Skutočne hrdzavejú nové Tesly Cybertruck po daždi?

8

Mediálnym svetom sa aktuálne šíria správy, že vozidlá Tesla Cybertruck, ktorých karoséria je podľa spoločnosti Tesla vyrobená z nehrdzavejúcej ocele, hrdzavejú po daždi. Skutočne Tesla po rokoch testovania uviedla na trh vozidlo, ktoré hrdzavie krátko po dodaní?

Čo je to za materiál?

Karoséria elektrického pickupu Tesla Cybertruck je vyrobená zo špeciálnej nehrdzavejúcej ocele. Spoločnosť Tesla pred rokmi uviedla, že konštrukcia Cybertrucku prináša maximálnu možnú odolnosť a ochranu cestujúcich, pričom sa po konštrukčnej a materiálovej stránke nedalo použiť nič lepšie.

A to aj vďaka materiálu „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“, čo je špeciálna kalená a podľa Tesly aj „nepriestrelná“ nehrdzavejúca oceľ, ktorá bola v tom čase základom pre vyvíjanú vesmírnu loď Starship od ďalšej Muskovej spoločnosti SpaceX.

Cca pred rokom bol zverejnený patent Tesly „Ultra-tvrdá oceľová zliatina spracovaná za studena“, ktorý naznačoval, že Cybertruck bude napokon vyrobený z inej nehrdzavejúcej ocele, čo následne potvrdil aj Musk. V spomínanom patente sa pritom uvádza, že Teslou vyvinutá špeciálna oceľ je „vhodná na vonkajšie časti karosérie vozidla“, že je odolná voči preliačeniu, poškriabaniu a „jamkovaniu“ a že zároveň nebude vyžadovať použitie ochranného prostriedku proti korózii.

Možné vysvetlenie „hrdzavenia“

Podľa mnohých mediálnych správ má Tesla Cybertruck hrdzavieť krátko po dodaní, a to v dôsledku dažďa. Tieto správy sa pritom odvolávajú na fotografie niektorých majiteľov, na ktorých je vidno škvrny pripomínajúce hrdzu / koróziu.

Samozrejme, tí ktorí „chcú“ veriť tomu, že Tesla po rokoch testovania uviedla na trh vozidlo, ktoré začína hrdzavieť krátko od výroby, tak o tom aj tak informujú. Ostatní, napr. aj MotorTrend, sa zamysleli nad možnými dôvodmi týchto škvŕn. A zdá sa, že najpravdepodobnejším vysvetlením je „železničný prach“.

Teda kovový prach, ktorý vzniká trením kolies vlaku o koľajnice. Ten sa pritom môže dostať na autá zrejme najmä počas prepravy po železnici či pri jazde popri železničných tratiach. Ako vysvetľuje hlavný inžinier pre vývoj modelu Cybertruck Wes Morrill, „nerez“ je reaktívna a „voľné železo“, ktoré sa na nej usadí, hrdzavie (poznámka: hrdzavenie „železničného prachu“ zrejme urýchľuje spomínaný dážď). A dodáva, že je to len povrchové znečistenie, ktoré sa dá jednoducho odstrániť.

Zrejme vyššie nároky na údržbu

Vyzerá to tak, že majitelia elektromobilu Tesla Cybertruck, ktorí si potrpia na čistý vzhľad karosérie a budú sa chcieť vyhnúť skutočnej korózii (poznámka: ani tzv. nehrdzavejúca oceľ nie je 100-% a večne odolná voči korózii), budú mať s jeho údržbou viac práce ako v prípade konvenčných vozidiel.

Zdá sa totiž, že povrch Cybertrucku je „magnetom“ na viditeľné nečistoty. A čo je dôležitejšie, ako informuje Electrek, Tesla v manuáli k Cybertrucku odporúča „okamžite odstrániť korozívne látky, ako sú mastnota, olej, vtáčí trus, živica zo stromov, mŕtvy hmyz, dechtové škvrny, cestná soľ, priemyselný odpad a podobne“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V EÚ sa predáva Tesla Cybertruck, ktorá má byť legálna na našich cestách. Stojí majland
Tesla Cybertruck bude vedieť plávať, potvrdil Musk. A potvrdilo sa aj bezdrôtové nabíjanie áut
Top Gear a ďalší otestovali Teslu Cybertruck. Okrem hodnotenia ponúkajú aj nové informácie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Nehrdzavejúcich ocelí je mnoho druhov. Asi najodolnejšia je tzv. chirurgická oceľ, z ktorej sa vyrábajú aj šperky.
      Ale napr. povrch vodovodnej batérie hrdzavie už vplyvom kyseliny soľnej (prosím neskúšať !!!).
      Táto korózia ale nemá klasickú farbu hrdze („ako líška „) ale je šedej až takmer čiernej farby podľa rozsahu „napadnutia“.

      • Nehrdzavejúcich ocelí je mnoho druhov. Asi najodolnejšia je tzv. chirurgická oceľ, z ktorej sa vyrábajú aj šperky.
        Ale napr. povrch vodovodnej batérie hrdzavie už vplyvom kyseliny soľnej (prosím neskúšať !!!).
        Táto korózia ale nemá klasickú farbu hrdze („ako líška „) ale je šedej až takmer čiernej farby podľa rozsahu „napadnutia“.

  1. Sklamanie.
    Malo to byt neznicitilne, bezudrzbove auto.
    Neobstoji ani tvrdenie poletavej hrdze. Ak chceli poriadne auto tak ho mali vyrobit, nie len marketing.
    Verim ze sa technologie zo Cybertrucku dostanu aj do mensich modelov. Napr.: 800V bateria, 48V system a dalsie.

    • Cybertruck sa mi „od narodenia“ zdá byť automobilový dinosaurus! A inak, kolega sa mýli! 800V a 48V nie sú novinky, ktoré prináša Cybertruck. 800V architektúru batérie maju aj iní výrobcovia, a do budocnosti s ňou počítame ako s novým štandardom, a o 48V autoelektrike, ktorú už používajú mnohé mildhybridy, sa uvažovalo desiatky rokov v minulosti, len sa nenašlo dost odvážnych a bohatých na tento čin.

      • ale pre Teslu je 800V novinka. Ano 800V pouzivaju uz iny vyrobcovia ale u Tesly je to premiera.
        48V priniesla Tesla ako prva. Je rozdiel mild hybrid na 48V (to je uplne sialenstvo a hamba Toyoty a dalsich, spravit 20kW hybrid pri 48V to je cca 400A, neboli pri zmysloch ked to navrhli, ale systemove napatie v aute maju 12V, dokomca maju 12V olovenu bateriu) a cely system 48V. Cybertruck nema 12V systemove napatie, radio, svetla, vsetka elektronika okrem motorov je napajana 48V.
        Dufam ze Tesla prejde aj v mensich modelich na 800V vo vysokonapatovom okruhu a na 48V v nizko napatovom okruhu.
        Nizsie straty nizsia vaha elektroniky a kablov v aute.

Pridajte komentár