Čo si myslia o kontroverznej Tesle Cybertruck traja oslovení dizajnéri?

39

Jednou z dôležitých požiadaviek Elona Musk na dizajn modelu Tesla Cybertruck bolo, aby nevyzeral „nudne“ ako súčasné pickupy. Zdá sa, že to sa podarilo, avšak vzhľad vozidla je možné označiť za kontroverzný. Čo si o ňom myslia traja dizajnéri, ktorých oslovil Business Insider.

Svoj názor na elektrický pickup Tesla Cybertrick vyjadrili Paul Snyder – vedúci katedry dopravného dizajnu na Detroitskej vysokej škole kreatívnych štúdií, Matteo Licata – bývalý automobilový dizajnér a profesor histórie dizajnu na talianskej univerzite IAAD a Geoff Wardle – bývalý výkonný riaditeľ oddelenia dopravných systémov a dizajnu na kalifornskom ArtCenter College of Design.

„Hrozivý“

Paul Snyder uviedol, že Cybertruck ešte nevidel naživo, ale podľa neho vyzerá hrozivo a nie je to niečo, čo by navrhol alebo si kúpil. Podľa neho je tento model niečím ako vztýčeným prostredníkom pickupom z Detroitu (čiže tradičným americkým vozidlám tohto typu), ako aj tým, ktorí si chcú kúpiť konvenčne vyzerajúci pickup.

„Škola brutálneho dizajnu“

Matteo Licata ocenil odvahu spoločnosti Tesla z hľadiska porušenia noriem. Podľa neho však prevedenie minulo cieľ. A dodal, že Tesla Cybertruck odkazuje na školu automobilového dizajnu, ktorá je charakteristická lo-fi estetikou a brutálnym dizajnom pripomínajúcim origami autá a ktorá vytvorila modely ako DeLorean DMC-12 a Lotus Esprit.

tesla cybertruck

Zdroj fotografie: Tesla

„Primitívny a možno nadčasový“

Geoff Wardle zas hovorí, že dizajn Cybertrucku ho neohúril, pretože vozidlo vyzerá primitívne. Na druhej strane chápe, o čo sa Tesla snažila. Podľa Wardlea môže byť tento elektrický pickup populárny medzi „Muskovou vernou fanúšikovskou základňou“, ak sa ho podarí vyrobiť dobre z hľadiska lícovania a povrchovej úpravy, čo nemusí byť vôbec ľahké vzhľadom na nezvyčajný dizajn.

Bývalý automobilový dizajnér ale dodáva, že jednoduchý a čistý „LEGO“ dizajn Cybertrucku by mohol byť nadčasový. A zároveň kontroverzný po celé desaťročia.

tesla cybertruck

Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla

Z uvedeného vyplýva, že Tesla Cybertruck si spomínaných 3 dizajnérov nezískala po stránke vzhľadu. Rozhodne nie tak, ako napr. už dávnejšie dizajnéra z automobilky Renault, Francoisa Leboinea, ktorý ohľadom dizajnu tohto pickupu dokonca použil výrazy ako „dokonalý“ či „ikonický“.

Každopádne, najdôležitejšie bude, či si Cybertruck získa zákazníkov. A to určite nielen po stránke dizajnu. Odhadovaný počet rezervácií pritom naznačuje, že tento model má zatiaľ potenciál na veľký úspech. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck mohla vyzerať úplne inak, ukazujú skoršie návrhy. Čo rozhodlo o terajšej podobe?
Musk ukázal Cybertruck vo verzii „kandidát na výrobu“. Má to byť najlepšia Tesla
Nová „špionážna“ fotografia interiéru Tesly Cybertruck nás vracia späť
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

39 komentárov

  1. nazor sudruhov dizajnerov ma vobec, ale ze vobec nezaujima… cakam kedy sa dostanem na radu s mojou rezervaciou a potom si ho budem uzivat… a nejake blbe kecy degesov na tom nic nezmenia…

    • A prečo nazývaš ludi s inym názorom degesšmi? Rovnaký názor sme museli mať za socíku a ten je už za nami. Furt len agresia v diskusiáh.

      • Cybertruck bude pravdepodobne nad 3500kg,cize bude treba C ko vodicak. Este som zvedavy na doloznost, ak bude cca 1 tona tak ste skoro na 5t A 5 ton so zrychlenim 3s na sto je vrazedna zbran, tuto mala uprednostnit Tesla radsej modeli 2.Ale ja viem, biznis su peňáze

        • Vláda Slovenskej republiky k 6.aprílu 2022 schválila novelu cestného zákona.
          Pri vodičských preukazoch skupiny B došlo k zvýšeniu maximálnej prípustnej hmotnosti vozidla zo súčasných 3,5 na 4,25 tony. Táto zmena sa ale týka výhradne vozidiel s alternatívnym pohonom, kam spadajú aj plug-in hybridy a elektromobily. Úprava jednoducho prihliada na to, že tento typ vozidiel je ťažší práve z dôvodu váhy, ktorú pridáva batéria či iná potrebná úprava.

          Vodičské oprávnenie skupiny B bude oprávňovať jeho držiteľa viesť aj motorové vozidlá do 4,25 t s pohonom na alternatívne palivá.

          Ministerstvo vnútra SR

        • takze uz len cakam, kedy sa dostanem na radu s mojou rezervaciou 😉 ci to budu 3, 4 alebo 5 rokov… aspon vychytaju zatial „detske chyby“ 😉

      • Rekord v pocte kudsov nie rychlosti. 🙂 Tazko sa ho preda 50mil ako Toyoty Corolla, alebo aj v ramci pickupov sa kvoli tomu rozporuplnemu designu zrejme nepreda 41mil ako Fordu F. Mozno nedosiahne ani cca 20mil ako Ford T alebo VW Chrobak.
        Ale par milionov sa urcite preda no rekord urcite netrhne. Uz len preto ze ho predbehne buduca TM2. 🙂

        • To čo sú za nezmysly…
          Akože keď použijem meno Corolla alebo Ford F a budem 50 rokov pod týmito menami predávať úplne rôzne autá, potom trhnem rekord.
          Navrhujem, aby sa všetky modely volali odteraz ALADIN.

      • Teraz webová stránka s názvom Cybertruck Owners Club tvrdí, že počet rezervácií prekročil 2 milióny. Stránka uvádza, že vytvorila databázu na základe informácií, ktoré im zaslali ľudia, ktorí urobili rezervácie, a že počet rezervácií podľa tejto databázy je 2 milióny 48 tisíc 487.

      • Hoci bol Cybertruck predstavený už v novembri 2019, Tesla ohlásila prvý úspešne vyrobený kus len nedávno. Ani takéto dlhé čakanie však neodradilo nedočkavých zákazníkov, ktorí zadávali jednu objednávku za druhou. Tesla mala ku koncu júla evidovať okolo 1.9 milióna predobjednávok, pričom počet objednávok sa aktuálne pohybuje okolo 2 miliónov. píše časopis Electrek.

        Cybertruck tak automobilke zarába aj napriek tomu, že u nich v garáži ešte nezaparkoval žiadny zákazník. Každá predobjednávka zahŕňa povinný poplatok 100 USD. V prepočte teda elektrický pikap zarobil už približne 200 miliónov dolárov.

        Dopyt po novinke je teda naozaj obrovský. Bohužiaľ, Tesla s ním nedokáže celkom držať krok. Súdiac podľa súčasných výrobných kapacít, môžu niektorí kupujúci čakajú na svoj vytúžený elektromobil 4 až 5 rokov. Mnohých to však zrejme neodradí. Cybertruck je predsa jedinečný elektromobil, ktorého dizajn a kapacity nemajú konkurenciu.

        „Chcem zdôrazniť, že Cybertruck má veľa nových technológií, naozaj veľa. Nevyzerá ako žiadne iné vozidlo, pretože nie je ako žiadne iné vozidlo.“ povedal Musk.

  2. dizajn a subjektívny názor nech už je história ,myslím ze dôležité budú technické parametre . Stále a nielen automobilový priemysel predáva dizajn a nie techniku pokrok inovácie nové technológie .

  3. Prerátané na peniaze:
    600 000 objednávok
    60 000 priemerná cena na kus?
    36 000 000 000 zatiaľ garantovaný obrat
    Čo páni „oslovený dizajnéri“, koľko ľudí ste „oslovili“ vy svojim dizajnom 🙂
    Alfaidioti… nie dizajnéri a ekonómovia

  4. Nechcem Vam skakat do usmevu, ale tie cisla nic neznamenaju, iba to kolko ludi je zvedavych a nema vkus ale iba chtic, aj by ma zaujimalo kolko sa ich uz predalo od toho 2019roku….

    • Zasiahla neviditeľná ruka trhu.
      Preto je ich toľko predaných.
      A uvidíme, ako dopadne vyspelá, nezávislá európa.
      Samozrejme nehovorím o Rusku a Bielorusku.
      Pán je totiž evidentne keinšmedke.

  5. Tak tento článok rozpúta živú diskusiu! Pre dizajnérov je toto auto ako falošný tón v hudbe! Ani mne sa dizajn nepáči, ale ho rešpektujem! Aj Citroën 2CV bol škaredé kačiatko a predával sa! O rok o dva si povieme viac o tom, kto mal viac pravdu!

  6. JUDr, MUDr, MVDr, PaeDr on

    Ľudia si nekupujú autá aké potrebujú, ale aké im budú iní závidieť..
    Ja si myslím že týmto je povedané všetko, celá podstata konzumného života našej plytkej spoločnosti

  7. Chlapci anonymni, kludne sa podpisujte. Stracam prehlad, kto je kto.
    A k CT, urcite je to kvalitny kopanec vsetkym standardom a zadubenym automobilkam bez odvahy i napadu. To nakoniec potvrdil aj pan mnohorocny dizajner.
    Ak sa to niekomu paci alebo nie, je cisto na nom.
    Rozhodne suhlasim s Norom, ze na dizajn a farbu postupne zacina prdet stale vacsi pocet ludi. Zaujima ich skor pokrok technologicky a tiez odvaha, co uz std.automobilky totalne stratili. A teraz draho zaplatia za svoje party, ktore organizovali namiesto tvrdej praci.

  8. Dizajn a praktickosť sa v dnešnej dobe dosť rozchádzajú. Na začiatku „Wou“, pri užívaní „Au“, tak by sa dal charakterizovať dnešný dizajn, zaujať a predať, pričom praktickosť je druhoradá. Dizajn často plytvá prostriedkami. Nedávno sme mali v meste navrhnutú zástavku MHD a pán dizajnér dal ako zábradlie lanká, samozrejme, do týždňa boli potrhané. A to nehovorím o parkoch a pod. pán dizajnér navrhne trasu a ignoruje známe vyšliapané trasy a po rekonštrukcii sa v podstate nič neporieši, všetko ostáva po starom, ľudia si vyšľapú novú cestu, dajú tam zábradlie a just ľudia ho obídu a vyšľapú si inú cestu.

  9. subjektivny nazor malej skupiny ludi…

    keby sa kazdemu pacilo len jedno auto, tak tu nemame konkurenciu ale jednu znacku, lebo by si tie ostatne nikto nekupil….
    niekto pocuva klasiku a niekto metal a niekto pop…
    niekto si kupi Cybertruck a niekto nie…a je uplne jedno, ci sa mi paci alebo nie

Pridajte komentár