Tesla predstavila radikálny pickup s dojadzom až 800 km! Je to rýchly futuristický pracant

6

Tesla Cybertruck je meno ďalšieho elektromobilu kalifornskej značky, ktorý sa dočkal predstavenia dnes nadránom. Aj keď nás Elon Musk na to viackrát upozorňoval, radikálny dizajn elektrického pickupu určite prekvapil. Nemenej zaujímavé sú pritom jeho extrémne špecifikácie, vrátane dojazdu, rýchlosti, úžitkových vlastností a ceny.

„Futuristický cyberpunk dizajn,“ naozaj

Zdá sa, že Muskova túžba po ceste na Mars a jeho následnej kolonizácie, ako aj jeho záľuba v sci-fi, sa pretavila do dizajnu najnovšieho modelu značky Tesla. Ešte pred samotným predstavením na jeho adresu povedal, že bude mať „futuristický cyberpunk dizajn“, pričom má byť ako „vystrihnutý“ zo sci-fi filmu Blade Runner.

Dodal, že „super-futuristický“ dizajn by mohol odradiť od kúpy mnohých ľudí. Ak by sa tak stalo vo veľkom meradle, v hre je možnosť, že Tesla v budúcnosti urobí konvenčnejšiu verziu. Sme každopádne veľmi zvedaví, ako verejnosť vozidlo príjme a či ľudia dokážu prekonať konformitu spojenú s dizajnom nielen automobilov typu pickup, ale áut ako takých.

Dizajn však určite nie je len o záľube Elona Muska v sci-fi. Podstatnejšiu rolu zrejme hrala aerodynamika a jednoduchosť výroby vozidla. Takže aj vďaka tomu bude môcť Tesla Cybertruck ponúknuť vynikajúci dojazd a pomerne akceptovateľné cenovky.

Exoskeleton a Armor Glass

Konštrukcia elektrického pickupu „exoskeleton“ je vyrobená zo špeciálnej „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“ ocele. Tesla tvrdí, že prináša maximálnu možnú odolnosť a ochranu cestujúcich, pričom nič lepšie sa nedalo použiť.

Tesla Cybertruck bude podobne ako ťahač Tesla Semi využívať špeciálne „kompozitné“ sklo s prímesou polyméru „Tesla Armor Glass“. Prezentácia jeho odolnosti však v rámci predstavenia modelu nedopadla podľa predstáv aktérov, a tak Tesla bude musieť na ňom zrejme ešte popracovať.

Úžitkové vlastnosti

Podstatou 6-miestneho elektrického pickupu Tesla Cybertruck sú určite úžitkové vlastnosti. Jeho zadný nákladný priestor meria na dĺžku 198 cm, pričom je možné použiť tónovaný kryt. Tento kryt je pritom tak pevný, že dá naň postaviť. Uzamykateľné exteriérové úložisko dosahuje objem vyše 2 800 l. Vozidlo má ale aj ďalšie úložné priestory. Vpredu nájdeme napríklad tzv. frunk.

Novinka bude dostupná v 3 výkonových verziách, ktoré sa budú líšiť aj ťažnou silou. Základná zvládne 3,4+ tony, stredná 4,5+ tony a najvyššia 6,4+ tony. Maximálne užitočné zaťaženie vozidla je 1 590 kg. Ako správny pracant je vybavený el. zásuvkou, napr. pre napájanie náradia. Poskytne však aj vzduchový kompresor.

Určite sa hodí aj vzduchový podvozok (je štandardom), ktorý je možné znížiť a zvýšiť v oboch smeroch o 10 cm, pričom maximálna svetlá výška dosahuje hodnotu 41 cm. Predný nájazdový uhol má pritom 35 stupňov, zadný 28 stupňov. V štandarde je aj základný systém Autopilot. Za funkcionalitu Full-Self Driving sa pripláca 6 300 €.

