Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck

4

Jednoduchý a zároveň futuristický „cyber-punk“ dizajn pickupu Tesla Cybertruck bol pre mnohých šokom. Predstavenie prototypu dokonca niektorí považovali za vtip, pričom čakali, že Tesla následne ukáže „skutočné“ vozidlo. Prečo Cybertruck vyzerá tak ako vyzerá a čo bolo jeho inšpiráciou, vysvetľoval šéfdizajnér Tesly.

Šéfdizajnér spoločnosti Tesla, Franz von Holzhausen, nedávno v rámci online podujatia čelil otázkam čínskych novinárov. A tí sa samozrejme pýtali aj na dizajn elektrického pickupu Tesla Cybertruck, ktorý môžeme na základe reakcií verejnosti označiť za kontroverzný.

Holzhausen uviedol, že Cybertruck bol veľkou výzvou. Pickupy majú byť podľa neho silné a odolné, pričom kvôli ich spôsobu využívania sú náchylné na poškodenie. Napríklad na preliačeniny, škrabance a opotrebenie. Preto sa rozhodli použiť nehrdzavejúcu oceľ, ktorá je oveľa odolnejšia ako konvenčné riešenia.

A čo tá inšpirácia?

Spomínané poňatie prinieslo obrovské výzvy, pretože použitá špeciálna oceľ sa veľmi ťažko formuje. „Exoskeleton“ vozidla nebolo možné vylisovať, vytvarovať sa dal len ohýbaním. A to je aj dôvod jednoduchých hranatých línií Cybertrucku. Každopádne jeho tvar nevznikol len náhodným ohýbaním „plechov“ a bol inšpirovaný aj bojovými lietadlami, povedal šéfdizajnér Tesly.

Portál Teslarati v tejto súvislosti upriamil pozornosť na podobnosť s „neviditeľným“ lietadlom Lockheed F-117 Nighthawk.

Dá sa chápať, že mnohým nie je Tesla Cybertruck pochuti, pretože dizajn je skrátka netradičný. Nové veci pritom môžu u ľudí vzbudzovať napr. aj podvedomú nedôveru. Môže v tom byť tiež rozdielne estetické cítenie. Každopádne niektorí profesionáli považujú dizajn Cybertrucku za dokonalý.

François Leboine, vedúci divízie koncepčných vozidiel koncernu Renault, na adresu tohto vozidla povedal, že ide o dokonalé dizajnové cvičenie, ktoré vedie k tomu, že sa stáva ikonickým. „Ikonickosť“ pritom spočíva v tom, že vozidlo je rozpoznateľné a oddeliteľné od zvyšku sveta. A k dosiahnutiu toho nemá byť lepšia cesta, ako navrhnutie nekomplikovaného a zjednodušeného dizajnu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla ukáže redizajnovaný Cybertruck o mesiac. V hre aj veľká „EÚ-verzia“
Tesla potvrdila obrovský záujem o Cybertruck. Európania si zrejme počkajú na 2. verziu
Tesla nerobila analýzu trhu ohľadom Cybertrucku. Mala však záložný plán

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Počul som vyjadrenie, že: „Je tak škaredý, až je krásny“! To moc na Cybertruck neplatí! BMW pred 30 – 35 rokmi
    vyrobili antikorovú karosériu. Zákazníci na nové autá BMW však nemali záujem o drahú večnú karosériu, lebo často menili autá za novšie a novšie. Možno by u BMW poradili, zdieľali technológiu, ako na lisovanie tvrdých plechov, a TESLA by mohla čo to „pustiť“ BMW z technológií BEV!!! :-)))

Pridajte komentár