Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla

5

Médiami sa šíri správa, že Tesla už nie je najväčším výrobcom elektrických áut, keď ju mala v rámci 1. polroka 2022 prekonať čínska automobilka BYD. V tomto prípade sa však miešajú hrušky s jablkami.

Ako už býva zvykom, správy, ktoré spochybňujú spoločnosť Tesla, sa šíria rýchlosťou blesku. Tentokrát ide o údajnú stratu jej líderskej pozície v oblasti predaja elektromobilov, a to na úkor veľmi úspešnej a rýchlo rastúcej čínskej automobilky BYD, ktorá expanduje aj v rámci Európy.

Tesla a BYD Auto sú pomerne mladé spoločnosti, ktoré vznikli v rovnakom roku (2003). Napriek tomu pomerne dlho súperili o post svetovej jednotky v rámci trhu s autami do zásuvky. Dôležité je pritom povedať, že Tesla mala v rámci tejto vo svete rozšírenej segmentácie nevýhodu, keďže na rozdiel od automobilky BYD nevyrába plug-in hybridy, ktoré sa spolu s elektromobilmi radia medzi tzv. „plug-in“ vozidlá, čo u nás zvykneme „prekladať“ ako autá do zásuvky.

Tesla v ostatných rokoch napokon preberala iniciatívu, no v 1. polroku 2022 sa situácia obrátila, keďže BYD predal 641 350 áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy), zatiaľ čo Tesla 564 743 ks. Samozrejme v prípade Tesly išlo o čisto elektrické vozidlá, keďže ako sme už uviedli, spoločnosť Elona Muska nevyrába plug-in hybridy.

No a práve plug-in hybridy, ktoré mimochodom strácajú na dôležitosti v rámci prechodu k trvalo udržateľnej osobnej doprave, sú kameňom úrazu senzačných nadpisov mnohých médií, ktoré už pomaly začínajú Teslu odpisovať s tým, že mala byť prekonaná (neprávom podceňovanou) čínskou automobilkou BYD.

Porovnanie hrušiek s hruškami

Vedeli sme, že v rámci spomínaných predajov automobilky BYD boli zahrnuté aj plug-in hybridy, ale až teraz sa vďaka Insideevs dozvedáme, že tie tvorili podstatnú časť predajov čínskej značky. A to takmer 318 000 ks. Takže BYD predal v 1. polroku cca 323 000 elektromobilov (čo je určite výborný výsledok), zatiaľ čo Tesla 564 743 ks.

Spomínané umelé senzačné správy o strate líderskej pozície Tesly sa pritom pripájajú k nedávnym prekvapujúcim predikciám (ktoré takisto obleteli svet), že spoločnosť Tesla (s prudko rastúcou produkčnou kapacitou (aj vďaka neustále rastúcemu dopytu) a najvyššou mierou vertikálnej integrácie v odvetví) prekonajú do roku 2025 v predajoch elektromobilov spoločnosti VW Group, Ford či GM. Nuž, bodaj by si dokázali v tomto neľahkom období poznačenom nielen problémami v dodávateľských reťazcoch zabezpečiť nevyhnutné zdroje, vrátane batérií a vybudovať potrebné produkčné kapacity tak rýchlo, aby to bolo možné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla prerušila rekordnú predajnú sériu, jún je však prísľubom rastu
VW môže prekonať Teslu v predaji elektromobilov už v roku 2024, tvrdí BI. Čo ďalší?
Potvrdené. Tesle bude dodávať batérie aj jej veľký čínsky konkurent BYD

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Nuž BYD je momentálne jediný vyzývateľ Tesly, ktorý má konkurenčneschopné vozidlá v pomere cena/výkon.

    Ale najdôležitejšie je, ako dokáže škálovať výrobu batérií. Toto je ΑΩ definujúca budúcich hegemónov automobilového priemyslu.

    Ešte poznámka, PHEV je náročnejšie na vývoj a výrobu ako BEV. Zaostalé automobilky ich robia z dvoch dôvodov:
    1. Držia takto pri živote ICE.
    2. Nemajú batérie a teda potrebujú podstatne menšie monožstvá.

    BYD sa to však netýka. Oni PHEV používajú iba ako psychologický transfer ICE zákazníkov s prestupom k BEV. Ich smerovanie je jasne smerom k BEV. Naopak zvládajú plynulé zvýšenie dodávok batérií z dôvodu poklesu dopytu po PHEV a následne naplnenie uvoľnených výrobných kapacít s BEV. Inak povedané nemajú problém nahradiť PHEV s BEV! Odmenou je aj vyšší zisk.

    A teraz otázka, kde sú sľúbené EU továrne na baterky? Koľko TWh budú produkovať ročne? Alebo to bude horko-ťažko pár desiatok GWh budúci rok? Potom je jasné, že sa v EU nedajú zohnať BEV. A že EU brutálne stráca pozície na celom svete. V neprospech Číny…

  2. IK – Presne si opísal súčasnú situáciu !! Všetko totiž stojí a padá na baterkách ! Baterky ako kusy, ale ešte nezadržatelne pokračuje aj vývoj zloženia a konštrukcie batérií ! Európa bojuje o dostatočný počet batérií a nie to ešte o ich vývoj ! Je stále závislá na dodávkach zo zahraničia . Pokial sa EU nenaučí vyrábať baterky ,tak nebude kokurencie schopná ! EU tiež nevie vyrábať čipy – dnes tiež dosť dôležitá súčasť áut ! Silne mi to pripomína našu súčasnú vládu,ktorá vo svojej namyslenosti si nevidí ani na koniec nosa , a nie to aby riešila vznikajúce problémy v samotnej krajne !

    • Lebo tie minulé vlády vyriešili všetky problémy a súčasná nastúpila vládnuť do ekonomického, zdravotníckeho, školského, justičného… raja.

  3. Anoným – Tých 1,7 miliardy eur do obrnených transportérov ,teraz v tejto hospodárskej situácii Slovenska ,keď Slováci padajú na hubu , je naozaj rozumné !? Ale už som prišiel ,na čo budú použité ! Na potláčanie sociálnych nepokojov a demonštrácií ľudí na Slovensku ! A tie sociálne nepokoje na Slovensku sa dajú na jeseň a v zime očakávať tak na 100 % !!! Proste naša vláda sa patrične stará o svojich občanov !

  4. Aj dennik_N šíri tento nezmysel… „Čínska automobilka BYD vytlačila Teslu z pozície najväčšieho výrobcu čistých elektromobilov…“

Pridajte komentár