Tesla opäť významne zlacňuje. V Európe „skladovky“, v Amerike autá do výroby

11

Tesla začiatkom tohto roka výrazne znížila ceny svojich elektromobilov po celom svete. Potom nasledovali skôr kozmetické „lokálne“ úpravy cien. A teraz Tesla pristúpila k ďalšiemu významnejšiemu zlacňovaniu. A to v Európe aj Severnej Amerike.

V januári sme sa dočkali významného zlacňovania elektromobilov značky Tesla. Pokles cien sa pritom značne rôznil v závisti od trhu a modelu, pričom boli zaznamenané „zľavy“ v rozsahu cca 2 až 23 %. Zdalo sa pritom, že cieľom je podnietiť dopyt, ktorý začal koncom minulého roka zrejme stagnovať. Tesla však hovorila, že za zlacnením je optimalizácia nákladov a zlepšenie dodávateľského reťazca.

Nie dlho na to začala Tesla mierne zvyšovať ceny niektorých modelov na niektorých trhoch. Zrejme kvôli „regulácií“ zvýšeného dopytu. V porovnaní s predchádzajúcim zlacnením však išlo skôr o kozmetické úpravy. Aktuálne zlacnenie je však opäť výrazné.

V rámci viacerých významných európskych trhov sa to týka skladových vozidiel Tesla Model Y a Model 3, ako upozornil web Teslarati na základe správy od Troy Teslike. V nej sa odkazovalo na najväčšie európske trhy – Nemecko, Veľkú Britániu a Francúzsko. Pri prvotnom pohľade na nové skladové vozidlá (s nájazdom do 50 km) v týchto regiónoch sa dá povedať, že Tesla vo všeobecnosti zlacnila svoje elektromobily strednej triedy o cca 4 000 €.

Teslarati v tejto veci však uvádza, že zľavy sú naprieč rôznymi trhmi nekonzistentné a nepomerné. Napr. v rámci  Francúzska dosahujú zľavy 1,5 až 7 %. Nie všade však došlo k zlacneniu. Napr. ani u našich susedov v Česku a Rakúsku. Uvidíme, možno sa tak stane neskôr.

Zľavy aj na vozidlá na objednávku

Tesla znižovala ceny aj v prípade novo objednaných vozidiel. Zatiaľ by sa to malo týkať modelov S a X v rámci USA a Kanady. Ako uvádza Drive Tesla Canada, v USA došlo k zlacneniu oboch verzií Modelu S o 5 000 $ (4 700 €) bez DPH a o 10 000 $ (9 400 €) bez DPH v prípade oboch verzií Modelu X. V Kanade bol zlacnený len Model X, a to o 7 000 CAD (cca 4 850 €).

Nuž, sme zvedaví, či ide len o lokálne zlacnenie reflektujúce tamojší aktuálny stav alebo predzvesť ďalšieho širšieho zlacňovania. Ak by k nemu došlo, mohlo byt to znamenať, že ani významné „globálne“ zníženie cien z januára nenaštartovalo dopyt tak, ako si Tesla želela. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zarábala na autách násobne viac ako tradičné či čínske automobilky, ukazuje analýza
VW Group sa nezapojí do „cenovej vojny“ s Teslou, hovorí šéf koncernu
Tesla výrazne znížila ceny elektromobilov už aj pre Slovensko

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Nič z technických a dizajnérskych vlastností BEV TESLA ma doteraz nenadchlo k ich kúpe za aktuálne ceny! Asi len TESLA a pár expertov tuší, koľko nadšencov TESLY práve kupuje a bude kupovať. Dúfam, že TESLA, napriek všetkému, čo sa vo svete deje, ešte nejaké to zlacnenia vykoná, a tým prinesie cenový tlak aj na ostatné automobilky! Tak nám, Pane Bože, pomáhaj! 🙂

    • strc si ty primitiv toho boze niekam, doteraz este nikomu nepomohol… a jazdi si na tvojom dizlaciku kym ti to konecne nezakazu…

    • Ja som si Teslu Y vyskúšal a spolu so synom sme si povedali, že iné auto nechceme. Predbiehali sme na diaľnici zo päť áut, idúcich za sebou v pomalšom pruhu, zdalo sa mi pri tom Tesla zrýchlení, že tie autá tam parkujú. A nejde iba o zrýchlenie, všetky súčasti vrátane tepelného čerpadla sú svetová špička, v testoch dojazdu vyhrávajú Tesly, inžinieri Toyoty žasnú nad riešeniami Tesly. Jasné, cena nikdy nie je taká nízka, aby nemohla byť nižšia, ale Tesla parádne znižuje a po zavedení novej podvozkovej platformy a ďalších vecí to podľa Master Plan 3 pôjde ešte podstatne nižšie.

