Spoločnosť Tesla sa pripravuje na spustenie sériovej výroby svojho elektrického pickupu Tesla Cybertruck, o ktorý má byť obrovský záujem. Objavuje sa pritom čoraz viac neoficiálnych záberov tohto vozidla. A aktuálne nám Cybertruck, a to vo verzii „kandidát na výrobu“, ukázal aj Elon Musk, ktorý ho považuje za najlepší produkt Tesly, pričom zdá sa veľmi dbá na kvalitu jeho zostavenia.
Ako je u spoločnosti Tesla zvykom, aj model Cybertruck mešká. Všetko však nasvedčuje tomu, že prví zákazníci sa ho dočkajú tento rok. Minulý mesiac Tesla informovala, že v Giga Texas vyrobila prvý kus a že predprodukčné vozidlá testuje po celom svete, aby mohol byť model homologovaný.
V júli Elon Musk tiež povedal, že dodávky vozidla budú spustené tento rok a že masová výroba sa rozbehne budúci rok. Tesla pritom nešetrila superlatívmi na tento model, keď uviedla, že môže ísť o najunikátnejšie vozidlo za posledné desaťročia, ktoré prelomí viacero hraníc v technologickej a architektonickej oblasti, ako aj o prvý 4-dverový pickup, ktorý ponúkne dĺžku úložného priestoru cez 6 stôp (183 cm) pri celkovej dĺžke vozidla pod 19 stôp (5 790 mm).
A aktuálne Elon Musk povedal, že je to najlepší produkt v histórii spoločnosti Tesla. Dodal však, že ide o mimoriadne náročný produkt na výrobu, pretože sú na neprebádanom území. Podľa neho je to produkt, ktorý sa nepodobá ničomu inému. Aj z týchto dôvod má byť Tesla opatrná ohľadom oznámenia špecifikácií, ceny a dátumu dodania.
Musk tiež zdieľal fotografiu vozidla, ktoré označil ako „kandidáta na výrobu“, pričom si v ňom podľa vlastných slov zajazdil.
Just drove the production candidate Cybertruck at Tesla Giga Texas! pic.twitter.com/S0kCyGUBFD
— Elon Musk (@elonmusk) August 23, 2023
Nadštandardný dôraz na kvalitu „lícovania“?
Aktuálne sa na na fóre CybertruckOwners objavilo znenie údajného e-mailu Elona Muska adresovaného zamestnancom Tesly, ktorý sa týka elektrického pickupu Tesla Cybertruck. V ňom má šéf Tesly prízvukovať, že kvalita zostavenia Cybertrucku musí byť na extra vysokej úrovni.
Ako dôvod má uvádzať, že v prípade tohto modelu je akákoľvek rozmerová odchýlka veľmi viditeľná, keďže Cybertruck je z lesklého kovu s prevažne rovnými hranami. Požaduje preto, aby diely pre vozidlo boli vyrobené s presnosťou pod 10 mikrometrov (mikrometer = 1 milióntina metra) a tolerancie boli špecifikované v jednotkách mikrometrov.
A mal dodať: „Ak je to možné v prípade Lega a plechoviek od sódy, ktoré sú veľmi lacné, dokážeme to aj my.“
DOPLNENÉ:
— Elon Musk (@elonmusk) August 24, 2023
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck by mohla byť lacnejšia ako konkurent od Fordu, naznačil Musk. A čo jej dojazd?
Tesla Cybertruck mohla vyzerať úplne inak, ukazujú skoršie návrhy. Čo rozhodlo o terajšej podobe?
Nová „špionážna“ fotografia interiéru Tesly Cybertruck nás vracia späť
ODBER NOVINIEK
27 komentárov
Estetický dojem z Cybertrucku u mňa nenapraví ani lícovanie na nanometre! Jeho vzhľad mi pripomína splnený sen chudobného indického klampiara-všeumelca, ktorý si z materiálu autovrakovišťa vykúzlil karosériu Lamborghini. Nič na tomto dojme nezmení ani tá najvyspelejšia technika pod jeho plechmi ……..
Kúp si trabant.
Alebo iný plastovo-poplastovaný dizajnový skvost napr. MB GLS r.2023.
A neotravuj slušných ľudí.
to som mu chcel aj na napisat, ale nie tak slusne 🙂 sedlak ostane sedlakom cely zivot… on to tu uz doklepe v nejakej 1.9 TDI chrochtavke…
Drahí moji slušní, ospravedlňujem sa, že som sa dotkol vašich hračiek ….
Šak sa ukáž, aký si borec a krásavec popri tom Cybertrucku!
P.S. Rád by som vás dvoch videl vyfotených pred vlastným Cybertruckom v TESLA Magazíne!
ty mas teda chutky….
Šak sa ukáž, aký si borec a krásavec popri tom Cybertrucku!
ty sa odfot pri svojej octavii dilino…
A ty sa vyfoť v červených trenírkach s pionierskou šatkou na krku opretý o drevenú kolobežku !!!!
Tak sme si vynadali, a nič tým nevyriešili! Neviem, prečo sem pletieš Octaviu! Čo má Octavia a jej majitelia s dizajnom Cybertucku spoločné?! Nik sa za Octaviu nemusí hanbiť! Je to auto ako mnohé iné, a ja ju mimochodom nemám! …….
Muska zase perli. Ze najunikatnejsie auto za posledne desatrocia. Mozno akurat tak v skaredosti.
Aj ty by si perlil, ale asi nemáš na čom, tak len Muške závidíš! 🙂 …….
P.S. Keby nemal dostatok sebavedomia, a veľkohubo nesníval, tak by dnes sotva bola TESLA!
FK ty si urcite este nevytiahol paty zo svojej rodnej deniny…
urcite si na omyle 😀
ked ma ta naj-unikatnost spocivat v tom divnom dizajne a dlhemu uloznemu priestoru, tak tym na mna dojem neurobil.
Ak by to mala byt nejaka nova prevratna technologia, tak by som ju cakal aj v novej tesle 3, ktora spolu s Ypsilonom taha firmu. A tym padom prave tu treba teraz propagovat a castovat naj naj vyrazmi.
Preto mi ta unikatnost vychadza cisto len na ten dizajn, ale v tomto nesuhlasim s muskom. Za poslednych 30 rokov som uz videl aj uletenejsie a skaredsie auta ako cybertruck. Napriklad multipla.
Používaš len „otrepané frázy“ a urážaš iných! Pritom nemáš žiadne vlastné názory a argumenty!
nechapem ako si prisiel k tym zaverom. chapem iba to, ze ta moj prispevok uraza.
Nie, nie! To myslím toho, čo Tebe píše: „FK ty si urcite este nevytiahol paty zo svojej rodnej deniny…“
To, čo mu potom píšeš na to Ty predo mnou je Tvoj názor na Cybertruck, a to je O.K., a s mnohými faktami plne súhlasím!
Musk detom zo skolky zobral vykresy aut ?
je to ako ked v simpsonovcoch dali homerovi navyhrnut auto. presne takata uletenina z toho bola.
Odkaz: „https://…jpg“
Je to nádherné auto. Konečne inovácia v dizajne.
konecne niekto normalny 😉
Kdéééééée?!!!!!! 🙂
Takže Tesla nám tu ide vnútiť dizajnový odpad, pod rúškom elektroauta….
Grc
To zasa bude šoférov s „kompenzátorom“. 😀 Tesle ako firme celkom fandím. To, čo vložili do vývoja tohto vehiklu mali radšej vraziť do vývoja nejakého fajn SUV, konečne by nejaké bolo aj od Tesly, niečo vo veľkosti Kodiaqu, EV5-ky, Q8 e-trona, a im podobných s účinnosťou Tesly. A nie takúto veľkú kravu. Do Ameriky sa to vlastne aj hodí, tam sú pick-upy veľmi obľúbené autá, ale do Európy, neviem načo sa sem ťahajú takéto veľké autá. I keď, nie je ešte isté, či sa to aj sem dostane. Ale predpokladám, že si to niektorí jedinci aj sem navláčia. Po technickej stránke je Cybertruck možno fajn, ale čo sa dizajnu týka, keď už silou mocou pick-up, radšej mohli ísť do niečoho ako Rivian, Ford F-150, niečo podobné. Škoda toho pokazeného dizajnu.
Vidíš, ja to furt hovorím, a pozri na tých našich „Kokompenzátorov“ !!! 🙂
Myslim ze do europy sa nebude dovazat. Myslim ze v europe nedostane homologizaciu koli rozmerom.
Za mna skoda, nech si kupi kazdy co chce. Nikomu nezakazujem Fiat Multipla a ani Ochcavku.
Ak hladas vatsie SUV od Tesly ako je Y tak je tu Model X. Dostatocne velky, efektivita Tesly s brutalnym vykonom
Myslim si ze si to vystihol, ak sa ti paci Rivian, alebo F150 Lithning tak je zbytocne aby Tesla robila to iste. Nedava to zmysel, ak sa ti pacia nie je co riesit.
Ani od Audi nechcete aby robilo design rovnaky ako Opel. Naco by to Audi robilo? 🙂
Design Cybertrucku je aj funkcny a nie len reklama, koeficient odporu ma lepsi ako klasicke pick-up. Takze ak hladate efektivitu, tak ruka v ruke s efektivitou ide nestandardny design.
Niekomu sa pacia velke, niekomu chude, inemu vysoke a dalsiemu nizke, nevidim dovod osocovat niekoho za to co sa mu paci a teda aj design by nemal byt dovodom na urazky.
Pravdepodobne to bolo asi na mňa. Ja nikoho predsa neosočujem. Práveže Tesla SUV-čka nemá. X-ko je skôr rodinné auto. Mňa neskutočne iritujú na tom aj tie bezrámové dvere. Ale inak je X-ko naozaj super auto. Y-ko je tiež super. Len to isté ako pri X-ku, vadia mi bezrámové dvere. A tá sklenená strecha ma tiež celkom štve. Radšej by som mal možnosť výberu pevnej strechy, alebo aspoň panoramatickú, z časti otvárateľnú (takto to nemá význam pre mňa), zatieniteľnú zasúvacou roletou. Áno, možno by to dvihlo cenu, ale je to praktickejšie. Osobne sa mi pick-upy nepáčia, som SUV-pozitívny. Len som reagoval na ten dizajn Cybertrucku. A čo sa dovozu do Európy týka, tak je mi jedno, kto s čím jazdí, je to každého vec. Len ma celkom irituje, keď sa niekto nase.ie na parkovisko a zaberie zbytočne dve miesta nejakou veľkou kravou. Prípadne to postaví nejako naprieč, len aby mu niekto neoškrel plechy. Obyčajný arogantný je.ko. Ale to sú chopní spraviť aj so Smartom. 😀 Zase to nechápte tak, že som proti nejakému autu. Proste som len napísal, čo si myslím. Ono, osobne sa mi páčia celkom aj veľké SUV, ako EV9-ka, EQS SUV, X7, EX90,… . Pre rodinu ako stvorené. Ale kvôli praktickosti by som bral skôr menšie, EV5, Sportage, Kodiaq, Q8 e-tron, … . Takto, Teslu ako firmu ako takú obdivujem za to, čo sa jej podarilo, ostatným výrobcom vozidiel sa o tom môže len snívať. Ale, neskutočne mi vadí na Tesle, teda na automobilkách celkovo, to až prehnané tlačenie na nejakú autonómiu. Ak si kúpim auto, chcem ho šoférovať ja a určite sa nebudem spoliehať na počítač. Ako asistentov to beriem, je to výborná pomoc. ale ako autopilota to nechcem ani bohovi. Ale beriem, ak dokáže auto samé zastaviť na bezpečnom mieste a privolať pomoc, to je super. Osobne by mi vadila aj neprítomnosť zapínacieho tlačidla v aute (niečo ako spínacia skrinka pri spaľováku). Auto sa mi má zapnúť až vtedy, keď to uznám za vhodné, nie aby sa mi zapínalo, keď doň vleziem a vypínalo, keď vyleziem. Je x prípadov, keď idem do auta a nechcem nikam ísť. načo mi bude zapnuté, alebo naopak, keď vyleziem z auta, nie je nutné, aby sa hneď vyplo. Našťastie sa niektoré automobilky toho tlačidla ešte nezbavujú.