Plne autonómne Tesly by mali stáť podľa Muska 100 až 200 tisíc $

1

Podľa Elona Muska by sa mali stať elektromobily Tesla zhodnocujúcim sa majetkom. A to z dôvodu, že po zavedení plne autonómneho systému Autopilot výrazne stúpne ich hodnota, čoho dôsledkom bude rast cien. Je za tým však aj služba Tesla Network.

Včera sme informovali o výraznom znížení cien niektorých verzií Tesly Model 3. Na túto tému sa pritom podľa Insideevs aktuálne vyjadril aj Elon Musk. Povedal pritom, že vybrané varianty Modelu 3 sú teraz podstatne lacnejšie ako pred 8 mesiacmi. To by však malo spôsobiť aj ich nižšiu zostatkovú hodnotu.

Kúpa Tesla má byť investíciou

Kúpa elektromobilu je však podľa Muska investíciou, ktorá prinesie zhodnotenie majetku. Tento opačný jav (bežne vozidlá strácajú na hodnote už samotnou kúpou) má mať podľa neho na „svedomí“ zavedenie plne autonómneho riadenia a spustenie siete Tesla Network.

Tesla Network umožní majiteľom elektromobilov Tesla poskytovať služby podobné Uberu. Môžu tak zarábať či privyrábať si, a tým napríklad splácať svoje vozidlo. Zo svojho zárobku však odvedú časť spoločnosti Tesla, a to za prístup k sieti.

Zlomový Autopilot

Skutočný zlom v rámci hodnoty vozidiel Tesla má nastať po zavedení plne autonómneho riadenia prostredníctvom vylepšeného systému Autopilot. To totiž umožní poskytovanie mobilitných „taxi“ služieb bez potreby vodiča.

Vozidlá zo siete Tesla Network tak budú schopné samostatnej zárobkovej činnosti, ako tzv. Robotaxi, napr. keď sú ich majitelia v práci alebo skrátka svoje vozidlo nepotrebujú. Tesla pritom môže byť kúpená špeciálne na „kšeft“, pričom ju majiteľ nechá jazdiť celý deň. A práve z týchto dôvodov má stúpnuť ich hodnota, a tým pádom aj cena. Podľa Elona Muska na 100 000 až 200 000 $.

30 000 $ ročne

Veď Tesle by sa v takomto prípade pravdepodobne viac oplatilo zaradiť svoje autá do Tesla Network, ako predávať zákazníkom za súčasné ceny. Jedno vozidlo by malo byť schopné podľa Muska zarobiť 30 000 $ (26 700 €) ročne. A to pri nájazde 145 000 km, za predpokladu, že polovica z týchto km bude uskutočnená „naprázdno“, bez zákazníka. Budúca generácia pohonných jednotiek, vrátane batérií, má pritom údajne dosahovať životnosť až 1,6 mil. km.

Spomínaný zisk majú zabezpečiť nízke prevádzkové náklady, a to do 0,10 € na 1 km (časom majú pritom klesať). To má znamenať až o 1,1 – 1,6 € nižšie náklady na 1 km ako v prípade bežných mobilitných služieb tohto typu. Musk pritom predpokladá, že vozidlo má potenciál urobiť zisk vo výške 0,36 € na 1 km.

Táto vízia vyzerá určite zaujímavo, zatiaľ však pôsobí trošku ako sci-fi, keďže bude predpokladom fungovania Robotaxi je bezprecedentne bezpečný systém autonómneho a riadenia a globálna podpora autonómne jazdiacich vozidiel zo strany vlád.

Podľa Muska však má byť Tesla Autopilot pripravený už budúci rok. Aj z tohto dôvodu bude Tesla zvyšovať jeho cenu. Najbližšie sa tak má stať 16. augusta, kedy zdražie o 1 000 $.

Zdroj titulnej fotografie: Schipholtaxi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ceny elektromobilov značne závisia od batérií. Aký vývoj očakávať?
Elon Musk: Tesla začne do 2 rokov dodávať elektromobily bez volantu
Tesla Model X a systém Autopilot sa stali „hviezdami“ porna

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár