Dizajn Tesly Cybertruck je podľa dizajnéra Renaultu dokonalý

2

Mnohí si mysleli, že predstavený elektrický pickup Tesla Cybertruck je vtip a čakali na skutočné vozidlo. Aj na základe ďalších reakcií sa pritom dá povedať, že netradičný „sci-fi“ dizajn tohoto vozidla je vo všeobecnosti kontroverzný. Čo si však o ňom myslí profesionál z automobilky Renault?

François Leboine, vedúci divízie koncepčných vozidiel koncernu Renault, hovoril v rámci videokonferencie s austrálskymi novinármi aj o dizajne elektromobilu Tesla Cybertruck, píše portál Tesmanian. Netradičný pickup je pritom najobľúbenejším produktom Elona Muska, za ktorým stojí Tesla.

Ikonický dizajn

Podľa Leboinea je Cybertruck ako dizajnové cvičenie. To má byť pritom dokonalé a vedie k tomu, že sa stáva ikonickým. „Ikonickosť“ má pritom znamenať, že je okamžite rozpoznateľný a oddeliteľný od zvyšku sveta. A k dosiahnutiu toho nemá byť lepšia cesta, ako je nekomplikovaný a zjednodušený dizajn.

Dodáva, že v modeli Tesla Cybertruck je „niečo brutálne“ a priznáva, že by sa takéto niečo zrejme neodvážil urobiť. Odrádzajúce a limitujúce by pritom pre neho bolo množstvo batériového materiálu, výkonu a hmotnosti. A to aj preto, že vychádza z európskych tradícií. Avšak čo sa týka čistej architektúry, hovorí, že tú miluje.

O pickupe Leboine len sníva

Vedúci divízie koncepčných vozidiel koncernu Renault tiež hovorí, že by veľmi rád navrhol veľký pickup. Podľa neho je to starý sen dizajnérov, najmä ak ide o Európanov, pretože dizajnéri majú potrebu navrhovať veci, ktoré nikdy predtým nerobili.

Leboine je však realista, a tak prácu na vozidle typu pickup nevidí v rámci automobilky Renault reálne. Obzvlášť nie teraz, keď čelia veľkým post-pandemickým výzvam a musia sa sústrediť na najdôležitejšie vozidlá a trhy.

Ide teda o veľmi zaujímavý názor od profesionála, ktorý je v protiklade s tvrdeniami mnohých odporcov z radov bežných motoristov. Ako pritom vieme, dizajn Cybertrucku je najmä o funkčnosti.

Bol totiž navrhnutý s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku a možnosti tvarovania jeho exoskeletonu z „raketového“ materiálu Ultra-hard 30X Cold-Rolled, ktorý nie je možné lisovať, ale len s námahou ohýbať. Riešenie konštrukcie vozidla pritom podľa experta Sandyho Munra prináša veľmi nízke výrobné náklady.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako sa jazdí v Tesle Cybertruck podľa automobilového fanatika Jaya Lena?
Slovenský dizajnér Škody hovorí o zmenách dizajnu vplyvom elektrifikácie
Tesla Cybertruck vraj prekonala Model 3 v počte rezervácií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Je famózní, jen pro nás v Evropě příliš velký. Je však faktem, že menší by asi začal vypadat trochu jako karikatura sama sebe. Navíc, kdyby navrhli klasický „F150“, tak by to nikoho nezaujalo a museli by dát peníze do reklamy, takto je to auto reklama sama na sebe. Nemuseli za inzerci dát ani dolar.

Pridajte komentár