      • Áno, nadšenci, ktorí na to majú a dajú, kupujú! Nie všetci však chcú a budú mať TESLU.
        Nič proti TESLE nemám, aktuálne som však, bez ohľadu na to, čo je príčinou, ocenil znižovanie cien v tejto dobe! Pritom psy štekajú, a karavána ide ďalej! 🙂

        P.S. Keď si ju vyskúšal, a bol si so synom nadšený, už TESLU máš ?! …..

        • V tomto čase, keď sme nainštalovali fotovoltiku, je to už naozaj veľmi horúca téma, fotovoltika a elektromobil sa výborne dopĺňajú. Ešte definitívne presvedčiť manželku a kupujeme! Možno bude treba počkať na zníženie ceny po novej platforme a spol., ale iné auto ako Teslu už nechcem. Ako hovorí klasik: Mám veľmi jednoduchý vkus: Uspokojím sa vždy s tým najlepším. Master Plan 3 hovorí jasne: „Súčasné priemerné náklady spoločnosti Tesla na jedno vozidlo sú 39 000 $. Zefektívnenie dizajnu vozidla, vylepšenie batérií a pohonného ústrojenstva, ako aj „revolučné výrobné postupy“ podľa Tesly znížia výrobné náklady o 50 %.“ Som optimista a hrdý majiteľ akcií Tesly!

          • Asi budeš jeden z tých „šťastnejších“, ktorí môžu takto uvažovať a aj úvahy realizovať ! Áno aj keď si Teslou nadšený, cena je privysoká! Kto počká, ten len získa! Ja nie som nútený teraz a za každú cenu auto kupovať, a preto uvažujem racionálne a bez hrubostí na iné názory …..

            Ahoj optimista!

  2. Tesla je jednotka v dynamike a určite si nejaký elektromobil na denné jazdenie kúpim ale svojho defendera si nechám lebo je praktický ( nebojí sa blata snehu a odvezie či potiahne všeličo), S500 si nechám tiež lebo do Cannes prídeme za 13hodín (1440km). P.S. Keď okúsiš všeličo už salen tak ľahko nepokakáš ani z Tesly.

    • A nechcete si kúpiť ajTeslu S Plaid na diaľkové jazdy? Zrýchlenie z nuly na stovku pod 2 sekundy, dojazd: 840+ km Výkon: 1100+ HP, možno budete v Cannes skôr.

    • Máš svoju pravdu! Názor, že „ty si niekto“ len keď si kúpiš TESLU, šíria ľudia, ktorým chýba dostatok zdravého sebavedomia, resp. osobnosti ……

  3. Kdo sleduje viac teslu vie ze je to len zaciatok. Som zvedavy co utobia europske automobilky ked vide tesla model 2 za 25 000€ s lrpsimi parametrami ako maji oni. A ako bonus hlinikova karoseria odlievana pod tlakom. Ak vydrzia baterie 1 000 000 km a potom pojdu na 20 rokov do fotovoltaiky tak prevalcuju trh. A kdo bude potrebovat len auto do obchodu kupi si cinske za 5-10 000€.
    Napr dacia spring sa v eu vyraba a predavva za 20 000€ ale dovezena do ciny je za 8000€ 😀 kupoval som Samsung sdi clanky 94ah nvee za maloobchodne ceny do FV. Bmw i3 ked som prerátal tak bateria vide na 10 000€, el motor + karoseria 10 000€. Vyrobne naklady max 20 tusic a oni to auto predavaju za 52 000€ !!!! To si radsej kupim teslu model 3 a mam vacsie auto co nehrdzavie

Pridajte komentár