Elon Musk po dlhšej dobe hovoril o chystanom elektrickom pickupe Tesla Cybertruck. Prisľúbil pritom „množstvo skvelých vecí“. Vrátane natáčania zadnej nápravy. A patentová prihláška naznačuje, že v sériovom Cybertrucku tiež nájdeme integrované solárne články.
Pickupy nie sú v našich končinách bežným druhom vozidiel, Cybertruck by však mohol byť pre Teslu ďalší dôležitý model, nakoľko v Severnej Amerike či Austrálii patria k najpredávanejším modelom. A keďže ide o veľmi netradičný pickup, ktorý ponúkne množstvo funkcií, zaujať by mohol aj tých, čo o tomto druhu vozidla nikdy neuvažovali.
Elon Musk pritom aktuálne uviedol, že sériová Tesla Cybertruck bude vyzerať takmer presne tak ako predstavený prototyp. A dodal, že vozidlu pridajú riadenie zadných kolies kvôli lepšej manévrovateľnosti a agilite, ako aj množstvo ďalších skvelých funkcií.
Natáčanie zadnej nápravy je najmä vzhľadom na obrie rozmery vozidla vynikajúcou správou. Táto funkcia však nezlepšuje len manévrovateľnosť vozidla (natočenie v opačnom smere ako v prípade prednej nápravy), ale napríklad aj jeho stabilitu pri prejazde zákrut vyššou rýchlosťou (natočenie v rovnakom smere ako v prípade prednej nápravy).
Solárny systém
Ďalšou zaujímavou technológiou na palube elektrického pickupu Tesla Cybertruck môžu byť integrované solárne články v rámci rolovateľného krytu úložného priestoru. To Tesla naznačila už pri predstavení prototypu, súvisiaca patentová prihláška by však mohla potvrdzovať, že sa tejto technológie dočkáme v sériovom modeli.
V patentovej prihláške, na ktorú upozornil portál Cleantechnica, sa uvádza napr. to, že solárne články integrované do krytu sú prepojené s fotovoltickým nabíjacím systémom a batériou, pričom systém nabíja hlavnú batériu vozidla. Nie všetky vozidlá vybavené solárnymi článkami pritom nabíjajú batériu, ktorá sa stará o pohon vozidla. Fotovoltický systém totiž môže vykrývať „len“ potreby elektrinou napájaných palubných systémov.
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Plocha krytu Tesly Cybertruck tak zjavne bude mať dostatočnú veľkosť na to, aby čiastočne pomohla zlepšiť dojazd vozidla. V patentovej prihláške sa žiaľ nepomína výkon systému či prínos v podobe dodatočného dojazdu. Podľa portálu Cleantechnica sa však odhaduje, že vzhľadom na plochu krytu by mohol byť systém schopný výkonu 0,5 až 0,9 kW.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck
Patenty naznačujú, že Tesla Cybertruck by mohla mať dojazd skoro 1 000 km
Elon Musk opäť pogratuloval Fordu k novému elektromobilu, o ktorý je veľký záujem. Prekoná Teslu Cybertruck?
3 komentáre
Jazda s týmto autíčkom môže byť vcelku špás. Možnosť natočiť si zadnú nápravu podľa vlastného uváženia – tak to bude fakt „zábava na koliečkach“.
JD, natáčanie zadnej nápravy neznamená automaticky, že si môžeš natáčať zadné kolesá podľa vlastného uváženia 😉
Tento systém už existuje niekolko rokov, a na limuzínach zlepšuje (zvyšuje možnú rýchlosť) prejazdy zákrut. Toť vsio.
Zato panely ktoré nabíjaju baterku, kým parkuje auto.. Čo je v princípe 90% času, je skutočne praktické a hlavne eko. A ak je max.vykon len pol kilowattu, je to super a pokryje to kľudne dennú spotrebu jedného človeka v domácnosti. V EÚ je priemer 2 kWh na hlavu a deň. Čo by v tomto prípade znamenalo nechať auto 4h na priamom slnku.
Kedy v minulosti vám /nám automobil daroval niečo späť z pôvodnej investicie?
dobre pises, ja k tomu len, ze preco len 90% ? ved nabijat moze aj za jazdy 😉