Elon Musk pred dnešným Tesla Battery Day, ktorý má byť jedným z najdôležitejších dní v histórii Tesly, zverejnil „dôležitú poznámku“, ktorá sa ho týka.
Dnes, 13:30 pacifického času (22:30 nášho času), začne výročné stretnutie akcionárov spoločnosti Tesla. Po ňom bude nasledovať „bájny“ Battery Day (možnosť sledovania tu). Mnohí pritom očakávajú, že Tesla predstaví batériu novej generácie, ktorá spôsobí revolúciu v elektromobilite.
Niektorí tiež očakávajú, že odhalená batériová stratégia prinesie kalifornskej spoločnosti úplnú nezávislosť od dodávateľov batériových článkov, čo môže byť obrovskou konkurenčnou výhodou. A to vďaka sebestačnej výrobe vlastných nových batérií so zásadne vylepšenými vlastnosťami na úrovni výrobných nákladov, energetickej hustoty či rýchlosti nabíjania.
Vykrytie očakávaného nedostatku
Elon Musk však aktuálne vyvrátil, že ich nová batériová stratégia, ktorú budú prezentovať na Battery Day, prinesie nezávislosť od dodávateľov batériových článkov. Uviedol totiž, že Tesla nemá v pláne znižovať nákupy batériových článkov od spoločností Panasonic, LG, CATL či iných potenciálnych partnerov.
Práve naopak, objem dodávok chcú zvýšiť. V tejto súvislosti dodáva, že aj keď budú ich dodávatelia pracovať na plné obrátky, od roku 2022 Tesla predpokladá výrazný nedostatok tejto kriticky dôležitej súčasti elektromobilov. A práve preto musia začať s vlastnou produkciou batériových článkov.
Od roku 2022
Výroba vlastných článkov v masovom meradle má podľa Muska začať práve v roku 2022. Dodáva pritom, že vo všeobecnosti existuje veľké nepochopenie ohľadom škálovania produkcie novej technológie, ktoré prináša „extrémne ťažkosti“. To má byť podľa neho o 1 000 až 10 000 % náročnejšie ako v prípade výroby niekoľkých prototypov, pričom zavádzanie výrobných zariadení prináša oveľa väčšie komplikácie ako samotné nové produkty.
Pre nové elektromobily
Šéf Tesly tiež uviedol, že to, čo predstavia, bude mať vplyv na produkciu v rámci dlhodobého horizontu. A týkať sa to bude najmä elektromobilov Tesla Cybertruck, Semi a Roadster 2, v ktorých prípade Tesla sľubuje výnimočný dojazd.
Tesle sa tak spočiatku zrejme neoplatí zavádzať nové batériové články do súčasných modelov s vyladenou produkciou. Obzvlášť, keď vlastnými batériami nedokáže pokryť všetky svoje „batériové“ potreby. Prednosť teda logicky dostanú nové modely, ktorých výroba môže byť od začiatku prispôsobená novej technológii.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii
„Tesla“ pracuje na nových batériách, ktoré môžu byť využiteľné aj v letectve
Nový patent Tesly naznačuje očakávanú batériu so životnosťou 1 600 000 km