Autor novej biografie o Elonovi Muskovi poodhalil pozadie kontroverzného dizajnu elektrického pickupu Tesla Cybertruck, ako aj viaceré skoršie dizajnové návrhy či vozidlá, ktoré mohli byť inšpiráciou.
V podobnom období sa chystajú na trh elektromobil Tesla Cybertruck a nová biografia o Elonovi Muskovi od Waltera Isaacsona. A v podobnom období ako spoločnosť Tesla oznámila vyprodukovanie prvého Cybertrucku, Isaacson zverejnil úryvok zo svojej knihy, ktorý sa venuje tomuto netradičnému elektrickému pickupu. A pripojil k tomu aj fotografiu (viď titulok), ktorá ukazuje nielen skoršie návrhy Cybertrucku.
Walter Isaacson v zverejnenom príspevku popisuje aj moment, kedy bola vyhotovená publikovaná fotografia. Na základe toho vieme, že Elon Musk a šéfdizajnér spoločnosti Tesla Franz von Holzhausen skúmajú viaceré tabule, na ktorých sa okrem iného nachádza jeden z najpredávanejších pickupov v Severnej Amerike, Chevrolet Silverado.
Muskov jednoznačný príklon k futurizmu
Na tabuliach sa tiež nachádzali obrázky vozidiel z videohier a sci-fi filmov s retro až futuristickým vzhľadom či elegantným až hranatým dizajnom. Musk sa pri pohľade na návrhy modelu Tesla Cybertruck podľa Isaacsona zjavne prikláňal k tým, ktoré mali futuristický „cyber“ vzhľad. Povedal pritom „buďme odvážni“ a „prekvapme ľudí“.
Musk počas rozhodovania citoval svojho syna
Isaacson tiež uvádza, že vždy, keď niekto ukázal na konvenčnejší dizajn, Musk sa voči tomu ohradil a ukázal na vozidlá z videohry Halo, upútavky na pripravovanú hru Cyberpunk 2077 alebo vozidlá z filmu Blade Runner. Musk pritom opakovane citoval otázku jeho autistického syna Saxona: „Prečo budúcnosť nevyzerá ako budúcnosť?“ A Musk napokon dizajnérskemu tímu povedal: „Chcem, aby budúcnosť vyzerala ako budúcnosť.“
Náhradný plán
Následne sa ozvali hlasy, podľa ktorých sa vozidlo s príliš futuristickým dizajnom nebude predávať. Musk na to podľa Isaacsona reagoval slovami, že mu je to jedno, že nebudú robiť tradične nudný pickup a že chce niečo, čo bude cool. Musk potom dodal, že konvenčnejší pickup môžu urobiť neskôr, ak by bol odvážny dizajn problém.
Takže v tom momente bolo rozhodnuté, že Tesla Cybertruck bude mať netradičný futuristický dizajn. A Isaacson následne popisuje, ako prišlo k jeho konkrétnejšiemu vzhľadu. Elon Musk sa skrátka jedného dňa rozhodol, že elektrický pickup od Tesly bude vyrobený z nehrdzavejúcej ocele. A to v podstate „donútilo“ dizajnérsky tím k extra hranatému tvaru karosérie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck
Nová „špionážna“ fotografia interiéru Tesly Cybertruck nás vracia späť
Tesla Cybertruck bude vyrobená z nového patentovaného kovu – zrejme nepriestrelného
Dizajn Tesly Cybertruck je podľa dizajnéra Renaultu dokonalý
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
BMW v minulosti (viac ako 30 rokov dozadu) zvládlo lisovanie tvrdého zle ťažného anticora, a vyrobili „klasickú karosériu! Problém bol v tom, že prvo-kupujúci nechcel priplácať za drahé anticoro, lebo aj tak menili auto po roku či dvoch za nové! Elon mohol kúpiť technológiu od BMW, a Cybertruck mohol byť aj futuristický, aj krajší !
Nechcem vŕtať, ale ak by to bolo také jednoduché ako opisuješ, tak by to robil hocikto.
Realita je poľa mňa na toľko zložitá, že tvoje tvrdenie je ničím nepodložená hlúposť. Základ pre tvrdenie, aby si mohol také niečo tvrdiť, je zloženie ocele ktoré používa Tesla a aké použilo BMW.
Tvrdenie že presne to čo robí Tesla na Cybertrucku robilo BMW pred 30 rokmi je pohlaď laika, ktorý nikdy nevidel BMW z nehrdzavejúcej ocele a Teslu Cybertruck len na obrázku 😀 , ale hlavne, že nápise „wow“ informáciu, ktorá ma akože dehonestovať Teslu.
Takto sa pretláčajú dezinformacie. Stokrát omieľaná lož sa stane medzi hlupákmi pravdou.
Ahoj PIPO! Je to seriózna informácia! BMW bolo vtedy pripravené anicorové karosérie vyrábať. Presné zloženie zliatiny bolo samozrejme utajené, tak ako aj technológia lisovania. Pravdepodobne aj patentované! Auto bolo vtedy vystavené na veletrhu, alebo inej výstavnej akcii! A ja som ho vtedy videl v časopise Svět motorů. Ako som už uviedol, zavedenie do výroby skrachovalo na nezáujme kupujúcich priplatiť za „nekonečnú“ životnosť“ nehrdzavejúcej karosérie!
Ja nepíšem, že je to jednoduché, a že by to tak mohol robiť každý, ale že to BMW vtedy zvládlo na slušnej úrovni! Anticorová karoséria BMW bola tvarovaná, tak ako všetky vtedajšie modely, a bola bez lakovania! Videl si už niekedy ikonický anticorový De Lorean DMC-12?! Neviem, prečo píšeš o nepodloženej hlúposti! Niečo Ti uniklo! Pozri si viac o veci, a potom mi napíš zrelšie stanovisko! Čau! ….
PS. Našiel som na internete vyobrazené BMW 2800 CS z roku 1970! Pokusov s anticorovou karosériou však bolo v minulosti viac. Pre nikoho to nebolo jednoduché, skôr technicky náročné a príliš drahé!
Inak som si to ani nepredstavoval. Proste prišiel Musk a povedal že to bude takto a z antikoru a že ho to nezaujíma,že sa to nebude predávať. Dosť sa zmenil, je nadutý, ignorantský a tvrdohlavý. Každý musí nejako skončiť.
Ak by Elon Musk nebol taký, aký je, nedosiahol by to čo dosiahol, nebolo by nič s toho čo dokázal, a nebolo by ani čo na jeho práci kritizovať !!! 🙂
Zmienkou o anticoro karosérii BMW som len chcel poukázať na to, že boli a zrejme dodnes zostali technológie ako anticoro plechy nielen ohýbať ale aj tvarovať …..