Tesla Cybertruck má mať prekvapivú aerodynamiku

1

Dizajn elektrického pickupu Tesla Cybertruck bol verejnosťou prijatý dosť rozpačito. Ten vyplynul z obmedzení špeciálnej konštrukcie, ako aj zámeru Elona Muska o čo najfuturistickejší vzhľad. Mnohí tento „jednoduchý“ hranatý dizajn prirovnávajú ku skici od malého dieťaťa, zdá sa však, že ide o „inteligentný dizajn“, ktorý prinesie podstatne lepšiu aerodynamiku ako v prípade konkurencie, a teda aj vyššiu účinnosť, čo vplýva na dojazd.

Ako už vieme, aerodynamika značne ovplyvňuje efektivitu elektromobilov, najmä vo vyšších rýchlostiach. Nízkym koeficientom odporu vzduchu je pritom možné významne znížiť spotrebu vozidla, a tým maximalizovať jeho dojazd.

Tesla si v tomto smere dáva veľmi záležať a zdá sa, že ani na prvý pohľad beznádejný „hranáč“ Cybertruck nie je výnimkou. To naznačuje prostredníctvom príspevku na LinkedIn Aleix Lázaro Prat zo spoločnosti Numeric Systems (na príspevok upozornil Electrek), ktorý prostredníctvom špecializovaného softvéru simuloval možný koeficient odporu vzduchu elektrického pickupu od spoločnosti Tesla.

Prat uvádza, že v rámci simulácie použili upravenú verejne dostupnú geometriu Cybertrucku. A dodal, že „nemusí byť presná v detailoch ani zahŕňať najnovšie úpravy vozidla, ale mala by byť vhodná na zistenie, ako sa celkový dizajn správa po aerodynamickej stránke.

Výsledky boli podľa Prata prekvapivo dobré, pričom uviedol, že ide o „inteligentný dizajn“. Napr. ostrá hrana strechy a okrajová vrstva neboli takým problémom, ako sa čakalo. Pomôcť tiež mal difúzor. Na druhej strane vidí priestor na zlepšenie. Napr. v prípade hrán v rámci čelnej časti vozidla či geometrie podbehov kolies a A aj C stĺpikov. A aerodynamike nemá prospievať ani „ostrý zadný koniec.“

Porovnanie

Každopádne spomínaný softvér od spoločnosti Numeric Systems nameral hodnotu koeficientu odporu vzduchu (Cx) 0,39. To sa môže zdať na prvý pohľad veľa, keďže napr. súčasné modely od Tesly dosahujú 0,23 až 0,24. Ak sa však pozrieme na hodnoty Cx iných veľkých pickupov, zistíme, že ide o vynikajúci výsledok.

Podľa Prata môže mať konkurenčný Ford F-150 Lightning koeficient odporu vzduchu okolo hodnoty 0,56. A zo staršej simulácie, o ktorej sme informovali v roku 2019, vyplynulo, že Ford F-150 Raptor a Dodge Ram 1500 by mali dosahovať 0,56, resp. 0,59. Tesla Cybertruck pritom v rámci tejto simulácie dosiahla takisto hodnotu 0,39.

Nuž, uvidíme. Podstatná bude samozrejme najmä celková efektivita Cybertrucku. Po stránke aerodynamiky sa však zdá, že pickup od Tesly by mohol vynikať. Obzvlášť, keď potenciál na zlepšenie vidí nielen Prat, ale aj Elon Musk, ktorý v minulosti uviedol, že „s extrémnym úsilím by mohlo byť možné dosiahnuť koeficient odporu vzduchu 0,30“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dizajn Tesly Cybertruck je podľa dizajnéra Renaultu dokonalý
Aktuálny interiér Tesly Cybertruck je iný ako na fotografiách alfa-prototypu
Šéfdizajnér Tesly prezradil, čím bol inšpirovaný kontroverzný dizajn modelu Cybertruck

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár