Pri pohľade na prototyp Tesly Cybertruck viacerých iste napadlo, že ten by mal zrejme problém s homologizáciou podľa noriem EÚ. A to paradoxne kvôli bezpečnostnej stránke, čo potvrdil aj expert na túto oblasť.
Elektromobily Tesla Model 3, S a X patria podľa mnohých štandardizovaných bezpečnostných testov, vrátane Euro NCAP, k najbezpečnejším automobilom na svete. A zdá sa, že Tesla Cybertruck by mohla byť ešte bezpečnejším vozidlom z hľadiska ochrany posádky.
A to vďaka „exoskeletonu“, ktorý je vyrobený zo špeciálnej „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“ ocele. Z tohto materiálu pritom vzniká aj vesmírna loď od SpaceX, ktorá má letieť na Mars. Tesla tvrdí, že prináša maximálnu možnú odolnosť a ochranu cestujúcich, pričom nič lepšie sa nedalo použiť.
Ani to však nemusí stačiť na to, aby Tesla Cybertruck splnila bezpečnostné štandardy EÚ. Možno práve naopak, tento super-pevný materiál by mohol byť prekážkou pri získavaní európskej homologizácie, ak by pickup od Tesly prišiel do Európskej únie v súčasnej podobne.
Zásadné zmeny kvôli chodcom
Podľa experta na automobilové štandardy EÚ, Stefana Tellera, ktorý pracuje pre nemeckú bezpečnostnú organizáciu SGS-TÜV, musí Cybertruck podstúpiť „zásadné zmeny základnej štruktúry, pretože odporuje európskej bezpečnostnej filozofii,“ uvádza Forbes.
Teller pritom hovorí, že problémom je ochrana chodcov a cyklistov. „Nárazník a kapota musia absorbovať energiu, aby chránili chodcov, čo je štandard, v rámci ktorého by Cybertruck zlyhal,“ dodal pre nemecký magazín Automobilwoche.
Tesla však nie je včerajšia a určite dobre pozná európske bezpečnostné štandardy. Rezervácie modelu Tesla Cybertruck sú dostupné aj pre jednotlivé európske trhy, čo nasvedčuje tomu, že radikálny pickup sa chystá aj do krajín EÚ. Minimálne v prípade európskej verzie tak môžeme očakávať zmeny.
Sme pritom veľmi zvedaví, ako sa Tesla popasuje s ochranou chodcov, keďže základ prednej časti Cybertrucku je vďaka spomínanému exoskeletonu z „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“ ocele určite veľmi pevný. Škoda, že Teller nekonkretizoval aj kategóriu vozidiel, v rámci ktorej podľa neho aktuálny Cybertruck nespĺňa normy EÚ. Veď Tesla môže kvôli svojej predpokladanej vysokej hmotnosti patriť „inde“ ako bežné autá, čo by mohlo teoreticky znamenať aj iné bezpečnostné normy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Teslu Cybertruck bude treba mať „vyššie“ vodičské oprávnenie
Tesla Cybertruck je z rovnakého nepriestrelného materiálu ako vesmírna loď SpaceX
Tesla Model 3 dosiahla v bezpečnostných testoch Euro NCAP výnimočné výsledky
5 komentárov
„Preklep najbespečnejšim to skorej .
Vďaka za upozornenie.
Kedze bude vazit cez 3,5t bude to kategoria nakladnych aut. Nemyslim ze nakladne auta v tejto kategorii su nejak ohladuplne voci chodcom z ich tehlovo tvarovanou kabinou. A keby sa aj porovnaval s osobnymi autami, vadilo by moc keby dostal len 2, alebo 3 hviezdicky z 5?
Chcú zvyšovať bezpečnosť a narážajú na samé blbosti… Aj keby také veľké auto vyrobili z hliníka by zabilo chodca…
HUMMER H1 taktiež presahuje 3.5t a potrebujete na to VP. skupiny C, H2 už ne…
Kokos, dneska ma akurát nasral takýto pán všade som bol všetko videl, ako tento čo ja viem kto Nemec…
Áno presne kvôli takýmto menej šikovným ľuďom potrebujeme takéto pravidlá, ktorý mudrujú a keď pôjde do tuha tak reflexy majú v riti a hľadajú si ruky ktoré majú schované vo vačku…
staci aby sa dodrzovalo jednoduche pravidlo, resp. dve: ja ked idem s autom po chodniku, tak si budem davat kurva pozor na chodcov, a ocakavam, ze ked chodci vkrocia na cestu, mimo prechodu, tak nech si davaju kurva pozor, aby ich nezrazilo auto, bodka