Tesla začala budovať najväčšie li-ion batériové úložisko na svete

12

Spoločnosti Tesla a PG&E začali v Kalifornii s výstavbou batériového úložiska energie, ktoré má byť najväčším svojho druhu na svete. Región si od neho veľa sľubuje.

Za aktuálne najväčšou li-ion batériu sveta, za ktorú môžeme považovať batériový systém Hornsdale Power Reserve v Južnej Austrálii, stojí spoločnosť Tesla. Tomuto projektu sa pritom darí zrejme až nad očakávania dobre, a tak niet divu, že Tesla sa ho chystá prekonať novým úložiskom v domovskej Kalifornii (Moss Landing).

To začala budovať minulý mesiac spoločne s energetickým gigantom PG&E. Obria „li-ion batéria“ bude disponovať kapacitou 730 MWh, čo je ekvivalent 14 600 batérií elektromobilu Tesla Model 3 Standard Range Plus. Dokáže pritom poskytnúť výkon 182,5 MW. To však nemusí byť všetko, keďže súčasťou dohody medzi spoločnosťami Tesla a PG&E je možné rozšírenie kapacity systému na 1 100 MWh, resp. 1,1 GWh.

Tento batériový systém bude pozostávať z najnovších a kapacitne najväčších batériových úložísk značky Tesla, ktoré sa nazývajú Megapack. Jeden Megapack má 1,5 MW invertor a kapacitu až 3 MWh (3 000 kWh). To sa rovná 60 batériám Tesla Model 3 Standard Range Plus. Pozostáva z typovo rovnakých batériových článkov (2170) ako batéria tohto elektromobilu.

Batériový systém bude vo vlastníctve PG&E, ale projektové, konštrukčné a údržbárske činnosti budú spoločným úsilím spoločností PG&E a Tesla.

Stabilizácia siete a nižšie ceny elektriny

Batériové úložiská energie zohrávajú dôležitú integrálnu úlohu pri zvyšovaní celkovej účinnosti a spoľahlivosti elektrickej siete, integrácii obnoviteľných zdrojov a znižovaní závislosti od fosílnych palív. Môžu slúžiť ako alternatíva k drahším tradičným riešeniam, čo vedie k celkovo nižším nákladom pre našich zákazníkov,“ uviedol Fong Wan, viceprezident pre energetickú politiku a obstarávanie spoločnosti PG&E.

Batériový systém spoločností Tesla a PG&E v Moss Landing bude poskytovať energetické a doplnkové služby. Poslúži pritom napríklad ako prevádzková rezerva, ktorá dokáže v čase potreby pomôcť so stabilizáciou elektrickej siete, najmä počas špičky.

Zdroj: Renewable Energy World

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčšia e-chem batéria sveta od Tesly si na seba „zarobila“ cca za 2 roky
Virtuálna elektráreň Tesla sa v rámci svojich prvotných fáz osvedčila
Tesla Powerpack systém ušetril austrálskej univerzite 74 000 $ za 3 mesiace

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Pekná baterka. Solárne panely na streche – veď ako inak, všakže.
    Je to budúcnosť. Som zvedavý, kedy to pochopia aj poniektoré štáty (nechcem ukazovať prstom), že je lepšie zainvestovať do veterných elektrární na pobreží (ale aj inde), solárnych panelov a do takejto „baterky“, ako donekonečna dotovať ťažbu uhlia a zasviňovať to tu hlave budúcim generáciám.
    Recept je na to ale jednoduchý – tak ako s elektromobilmi v prípade automobiliek. Znížte emisie vašich áut, ináč budete platiť pokuty ako hrom.
    Takže – znížte emisie vašich elektrární, inak pokuty ako hrom. Potom si to každá krajina dobre rozmyslí, kam investuje – či do obnoviteľných zdrojov, alebo do ťažby uhlia a následných pokút!
    Ale k takémuto kroku musí pristúpiť EÚ. My si tu môžeme písať, čo len chceme, psí hlas do neba nezájde…

    • solarne panely na streche nie su buducnost, ale pritomnost 😉
      mne daju moje rocne cca 6-7.000kWh 😉 a ked pribudne do domacnosti Cybertruck, pribudnu aj dalsie panely na strechu 😉 ale to je buducnost 😉

      • super pocin, tiez planujem pokryt obrovsku plochu strechy solarmi, prakticky maximalne ako to len pojde. Samozrejme aj skombinovat s bateriami (PowerPack), aby sa dali pohodlne nabijat 2 elektromobily a sucasne pohanat vlastnou elektrinou dom pocas obdobia jar-jesen. Predpokladam, ze v zime bude asi potrebne „kusok“ potiahnut aj zo siete, ale chcem aby to bolo co najmenej.

    • Mitsubishi odchádza z eu práve kvôli prehnaným predpisom…
      Ideme sa pripokakat z elektromobility ale zabúdame na to, odkiaľ pochádzajú suroviny na batérie, a po koľkých rokoch je elektroauto skutočne ekologicky rentabilne oproti bežným spaľovacím…

  2. Zaujímalo by ma, ako takýto „mamut“ technicky funguje. Či to má nejaké nútené chladenie, atď. atď. Predsa len to nie je batéria do prenosnej lampy…

  3. Škoda bateriek – je ich nedostatok pre elektromobily ktoré tiež stabilizujú sieť počas nabíjania mimo špičky…
    úložiská z použitých batérií – to áno.

Pridajte komentár