Potvrdené. Tesle bude dodávať batérie aj jej veľký čínsky konkurent BYD

4

Tesla a čínska automobilka BYD Auto vznikli v rovnakom roku a patria k najväčším výrobcom elektrických áut, ako aj najhodnotnejším spoločnostiam vyrábajúcim autá. Spoločného pritom majú oveľa viac. No a aktuálne bola potvrdená aj ich spolupráca ohľadom batérií. Tesla tak bude kupovať batérie od svojho najväčšieho konkurenta na čínskom trhu, ktorý uvádza, že Teslu obdivuje a je v priateľskom vzťahu s Elonom Muskom.

V auguste minulého roka sa objavila správa, že BYD začne v 2. kvartáli 2022 dodávať Tesle svoje batérie Blade. Už vtedy mala byť vo fáze testovania v rámci vozidiel C vzorka batérií. No a to, že BYD sa statne ďalším dodávateľom batérií pre spoločnosť Tesla aktuálne potvrdil výkonný viceprezident spoločnosti BYD Lian Yubo, o čom na základe interview v televízii CGTN informoval web CnEVpost.

Nielen „priateľský“, ale aj obchodný vzťah

Yubo v televíznom rozhovore povedal, že Tesla je veľmi úspešná spoločnosť, ktorú rešpektujú a obdivujú. Uviedol tiež, že oni aj iné čínske spoločnosti sa od Tesly učia a berú si znej príklad. A dodal, že s Elonom Muskom sú dobrí priatelia a čoskoro začnú Tesle dodávať batérie.

Mohlo by pritom ísť o batériu BYD Blade, na ktorú sú vo všeobecnosti dobré ohlasy. Je to li-ion batéria s lítium-železo-fosfátovou chémiou (LFP / LiFePO4). Batériové články tohto typu majú síce vo všeobecnosti nižšiu energetickú hustotu ako NCM či NCA batérie, avšak batéria Blade používa technológiu Cell-To-Pack, vďaka čomu sa zvyšuje energetická hustota celého batériového packu (140 Wh/kg), keďže batéria neobsahuje „zbytočné“ moduly. Ďalšími výhodami sú vysoká bezpečnosť, životnosť (viac ako 3 000 cyklov) a samozrejme cena.

Tesla tak má zabezpečený ďalší zdroj batérií, ktorý určite podporí jej plánovaný prudký rast, aj keď nevieme, na akom objeme sa dohodla s BYD. A keď už je reč o prudkom raste, BYD v priebehu 1 roka (5/2021 – 5/2022) zvýšil predaje svojich áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy) z necelých 33 000 na takmer 115 000 ks mesačne.

Spoločnosti BYD sa darí

Spoločnosť BYD, ktorá pôsobí aj v Európe, dosahuje úspechy aj v ďalších oblastiach. Podľa CnEVpost bola v rámci apríla tohto roku druhým najväčším výrobcom batérií v Číne. A to s trhovým podielom vyše 32 %. Predbehol ju pritom len najväčší výrobca batérií do elektromobilov na svete, CATL (38 %), ktorý je takisto dodávateľom Tesly.

BYD má teda veľmi dobre našliapnuté v rámci elektromobility. Spoločnosť pritom nedávno ukončila výrobu a predaj spaľovacích áut. A okrem iného by tiež mala byť najväčším výrobcom elektrických autobusov. Jej podnikanie pritom oceňuje aj trh, veď je aktuálne 3. trhovo najhodnotnejším výrobcom áut na svete (131 mld. $), keď prekonala aj VW Group, Mercedes-Benz či BMW Group. A minulý rok bola značka BYD druhá v rámci globálneho predaja osobných áut do zásuvky. A to práve za Teslou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší konkurent Tesly Model 3 z Číny: BYD Seal
Zaujímavý elektrický hatchback BYD Dolphin s cenou od 14 000 € vstupuje na domáci trh
BYD predstavil e-platformu, ktorá má priniesť elektromobily s dojazdom až 1 000 km (NEDC)

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • Upresním Číňanom. Tam sú medziročné nárasty výroby aj 300-400%. V Európe rádovo v desiatkach percent. Naše zaostávanie sa dramaticky zvyšuje…

      Mimochodom aj v triede luxusných BEV pokračuje dramatický pád predaja európskych automobiliek na čínskom trhu. 5 rokov dozadu tam EU suverénne dominovala. Dnes sme na extrémne strmej zostupnej krivke trhového podielu. Ide to šupom dole…
      Zlyhanie Nokia sa opakuje, ako cez kopirák!

  1. Všetci výrobcovia BEV sľubujú, a niektorí už aj realizujú „prudký nárast výroby“. To určite povedie na trhu k boju o suroviny a dodávky komponentov. Raz toho, potom onoho včítane batérií. Uvidíme, ako bude TESLA a BYD spolupracovať, ak dôjde k nedostatku batérií pre oboch ….

  2. A to som sa ešte stále nedozvedel ,kto dodáva baterky pre európske automobilky !? Tak isto chemické zloženie batérií je ,ako vidím ,stále závislé na lítíu – takže ake sú zásoby lítia do budúcna ? Neviem či je rozumný krok EU odrezať sa úplne od spalovákov !? Povedzme u osobných áut by som si to ako tak vedel predstaviť ale ako to bude s nákladnou dopravou ? A keď sa na to pozriem z pohľadu Slovenska ,tak si to vôbec neviem predstaviť ,kedže vysoké percento ludí býva v panelákoch !? Mám dojem , že lídri EU žijú niekde v oblakoch a o situácii aká je tam dole ,nemajú ani tušenia !! O našej vláde sa ani radšej nezmieňujem !

Pridajte komentár