Odovzdanie prvých elektromobilov Tesla Cybertruck sa blíži a my stále nepoznáme oficiálne špecifikácie produkčného modelu. Youtuberi z kanála TFLEV však aktuálne tvrdia, že sa dostali k viacerým špecifikáciám očakávanej novinky.
Teslamag informuje, že Youtube kanál TFLEV získal množstvo dôverných informácií o elektrickom pickupe Tesla Cybertruck. Okrem viacerých špecifikácií tiež uvádza, že novinka od Tesly bude obsahovať až 3 elektrické zásuvky. Išlo by pritom o prvý elektromobil Tesla, ktorý ponúkne tzv. „obojsmerné nabíjanie“.
Až 12-kW zásuvka?
Dve zo spomínaných zásuviek majú byť 110-voltové, čo je v USA štandard. Tretia má byť 220-voltová a v USA sa má často používať v rámci domáceho nabíjania elektromobilov. Podľa youtuberov z TFLEV má byť na tejto zásuvke uvedený nie moc dobre čitateľný výkon len 2 kW.
Teslamag s odvolaním sa na Electrek však uvádza, že by mohlo ísť o zásuvku Nema 14-50, ktorú odporúča Tesla na nabíjanie elektromobilov a ktorá dokáže poskytnúť výkon až 12 kW. To by naznačovalo, že Tesla Cybertruck by mohla byť schopná nabíjať iné elektromobily a zrejme aj energeticky náročné elektrické zariadenia.

Zdroj fotografie: Elon Musk/X
Rozmery a ťažná kapacita
Teslamag na základe informácií od TFLEV uvádza, že Cybertruck bude merať cca 5,67 m, čím sa z hľadiska dĺžky zaradí medzi elektrické pickupy Ford F-150 Lightning a Rivian R1T. Veľmi dôležitým parametrom je pritom dĺžka zadného úložiska, ktoré má dosahovať 1,95 m. Electrek na báze údajov od TFLEV uvádza aj ďalšie základné rozmery vozidla. A to 2 029 x 1 791 x 3 630 mm (šírka x výška pri stredovej svetlej výške x rázvor).
Odhalený tiež mal byť ďalší dôležitý parameter v prípade vozidiel tohto typu. A to ťažná kapacita. Maximálna povolená hmotnosť má byť pritom 4 990 kg. Je však otázne, či to bude platiť pre všetky dostupné verzie. Tesla totiž počas predstavenia alfa prototypu avizovala hodnoty 3 400+ kg (1-motorová verzia – tá by však mala byť zrušená), 4 500+ kg (2-motorová verzia) a 6 400+ kg (3-motorová verzia). Pre porovnanie, spomínané elektrické pickupy Ford F-150 Lightning a Rivian R1T ponúkajú zhodne po cca 4 500 kg.

Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla
Hmotnosť a „frunk“
Uniknúť tiež mali údaje o hmotnosti, ktoré môžu byť v rámci EÚ veľmi dôležité z hľadiska toho, či postačí na vedenie Tesly Cybertruck vodičské oprávnenie skupiny B. Spomínajú sa pritom hodnoty 3 025 kg a 3 125 kg. A Teslamag upozorňuje aj na objem predného kufra („frunku“), ktorý má mať objem 200 l.
To má byť napr. polovica z toho, čo ponúka elektrický Ford F-150. Treba si však uvedomiť, že pickup od Fordu je prerobeným spaľovákom, ktorý má vpredu veľký priestor pôvodne určený aj pre veľké spaľovacie motory, zatiaľ čo Cybertruck má minimalistický predok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck: Údajná cena a náznaky dojazdu aj hmotnosti
Čo si myslia o kontroverznej Tesle Cybertruck traja oslovení dizajnéri?
Šéf Tesly sa vyjadril k hmotnosti, zrýchleniu a produkcii Cybertrucku a odborník k jeho nepriestrelnosti
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Veľmi som sa na toto autíčko tešil.
Ale urobili z toho takú „sračku“, ktorá vôbec nezodpovedá vonkajšiemu vzhľadu. Zaklincujú to cenou a bude vybavené…
Uvidíme, čo dajú Rusi a Číňania.
Sherp je extrém a v Európe zatiaľ nepoužiteľný. Jedine ak by sa Grétofašistom podaril Gríndíl, to by bola iná… Vtedy by to bolo super auto, aj vzhľadom na hustotu osídlenia…
To ako-že sa TESLA hrá s budúcimi majiteľmi do poslednej chvíle na slepú babu?!!!! Tí to majú objednané celé roky, zaplatili zálohu, a teraz im vyskočí čert z krabičky, a Elon povie: „Zaplať tlusťochu“ ?!!! ….
Tak a? This is Tesla 😀