Tesla by si mohla sama vyrábať batériové „super-články“ s technológiou Maxwell

6

Predstavitelia Tesly naznačili, že ich spoločnosť si bude vyrábať batériové články úplne sama. Čo by to mohlo priniesť?

Elektromobily sú silne závislé od batérií, resp. batériových článkoch. Drvivá väčšina automobiliek ich pritom nakupuje od iných spoločností. Nemôžu tak pružne reagovať na svoje potreby, pričom sa ukazuje, že dopyt prevyšuje ponuku. To môže viesť k oneskoreniu výroby, či nemožnosti zvyšovania objemu produkcie, ako aj dlhým čakacím dobám na elektrické modely.

Spolupráca s Panasonicom by mohla byť obmedzujúca

Napriek tomu, že sa zdalo, že Tesla si je v tomto smere sebestačná, ukazuje sa, že to nemusí byť pravda. Kalifornská spoločnosť produkuje batériové články pre svoje elektromobily a batériové úložiska energie v tovární Gigafactory 1. Avšak v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Panasonic. Tesla pritom v tejto súvislosti nedávno naznačila, že je limitovaná výrobnými kapacitami Panasonicu.

Panasonic sa podieľa aj na investíciach do továrne a výrobné zariadenia na batériové články sú v jeho vlastníctve. Treba tiež dodať, že Tesla vyvíja a zdokonaľuje technológiu batériových článkov vďaka asociácii „NSERC / Tesla Canada Industrial Research“.

Teraz sa však zdá, že Tesla chce byť v tejto kriticky dôležitej oblasti samostatná. Teda minimálne v oblasti výroby. Elon Musk na nedávnom stretnutí akcionárov zdôraznil, že zavádzanie produktov Tesla je v súčasnej dobe obmedzené škálovateľnosťou produkcie batérií.

Možným riešením je úplná sebestačnosť

Technický riaditeľ Tesly JB Straubel, ktorý je aj hlavným odborníkom na batérie, dodal, že potrebujú riešenie pre rozsiahlu škálovateľnosť výroby batériových článkov. A technologický viceprezident spoločnosti Drew Baglino doplnil, že si chcú byť v tejto oblasti vlastným pánom osudu.

„Strategicky dôležitá technológia“

Navyše Elon Musk tiež spomenul, že nedávnou akvizíciou spoločnosti Maxwell získala Tesla strategicky veľmi dôležitú technológiu. Tá má mať podľa jeho slov veľký vplyv na znižovanie výrobných nákladov a škálovateľnosť  produkcie batériových článkov.

Technológia od Maxwell by mala zvýšiť energetickú hustotu batériových článkov z cca 250 Wh/kg (2170) na 300 Wh/kg. Má mať pritom potenciál na dosiahnutie úrovne až 500 Wh/kg. Tesla tiež zvažuje vlastné aktivity v oblasti ťaženia kovov, ktoré sú potrebné pri výrobe batérií.

Na konkrétnejšie plány v tomto smere si však budeme musieť počkať do 3. štvrťroku, kedy bude Tesla organizovať investorský deň zameraný na batérie a pohonné jednotky.

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: Chargedevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinula batériu s lepším výkonom, životnosťou a cenou
Tesla získala technológiu, ktorá môže predĺžiť dojazd jej áut až 2-násobne
VW čelí vyhrážkam o zastavení dodávok batérií pre jeho elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tesla je jednoducho o krok vpredu. A to nielen o jeden jediný.
    Vcelku zbytočne sa viaceré renomované automobilky „nadrapujú“ vyhláseniami typu: „Tento náš model ide po krku Tesle model S“, alebo „tento model pokorí TM3“ a podobne.
    Reči sa vravia, chlieb sa je. Len akosi „skutek utek“…

  2. Reči sa vravia, chlieb sa je. Len akosi „skutek utek“… toto presne sedi na Teslu. Odpocitaj si kolko dostanu od inych za emisie a zrazu je Tesla stale v dlhoch. Niesu schopny dodat uz niekolko rokov objednane auta. Aky maju %-tualny podiel na trhu? A reci maju ako koza bobkou. Som zvedavy co budu robit so starymi baterkami, to len bude odpadu… ale o tom sa teraz nepise . Takze, v com su vpredu?

    • Nemáš ani šajnu o čom točíš.
      Skus použiť google a možno sa ku svojim blbým otázkam dopátraš aj odpovede.
      A vpredu sú na míle ďaleko od akejkoľvek automobilky.

        • Najlepsi su taky ktory sa ani nemaju odvahu podpisat… recyklacia je len pojem ale v skutocnosti sa nerobi… negoogli ale zisti si realitu… Tesla sa hra na ekologiu a recyklaciu, tak preco nepouziva uz vybudovane a nevyuzite budovy ale stavia nove? Ked tak vsetko recykluje? Naucte sa aky je rozdiel medzi naivistom a realistom. Mozno som spravil gramaticku chybu ale ta zivotne prostredie neposkodzuje.Tak ako ten bobok. Mne do blba nadavat mozes… ja ti to odpustim. Napis mi tvoju adresu a budem ti tam posielat stare baterky a mozes ich recyklovat. A budes in.

Pridajte komentár