Patentová prihláška odhaľuje, že nefunkčné rámy okolo displejov nie sú pre spoločnosť Tesla akceptovateľné. Tá totiž pracuje na vlastnej technológii zobrazovacej jednotky s rámom, ktorý má holografickú štruktúru.
Displeje sa stávajú neodmysliteľnou súčasťou moderných automobilov. V prípade elektromobilov značky Tesla sú pritom nevyhnutnosťou, keďže v nich s výnimkou volantu a dverí nenájdeme takmer žiadne fyzické tlačidlá a „gombíky“. Drvivá väčšina funkcií a nastavení vozidla sa realizuje prostredníctvom obrieho dotykového displeja.
A tak si musí dať Tesla záležať na tom, aby fungoval tak, ako má. Nezabúda však ani na efektivitu z hľadiska využiteľnej plochy a z časti aj na dizajn. Ako uvádza portál Electrek, prototyp Tesly Model S z roku 2009 bol prvým vozidlom, ktoré prišlo s naozaj veľkým dotykovým displejom. Bolo to pritom v čase pred zariadeniami typu Apple iPad.
Do sériového vozidla sa napokon dostal 17″ displej zabudovaný do palubnej dosky. V prípade Modelu 3 však Tesla zjednodušila interiér, pričom centrálny 15″ displej vystupuje z „palubky“. Aj vďaka horizontálnej orientácii pripomína skôr monitor z PC zostavy ako bežne displeje z automobilov.
No a tento displej nemá zrovna najtenšie rámy. To by mohlo byť spôsobené aj tým, že displej vo vozidle musí čeliť nemalým fyzikálnym silám, vrátane veľkého preťaženia. Existujúce technológie, používané napr. v rámci smartfónov a TV, tak nemusia byť vhodné pre použitie v náročnejších podmienkach. A možno aj preto sa Tesla rozhodla pre vývoj vlastnej technológie „bezrámového“ displeja.
Redukcia či eliminácia neaktívnych častí
Vo svojej patentovej prihláške pritom Tesla uvádza: „Vzorový systém obsahuje zobrazovaciu jednotku, ktorá zahŕňa množstvo pixelov tvoriacich prvú periodickú štruktúru a rám obklopujúci aspoň časť zobrazovacej jednotky. Rám môže obsahovať holografickú štruktúru, ktorá má druhú periodickú štruktúru. Prvý rozostup prvej periodickej štruktúry môže byť v rozsahu 0,5 až 20 % druhého rozostupu druhej periodickej štruktúry.“
Táto technológia má pritom v konečnom dôsledku redukovať alebo eliminovať viditeľné hranice medzi aktívnou zobrazovacou časťou systému a časťou, ktorá nezobrazuje obraz. Novej technológie displeja by sme sa mohli dočkať napríklad v rámci faceliftovaného interiéru elektromobilov Tesla Model S a X, ktoré by mali mať podľa dokumentov, ktoré sa podarilo minulý rok získať portálu Electrek, dizajn interiéru bližší Modelu 3.
- Uniknuté skice nového interiéru Modelu S/X, ktoré získal electrek.co
- Uniknuté skice nového interiéru Modelu S/X, ktoré získal electrek.co
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla si dala patentovať inovatívny elektromagnetický stierač
Extrémna Tesla Roadster 2 by mohla ťažiť aj z technológie superkondenzátorov
Tesla Model 3: Vyladenie podvozka za pomoci NASA a špeciálne pneumatiky