Spoločnosť Tesla nedávno potvrdila, že očakávaný elektrický pickup Tesla Cybertruck odovzdá prvým zákazníkom 30. novembra. Stále však čakáme na špecifikácie sériového modelu, ako aj jeho ceny. V tomto období sa pritom objavili správy a náznaky ohľadom jeho hmotnosti (postačí „B-čko“?), dojazdu a ceny.
Postačí „vodičák“ skupiny B?
Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) nedávno zverejnil dokumenty, z ktorých podľa Insideevs vyplýva, že Tesla Cybertruck bude minimálne na začiatok dostupná v dvoj a trojmotorovej verzii. VIN dekodér má pritom tiež odhaľovať rozsah celkovej hmotnosti tohto robustné elektrického pickupu.
Cybertruck by mal patriť do dvoch hmotnostných kategórií v závislosti od verzie. Dvojmotorová verzia do americkej kategórie G, čo znamená rozsah celkovej hmotnosti (vrátane maximálneho možného zaťaženia) 3 629 až 4 082 kg a trojmotorová verzia do kategórie H s rozsahom 4 082 až 4 536 kg.
To by znamenalo, že ak dôjde k avizovanej úprave našej legislatívy (na základe zákonov EÚ), minimálne na 2-motorovú verziu by mohol postačovať „vodičák“ skupiny B, keďže maximálna prípustná hmotnosť pre vozidlá s alternatívnym pohonom sa má posunúť z 3 500 na 4 250 kg.

Zdroj fotografie: Elon Musk/X
Vďaka dokumentom NHTSA tiež získavame veľmi hrubú predstavu o možnej pohotovostnej hmotnosti pickupu Tesla Cybertruck. Ak platí pred rokmi sľubované maximálne užitočné zaťaženie tohto modelu, 1 588 kg, jeho hmotnosť by sa mala pohybovať v rozmedzí 2 041 až 2 494 kg, resp. 2 495 až 2 948 kg.
Čo dojazd?
Na fóre CybertruckOwnersClub sa objavil príspevok, ktorý veľmi hrubo naznačuje aj možný dojazd Tesly Cybertruck. Používateľ „CHC“ v ňom tvrdí, že testovací jazdec prototypu mu povedal, že dojazd vozidla je rovnako dobrý alebo lepší ako v prípade elektrického SUV Tesla Model X.

Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla
Presné čísla údajne nevedel uviesť, keďže jeho prototyp nemá uvádzať odhadovaný dojazd, ale len zostatkovú kapacitu batérie v percentách. Každopádne to teoreticky znamená, že jedna z ponúkaných verzií by mohla mať dojazd minimálne okolo 543 km WLTP (dojazd Modelu X Plaid na väčších 22″ kolesách), resp. 576 km WLTP (dojazd základného Modelu X na väčších 22″ kolesách).
Údajná cenovka (zrejme) top verzie
Na Twitteri/X sa objavil príspevok, v ktorom „anonym“ tvrdí, že mu Tesla ako držiteľovi jednej z prvých cca 500 rezervácií telefonovala ohľadom objednávky elektromobilu Cybertruck. Ponúknuť mu pritom mala dvoj a trojmotorovú verziu, pričom podmienkou malo byť aj priobjednanie príplatkovej verzie Autopilota/FSD.

Zdroj: Tesla
Tento anonym tiež tvrdí, že si vybral 3-motorovú verziu, ktorá bola necenená na 98 990 $ (cca 93 700 €) zrejme bez DPH. Túto informáciu by sme však brali s veľkou rezervou. A zrejme sa netreba ľakať, ak by aj bola pravdivá. Išlo by totiž zrejme o cenu top variantu (neskôr avizovaná 4-motová verzia bola zdá sa zrušená) z prvej várky, v rámci ktorej bude chcieť Tesla čo najviac zarobiť alebo čo najviac minimalizovať straty z predaja prvých vozidiel, ktorých jednotkové výrobné náklady sú bežne podstatne vyššie ako neskôr po rozbehnutí masovej výroby.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck by mohla byť lacnejšia ako konkurent od Fordu, naznačil Musk. A čo jej dojazd?
Tesla strieľala na Cybertruck zo samopalu. Je naozaj nepriestrelný?
Tesla news: Krotenie očakávaní, slabšie zárobky, Cybertruck, „Model 2“, batérie 4680 či FSD
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Ak dajú takú cenu, potom to celé pokazia.
V tom prípade, zbohom Tesla.
No vieš, ale vždy bude mať vysokú zostatkovú hodnotu, lebo keď ho budeš dávať do šrotu, dostaneš za anticoro najviac !!! 🙂
Ja som v pohode! Nič som si neobjednal, a tak nemám problém, čo mi dodajú, a koľko so mňa zoderú !!! 🙂
4 tony – tomu sa hovorí -ekologické vozidlo.
presne to som chcel napisat. Cela Muskova „eko filozofia“ sa ukazuje…