Tesla Cybertruck dostane natáčanie zadnej nápravy a zrejme aj solárny systém

3

Elon Musk po dlhšej dobe hovoril o chystanom elektrickom pickupe Tesla Cybertruck. Prisľúbil pritom „množstvo skvelých vecí“. Vrátane natáčania zadnej nápravy. A patentová prihláška naznačuje, že v sériovom Cybertrucku tiež nájdeme integrované solárne články.

Pickupy nie sú v našich končinách bežným druhom vozidiel, Cybertruck by však mohol byť pre Teslu ďalší dôležitý model, nakoľko v Severnej Amerike či Austrálii patria k najpredávanejším modelom. A keďže ide o veľmi netradičný pickup, ktorý ponúkne množstvo funkcií, zaujať by mohol aj tých, čo o tomto druhu vozidla nikdy neuvažovali.

Elon Musk pritom aktuálne uviedol, že sériová Tesla Cybertruck bude vyzerať takmer presne tak ako predstavený prototyp. A dodal, že vozidlu pridajú riadenie zadných kolies kvôli lepšej manévrovateľnosti a agilite, ako aj množstvo ďalších skvelých funkcií.

Natáčanie zadnej nápravy je najmä vzhľadom na obrie rozmery vozidla vynikajúcou správou. Táto funkcia však nezlepšuje len manévrovateľnosť vozidla (natočenie v opačnom smere ako v prípade prednej nápravy), ale napríklad aj jeho stabilitu pri prejazde zákrut vyššou rýchlosťou (natočenie v rovnakom smere ako v prípade prednej nápravy).

Solárny systém

Ďalšou zaujímavou technológiou na palube elektrického pickupu Tesla Cybertruck môžu byť integrované solárne články v rámci rolovateľného krytu úložného priestoru. To Tesla naznačila už pri predstavení prototypu, súvisiaca patentová prihláška by však mohla potvrdzovať, že sa tejto technológie dočkáme v sériovom modeli.

V patentovej prihláške, na ktorú upozornil portál Cleantechnica, sa uvádza napr. to, že solárne články integrované do krytu sú prepojené s fotovoltickým nabíjacím systémom a batériou, pričom systém nabíja hlavnú batériu vozidla. Nie všetky vozidlá vybavené solárnymi článkami pritom nabíjajú batériu, ktorá sa stará o pohon vozidla. Fotovoltický systém totiž môže vykrývať „len“ potreby elektrinou napájaných palubných systémov.

Plocha krytu Tesly Cybertruck tak zjavne bude mať dostatočnú veľkosť na to, aby čiastočne pomohla zlepšiť dojazd vozidla. V patentovej prihláške sa žiaľ nepomína výkon systému či prínos v podobe dodatočného dojazdu. Podľa portálu Cleantechnica sa však odhaduje, že vzhľadom na plochu krytu by mohol byť systém schopný výkonu 0,5 až 0,9 kW.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck
Patenty naznačujú, že Tesla Cybertruck by mohla mať dojazd skoro 1 000 km
Elon Musk opäť pogratuloval Fordu k novému elektromobilu, o ktorý je veľký záujem. Prekoná Teslu Cybertruck?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Jazda s týmto autíčkom môže byť vcelku špás. Možnosť natočiť si zadnú nápravu podľa vlastného uváženia – tak to bude fakt „zábava na koliečkach“.

  2. JD, natáčanie zadnej nápravy neznamená automaticky, že si môžeš natáčať zadné kolesá podľa vlastného uváženia 😉
    Tento systém už existuje niekolko rokov, a na limuzínach zlepšuje (zvyšuje možnú rýchlosť) prejazdy zákrut. Toť vsio.
    Zato panely ktoré nabíjaju baterku, kým parkuje auto.. Čo je v princípe 90% času, je skutočne praktické a hlavne eko. A ak je max.vykon len pol kilowattu, je to super a pokryje to kľudne dennú spotrebu jedného človeka v domácnosti. V EÚ je priemer 2 kWh na hlavu a deň. Čo by v tomto prípade znamenalo nechať auto 4h na priamom slnku.
    Kedy v minulosti vám /nám automobil daroval niečo späť z pôvodnej investicie?

Pridajte komentár