte len nastane armagedon pre ľudstvo a o to sa postarajú baterky. Našťastie sa toho už nedožijem. Chvala bohu.

Pridajte komentár