Podľa neoficiálnych informácií mal prekonať počet rezervácií „kontroverzného“ elektrického pickupu Tesla Cybertruck počet rezervácií Modelu 3, ktorý sa stal minuloročným celosvetovým „e-bestsellerom“.
Počas prvotného odhalenia pickupu Tesla Cybertruck si viacero ľudí myslelo, že ide o vtip v podobe makety, pričom očakávali, že Tesla následne ukáže „skutočné“ vozidlo. A to kvôli jeho „kontroverznému“ dizajnu, ktorý polarizoval „spoločnosť“. Zdalo sa pritom, že ho odmietla veľká väčšina.
Po predstavení tohto elektromobilu so špičkovými technológiami a parametrami za možno až prekvapivo „slušnú“ cenu dokonca klesli akcie spoločnosti Tesla. Dôvodom bol s najväčšou pravdepodobnosťou spomínaný „neštandardný“ dizajn, pričom zrejme väčšina investorov a analytikov si myslela, že ten odradí väčšinu potenciálnych zákazníkov.
„Vypredaná“ na 3 až 4 roky
Už dávnejšie oficiálne údaje o počte rezervácií od Elona Muska však ukázali, že to zrejme nebude pravda. Necelé dva dni po predstavení Musk uviedol, že model Tesla Cybertruck si dovtedy rezervovalo 146 000 záujemcov. 42 % z nich si pritom vybralo verziu „Dual“, 41 % verziu „Tri“ a len 17 % základnú verziu „Single“.
A po 4 dňoch to bolo podľa šéfa Tesly 200 000 a po 5 dňoch 250 000 rezervácií. Minulý mesiac dostal Musk od investorov otázku, aké množstvo Cybertruckov je Tesla schopná dodať. Odpovedal pritom nasledovne: „Podrobné čísla nekomentujeme, s výnimkou toho, že dopyt je omnoho vyšší, ako by sme mohli rozumne vyrobiť v horizonte, neviem, možno 3 alebo 4 rokov.“
Z tejto odpovede ťažko odhadnúť, či došlo od novembra k masívnejšiemu nárastu počtu rezervácií, fórum Cybertruck Owners Club však tvrdí, že áno. Na základe podrobného sledovania čísel rezervácií dospeli jeho predstavitelia k záveru, že k 18. februáru obdržala Tesla viac ako 535 000 rezervácií na model Cybertruck.
Ak by to bola pravda, znamenalo by to, že v počte rezervácií s najväčšou pravdepodobnosťou prekonal podstatne lacnejší sedan strednej triedy – Model 3, ktorý si malo v rámci obdobia od 4/2016 do 8/2017 rezervovať 518 000 záujemcov.
Len minulý rok sa pritom predalo vyše 300 000 ks Tesly Model 3, čím sa stala jednoznačne najpredávanejším elektromobilom za rok 2019.
Odhadované čísla v prípade elektrického pickupu Tesla Cybertruck treba brať samozrejme s rezervou. A v porovnaní s Modelom 3 aj „hodnotu“ rezervácie z hľadiska jej možného pretavenia do skutočnej kúpy, nakoľko Cybertruck je možné rezervovať za 100 €, zatiaľ čo v prípade Modelu 3 to bolo 1 000 €. V oboch prípadoch pritom ide/išlo o plne vratný rezervačný poplatok.
Každopádne, aj oficiálnych 250 000 rezervácií je možné považovať za veľký úspech.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zavedenie výroby Tesly Cybertruck má byť neuveriteľne lacné, tvrdí expert
Tesla Cybertruck by nemala mať problém s európskou homologizáciou
Elektrický Hummer ponúkne 1 až 3 elektromotory, rovnako ako Tesla Cybertruck
8 komentárov
Toto veľké a škaredé auto s obrovským výkonom bude znamenať spotrebu materiálu a energií s veľkou uhlíkovou stopou! Začnú sa vyrábať aj elektrické dinosaury?! A čo chudák ekológia …… Toto by nemal byť ten hlavný prúd elektro-mobility !!!
Tento elektrický pick-up má nahradiť pick-upy so spaľovacím motorom, lebo niektorí ľudia potrebujú alebo len chcú pick-upy. Také jednoduché to je.
Myslim ze si nevidis na koniec nosa ty ekodemagog.
aj tak si ho kupim 😉 ty ekoterorista…
Škatule sa budú virabat ale to už nespomenul koľko si tich aut naozaj ludia kúpia lebo ta záloha je vrávrátna takže to je len bla bla
deges, co ani slovencinu neovlada sa ozval…
Čo vám zdochla koza, keď ste taký neprajný?
nie, JEJO je proste debil…