Interiér

Interiér je po vzore novších modelov od Tesly minimalistický. Jednoduchej palubnej doske dominuje centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 17″. 6 cestujúcich nájde svoje miesto v dvoch 3-miestnych radoch, pričom pod zadnými sedadlami nájdeme úložný priestor. Dá sa predpokladať, že produkčná verzia ponúkne volant konvenčného tvaru.

tesla cybertruck interier

Zdroj: Tesla

3 verzie

Tesla Cybertruck bude dostupná v troch verziách:

  • Single Motor RWD: Jeden elektromotor poháňajúci zadnú nápravu, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h): pod 6.5 s, maximálna rýchlosť: 177 km/h, dojazd (odhad): 400+ km (EPA), cena: 39 900 $ (bez DPH) = cca 43 000 € (s 20 % DPH)
  • Dual Motor AWD: Dva elektromotory poháňajúce obe nápravy, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h): pod 4.5 s, maximálna rýchlosť: 193 km/h, dojazd (odhad): 480+ km (EPA), cena: 49 900 $ (bez DPH) = cca 53 400 € (s 20 % DPH)
  • Tri Motor AWD: Tri elektromotory poháňajúce obe nápravy, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h): pod 2.9 s, maximálna rýchlosť: 209 km/h, dojazd (odhad): 800+ km (EPA), cena: 69 900 $ (bez DPH) = cca 75 600 € (s 20 % DPH)
  • Výroba verzií Single a Dual Motor má byť spustená koncom roka 2021, top variant Tri Motor má ísť do výroby koncom roka 2022. Elektrický pickup Tesla Cybertruck je možné rezervovať od dnešného dňa, a to za vratnú zálohu vo výške 100 €.

ZÁŽITKOVÁ JAZDA NA TESLE AKO VIANOČNÝ DARČEK?

Článok budeme priebežne aktualizovať o nové informácie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla predstavila nový produkt. Je ním Megapack
Tesla uviedla na trh novú a lacnejšiu generáciu solárnej strechy
Potvrdené! Európska továreň Tesly vyrastie v Nemecku. A to nie je všetko

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Prezentácia jeho odolnosti však v rámci predstavenia modelu nedopadla podľa predstáv aktérov, a tak Tesla bude musieť na ňom zrejme ešte popracovať? Dôvod?

    To rozbitie skla, ktoré akože Musk nečakal… valcuje teraz internet. Presne rovnako však popraská každé nepriestrelné sklo aj na obrnených autách prevážajúcich významných politikov. Dôležité je, aby projektil neprešiel až do kabíny. Podľa mňa to Musk vedel a ide len o premyslený ťah, ako zaujať a na pár hodín ovládnuť internet. Je to šikovný ťah marketingu… ktorý stavia na ľudskej nevedomosti.

    • No len to sklo nemalo byť nepriestrelné ale odolné proti prasknutiu.. to sklo dali aj na Tesla truck, a odôvodnenie bolo, že keď kamienky prasknú čelne, tak je to drahá výmena na nákladných autách, tak by to malo vydržať oveľa viac aby to nemuseli meniť..

  2. V interiéri zaujímavá noha v strede pod palubovou doskou namiesto stredového tunela.

    V druhom rade sedadiel to stredné sedadlo nevyzerá ako plnohodnotné sedenie pre dospelého.

    Výhľad dozadu tipujem bude asi len cez bočné spätné zrkadlá – počkať tento prototyp žiadne bočné zrkadlá nemá.

    Potom to stredové spätné zrkadlo – umiestnené v strede čelného skla, ktorého horný koniec sa ťahá až ďaleko za hlavy pasažierov v prvom rade – bude asi na niečo iné ako výhľad dozadu. Lebo cez ten úzky priezor a zvažujúci sa kryt zadnej korby sa asi nebude dať pozerať dozadu. Tipujem, že výhľad bude asi kompletne len cez kamery.

  3. Ked date uz tolko penazi za auto , bolo by super , keby bolo z materialu , ktore sa neda len tak porusit .

    Karoseria je super
    Odolne sklo je tiez super

    USA a EU je trosku rozdielna z pohladu parkovacich moznosti , myslim , ze v USA maju lepsie prisposobene parkovania pre pickup ako tu , no na nakupi bude zabava s tym ist .

    Co by som ja osobne ocakaval od daneho auta je , lepsie zabezpecenie proti ukradnutiu .

    Ktovie co bude o 2 roky … , zatial je to auto top premna 🙂

Pridajte komentár