Tesla Cybertruck dostane bežné „späťáky“, ktoré sa budú dať ľahko odstrániť, hovorí Musk

6

Nedávno sa objavilo video, ktoré zachytáva prototyp pickupu Tesla Cybertruck s konvenčnými spätnými zrkadlami. Na výčitku ohľadom tejto „novinky“ Elon Musk zareagoval zaujímavým tweetom.

Tesla Cybertruck je po dizajnovej stránke kontroverzné vozidlo. Každopádne sa zdá, že sa nenaplnia obavy niektorých analytikov, ktorí predpovedajú neúspech modelu kvôli jeho netradičnému vzhľadu. Na základe čísel rezervácií by totiž Tesla mohla čisto teoreticky registrovať už viac ako milión rezervácií na Cybertruck.

Čo sa týka oficiálnych súvisiacich čísel, Musk v septembri 2020 spomenul 500 000, 600 000 a možno viac rezervácií. Rezervácia samozrejme automaticky neznamená následnú kúpu vozidla, ich počet však dokumentuje predbežný záujem. A ten u mnohých vzbudil práve kontroverzný futuristický „cyberpunk“ dizajn ako z post-apokalyptického filmu.

No a na základe videa, natočeného na letisku Castle v Atwatere v Kalifornii, za ktorým stojí Jesse Sandoval a ktoré zdieľal web Drive Tesla Canada, sa zdá, že dizajn Tesly Cybertruck bude o čosi „civilnejší“ vďaka tradičnému prvku bezpečnostnej výbavy. A aj keď ide o záznam s veľmi nízkym rozlíšením, natočeným zrejme z veľkej diaľky, je poznať, že testovaný prototyp je na rozdiel od prototypu predstaveného v roku 2019 vybavený vonkajšími spätnými zrkadlami.

To následne v podstate potvrdil Elon Musk, ktorý sa na túto tému vyjadril slovami, že vonkajšie spätné zrkadlá „vyžaduje zákon“. Dodal však, že sú „navrhnuté tak, aby ich majitelia mohli ľahko odstrániť“. To by mohlo naznačovať, že Tesla zrejme očakáva, že časom bude min. v USA, ktoré budú prvým a hlavným trhom pre Cybertruck, povolený kamerový systém suplujúci konvenčné spätné zrkadlá.

Toto však zrejme nebude jediná zmena v prípade Tesly Cybertruck. Podľa webu Drive Tesla Canada sa na základe videozáznamu zdá, že testovaný prototyp by mohol byť vybavený natáčaním zadnej nápravy. To by pritom nebolo prekvapenie, keďže Musk v júli uviedol, že Cybertruck dostane „riadenie zadných kolies kvôli lepšej manévrovateľnosti a agilite“.

Ďalšou novinkou, ktorú priniesol vývoj prototypov, budú napr. aj kľučky dverí, resp. ich absencia. Šéf Tesly totiž dodal, že ich nebude treba, keďže auto oprávnenú osobu rozpozná a dvere otvorí. A tých noviniek môže byť viac, a to aj ohľadom parametrov. Teoreticky to totiž naznačuje nedávne stiahnutie základných špecifikácií jednotlivých avizovaných verzií z oficiálnej podstránky modelu Tesla Cybertruck, pričom na nej nájdeme už len niektoré parametre predtým patriace top verzii, upozornil Electrek.

Nuž, sme naozaj veľmi zvedaví, čo napokon prinesie sériový model či modely, keďže Elon Musk aj na nedávnom Gigafeste naznačil, že pre Európu by mohla byť vyvinutá menšia verzia Cybertrucku. Každopádne na ďalšie prípadné zmeny bude mať Tesla pomerne veľa času, nakoľko podľa najaktuálnejších oficiálnych informácií sa spustenia výroby elektrického pickupu dočkáme „pravdepodobne“ v budúcom roku a objemovej výroby v roku 2023.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck
Šéf Tesly naznačil, že by mohli spraviť obojživelný Cybertruck
Patenty naznačujú, že Tesla Cybertruck by mohla mať dojazd skoro 1 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tych aut bez klasickych spatakov je uz pomerne dost,ale zrejme tam vzdy su nejake aspon drziaky,ktore drzia kameru v miernom uhle od karoserie,(ako aj spomenuta honda e) aby bolo vidno co mozno najviac za auto. Tesla ide samozrejme za tento zlozvyk a chce uplne odstranit akekolvek spetaky, alebo drziaky)
    Z prichodom lacnych kamier, ktore vidia daleko lepsie za auto ako klasicke spetaky, kedze sa daju umiestnit prakticky kamkolvek, legislativa, ale aj dinosaurie automobilky stale nepocitaju. Takze potrebuju dalsi kopanec na prebudenie, pripadne skrachovanie. Dufam, ze sa tak coskoro stane !

  2. Chlapi, zrkadielka či kamery to je len „prkotina“!!! Podstatné je, kedy toto „monštrum“ začne brázdiť cesty, a aká bude jeho finálna verzia!

  3. …a ako si sa nikto nezamyslel, koľko bude stáť taká oprava rozbitej „spätnej kamery“… Pri starších autách stojí spätné zrkadlo od 15eur po 100eur, novšie do 500eur.. Toto bude koľko??? 1000eur? 2000eur? Tie kamery musia byť ultra-lacné a určite budú musieť mať vysoké rozlíšenie s kvalitným ccd / cmos čipom, nočné videnie pre noc…

Pridajte komentár